  • 1. Data: 2010-02-18 11:07:02
    Temat: Zgranie materiału z VHS
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Witam, chciałem zgrać sobie materiał z VHS na twardy dysk kompa.
    Zakupiłem toto Medion MD95700:
    http://www.allegro.pl/item878726335_super_tuner_usb_
    cyfrowa_telewizja_pilot.htmlNiestety nie umiem uruchomić nagrywania. Sterowniki
    zainstalowałem,PowerCinema też. Ale w menu programu power cinema nie ma opcji
    zgraniamateriału z wejścia S-VIDEO lub z chincha.Czy ktoś miał z tym do czynienia?P.

  • 2. Data: 2010-02-19 00:17:58
    Temat: Re: Zgranie materiału z VHS
    Od: "Jan Kowalski" <c...@g...pl>

    Nie wdając się w daleko posunięte szczegóły nagrywanie obrazu analogowego
    przez cuda na USB jest mocno problematyczne. Niekompresowany obraz to istny
    huragan danych z którym radzą sobie tylko relatywnie mocne kompy.

  • 3. Data: 2010-02-19 08:29:20
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

> [...]
    > Ale w menu programu power cinema nie ma opcji zgraniamateriału z wejścia
    > S-VIDEO lub z chincha.Czy ktoś miał z tym do czynienia?P.

    Zgrywałem sporo materiału analogowego wtedy gdy o takim "sprzęcie" nie było
    szans nawet marzyć. Używałem karty tunera TV który zgrywał z pełną
    rodzielczością PAL. Potem kombinacje w VirtualDub, przeplot, itd....
    Teraz amatorskie materiały zgrywam nagrywarką DVD. No może niekoniecznie
    DVD, bo ma tylko HDD, który potem podpinam pod kompa i zrzucam materiał do
    obróbki. Jest to najtańsze rozwiązanie w stosunku do jakości jaką uzyskuję.
    Sprzęt nazywa Bluewin TV300, ale możesz zastosować każdą nagrywarkę - teraz
    są w niskich cenach.
    A może masz kamerę cyfrową z wejściem analogowym? To jeszcze lepsze
    rozwiązanie.

    Pozdr. Hals.

  • 4. Data: 2010-02-19 09:24:59
    Od: Michal Schulz <m...@o...eu>

    Hals wrote:

    > Zgrywałem sporo materiału analogowego wtedy gdy o takim "sprzęcie" nie
    > było szans nawet marzyć. Używałem karty tunera TV który zgrywał z pełną
    > rodzielczością PAL. Potem kombinacje w VirtualDub, przeplot, itd....

    Tez stosowalem przez kilka lat takie rozwiazanie. Problemem byl chip BT878
    ktory miewal problemy z sygnalem chrominacji (roznil sie znaczaco w obu
    polobrazach).

    > A może masz kamerę cyfrową z wejściem analogowym? To jeszcze lepsze
    > rozwiązanie.

    Potwierdzam. Cyfrowa kamera z wejsciem video i zlaczem firewire :) Piekna
    rzecz (*).

    (*) Trzeba tylko przy pozniejszej obrobce uwazac na kolejnosc polobrazow.
    Czasami bywa odwrotna niz by sie czlowiek spodziewal :)

    --
    Michal Schulz

  • 5. Data: 2010-02-19 15:56:10
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:1745381.VuNpuzX19i@meehow.homeip.net,
    Michal Schulz <m...@o...eu> nabazgrał:

    (ciap)
    > Tez stosowalem przez kilka lat takie rozwiazanie. Problemem byl chip
    > BT878 ktory miewal problemy z sygnalem chrominacji (roznil sie
    > znaczaco w obu polobrazach).

    (ciap)

    Czy były inne karty nie stwarzajace takich problemów?

    Włodek

  • 6. Data: 2010-02-19 16:08:31
    Temat: Re: Zgranie materia?u z VHS
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:
    > http://www.allegro.pl/item878726335_super_tuner_usb_
    cyfrowa_telewizja_pilot.html
    > Niestety nie umiem uruchomiae nagrywania. Sterowniki zainstalowa?em

    VirtualDub-em go. Jesli sterownik jest normalny to sobie poradzi.
    Pozostaje tylko pytanie czy poradzisz sobie z dalszą obróbka (usunięcie
    interlace, kompresja i tym podobne drobnostki).

  • 7. Data: 2010-02-20 00:31:04
    Od: mstolars <m...@g...com>

    On 18 Lut, 12:07, "Piotrek" <z...@g...pl> wrote:
    > Witam, chciałem zgrać sobie materiał z VHS na twardy dysk kompa.
    > Zakupiłem toto Medion MD95700:
    >  http://www.allegro.pl/item878726335_super_tuner_usb
    _cyfrowa_telewizja...nie umiem uruchomić nagrywania. Sterowniki
    zainstalowałem,PowerCinema też. Ale w menu programu power cinema nie ma opcji
    zgraniamateriału z wejścia S-VIDEO lub z chincha.Czy ktoś miał z tym do czynienia?P.

    w PowerCinema v4.x ustawienie źródła jest głęboko gdzieś w
    konfiguracji samej karty. Polecam zainstalować wersje v5.x gdzie jest
    to już w panelu obsługi i nagrywania. Podobnie w TotalCinema. Z tym
    tunerem miałem jeszcze problem że dźwięk z VCR był przesterowany i na
    wejściu audio musiałem wstawić dzielnik na rezystorach.

  • 8. Data: 2010-02-22 07:33:50
    Od: Michal Schulz <m...@o...eu>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > (ciap)
    >>
    > (ciap)
    >
    > Czy były inne karty nie stwarzajace takich problemów?

    Niestety nie wiem. W pewnym momencie kupilem kamerke DV przestalem sie bawic
    w karty TV w pececie.

    --
    Michal Schulz

  • 9. Data: 2010-02-22 07:52:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Czy były inne karty nie stwarzajace takich problemów?

    Ja odpowiem inaczej. Na 4 oparte o BT878 żadna nie wykazywala objawów
    opisanych powyzej. Włacznie z jakimis najtańszymi badziewiami. Zrzucalem
    swego czasu troche z VHS i BT878 był ok.

  • 10. Data: 2010-02-22 09:19:16
    Od: Michal Schulz <m...@o...eu>

    Sebastian Biały wrote:

    > Ja odpowiem inaczej. Na 4 oparte o BT878 żadna nie wykazywala objawów
    > opisanych powyzej. Włacznie z jakimis najtańszymi badziewiami. Zrzucalem
    > swego czasu troche z VHS i BT878 był ok.

    No to ja mialem w takim razie pecha. Moja karta TV to Prolink BT878P+.

    --
    Michal Schulz