  • 1. Data: 2009-12-11 11:56:00
    Temat: Acer 5100 zgasła matryca a system rusza
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    System się odpala ale obrazu brak. Matryca zgasła nagle w czasie pracy.
    Wczesniej kolor biały był lekko brudny od czerwonego. Dopiero po jakimś
    czasie jakby się rozgrzewał i robił się biały. Teraz widzę całkowitą
    ciemność. Ani świetlówki nie świecą ani matryca nie reaguje.

    Są w necie sprawne matryce ale mam obawy czy to aby nie wina karty
    graficznej.

    Czy może ktos się spotkał z takim problemem?

    PC

  • 2. Data: 2009-12-11 20:49:11
    Temat: Re: Acer 5100 zgasła matryca a system rusza
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 11 grudzień (piątek) gdy o godz. 12:56 *PC* napisał(a):

    > Czy może ktos się spotkał z takim problemem?

    Podłącz go do zewnętrznego monitora, jesli nadal nie będzie obrazu to padła
    Ci grafika. Jak będzie obraz to pewnie przetwornica i/lub taśma do matrycy.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 3. Data: 2009-12-11 23:12:22
    Od: Sławomir Januszkiewicz <n...@c...com.pl>

    PC pisze:
> [...]
    > graficznej.
    >
    > Czy może ktos się spotkał z takim problemem?

    Na 99% padła ceceefelka podświetlenia matrycy (zaróżowiony obraz to
    jeden z objawów starzenia). Przyjrzyj się dokładnie matrycy, czasami coś
    widać - ledwo, ledwo jak to bez podświetlenia.

    Nuter

  • 4. Data: 2009-12-12 16:17:56
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    > Na 99% padła ceceefelka podświetlenia matrycy (zaróżowiony obraz to jeden
    > z objawów starzenia). Przyjrzyj się dokładnie matrycy, czasami coś widać -
    > ledwo, ledwo jak to bez podświetlenia.

    dokładnie: przyświecić latarką w matrycę i powinien być normalny obraz

    jeżeli tak to padnięta jest lampa albo zasilanie lampy ccfl

  • 5. Data: 2009-12-15 22:17:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    PC pisze:
> [...]
    > czasie jakby się rozgrzewał i robił się biały. Teraz widzę całkowitą
    > ciemność. Ani świetlówki nie świecą ani matryca nie reaguje.

    Popatrz dokładnie na obraz, może jednak *cokolwiek* widać
    przy ostrym świetle?

    Objawy wskazują na awarię świetlówek albo inwertera. A bez
    podświetlenia obraz może być widoczny tylko pod odpowiednim
    kątem i z lampką pod ręką.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |