  • 1. Data: 2011-05-15 10:09:17
    Temat: Aktualizacja firmware dla opornych :)
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Jestem oporny :) Ale sie szybko ucze ;)

    Mam nokie e52, brandowana (Orange, simlock)

    NSU pokazuje firmware:

    Obecna 22.009
    Najnowsza 54.003

    A NSS:

    Product code: 0598093

    Pytanie 1: Czy warto zrobić upgrade firmware? Duza roznica wersji ale do
    tej pory telefon dziala, raz czy dwa razy przez ostatni rok zaliczyl
    zwieche...

    Pytanie 2: Czy warto zmienic product code na "zwykly", nie powiazanyz
    Orange, i czy jak go zmienie, nie zdejmujac SIM-a to czy to bedzie mailo
    wplyw (cos przestanie dzialac...

    Pytanie 3: Procedura - czy jest wlasciwa:

    - backup wszystkiego za pomoca Nokia Suite
    - wyjac karte pamieci (ponoc zalecane)
    - update przez NSU
    - przywrocic backup
    - wlozyc karte pamieci

    i wszystko ma byc na swoim miejscu, jak bylo, plus nowy firmware, tak?

    Pozdr
    ja

  • 2. Data: 2011-05-15 10:47:30
    Temat: Re: Aktualizacja firmware dla opornych :)
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 May 2011 12:09:17 +0200, Mateusz napisał(a):

    > - backup wszystkiego za pomoca Nokia Suite
    > - wyjac karte pamieci (ponoc zalecane)
    > - update przez NSU
    > - przywrocic backup
    > - wlozyc karte pamieci

    wystarczy backup wszystkiego z poziomu telefonu na kartę pamięci, jest
    lepszy.
    Ale przy dużych zmianach w oprogramowaniu, restore nie odtworzy
    wszystkiego. W E71 na.. hmm.. nie pamiętam, 5 albo 6 aktualizacji odkąd mam
    telefon, raz się zdarzyło, że nie było wszystko odtworzone.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2011-05-15 13:33:50
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:

> [...]
    > wszystkiego. W E71 na.. hmm.. nie pamiętam, 5 albo 6 aktualizacji odkąd mam
    > telefon, raz się zdarzyło, że nie było wszystko odtworzone.

    Ale co moge glownie stracic? Kalendarz? kontakty? Ustawienia dzwonków w
    ostatecznsci przezyje. Ustawienia skrótow klawiatury takze - choc
    nameczylem sie, zeby ustawic po swojemy zgodnie z poprzednim modelem.

  • 4. Data: 2011-05-15 13:41:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 May 2011 15:33:50 +0200, Mateusz napisał(a):

    > Ale co moge glownie stracic? Kalendarz? kontakty? Ustawienia dzwonków w
    > ostatecznsci przezyje. Ustawienia skrótow klawiatury takze - choc
    > nameczylem sie, zeby ustawic po swojemy zgodnie z poprzednim modelem.

    Nie, część programów i chyba dzwonki.
    Bo w normalnym przypadku backup/restore z poziomu na kartę odtwarza pełny
    stan sprzed update, czego nie potrafi PCSuite.

  • 5. Data: 2011-05-15 17:39:34
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    > Nie, część programów i chyba dzwonki.

    Przeboleje.

    > Bo w normalnym przypadku backup/restore z poziomu na kartę odtwarza pełny
    > stan sprzed update, czego nie potrafi PCSuite.

    Pelny to znaczy z firmwarem starym?

    Czyli po prostu lepiej zrobic backup na karte, i potem z karty? Nie
    pogryzie sie cos?

  • 6. Data: 2011-05-15 17:53:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 May 2011 19:39:34 +0200, Mateusz napisał(a):

    > Pelny to znaczy z firmwarem starym?

    Nie, firmware jest nowe

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 7. Data: 2011-05-15 19:06:01
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 15.05.2011 12:09, Mateusz pisze:

    > Pytanie 1: Czy warto zrobić upgrade firmware? Duza roznica wersji ale do
    > tej pory telefon dziala, raz czy dwa razy przez ostatni rok zaliczyl
    > zwieche...

    Różnie to bywa, generalnie ja zawsze aktualizuję, i nigdy nie było
    gorzej, niż było.

    > Pytanie 2: Czy warto zmienic product code na "zwykly", nie powiazanyz
    > Orange, i czy jak go zmienie, nie zdejmujac SIM-a to czy to bedzie mailo
    > wplyw (cos przestanie dzialac...

    Product Code i wersja firmware jest niezależna od simlocka. Jednak w E52
    (tak jak w E72) lepiej nie zmieniać Product Code: niestety nie działa to
    tak, jak w starszych modelach - zmiana PC i wgranie oprogramowania NSU
    może skończyć się katastrofą: telefon nie włączy się. Jest wątek na ten
    temat np na forum.symbianos.pl.

    > Pytanie 3: Procedura - czy jest wlasciwa:
    > - backup wszystkiego za pomoca Nokia Suite

    Przyda się, jakby coś poszło nie tak

    > - wyjac karte pamieci (ponoc zalecane)

    Nigdy tego nie robiłem.

    > - update przez NSU

    Tak.

    > - przywrocic backup

    A to już niekoniecznie. W Nokiach przed Feature Pack 2 było to
    konieczne. W nowszych ustawienia są zachowywane przy upgrade firmware,
    więc jeśli wszystko pójdzie po myśli twórcy oprogramowania NSU ;)
    przywracanie backupu nie będzie konieczne.

    > - wlozyc karte pamieci

    O ile wyłożyłeś :)

    Powodzenia!

    Marek

  • 8. Data: 2011-05-15 22:33:30
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    > Nie, firmware jest nowe

    Oki, dzieki wielkie, to szarpne sie na upgrade firmware :) Moze niczego
    mi nie popsują w telefonie - nowe zawsze wrogiem starego ;)

  • 9. Data: 2011-05-15 22:36:07
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik MarekM napisał:

> [...]
    > tak, jak w starszych modelach - zmiana PC i wgranie oprogramowania NSU
    > może skończyć się katastrofą: telefon nie włączy się. Jest wątek na ten

    OK, dzieki za przestroge. Mialem / mam e51 ale bez sima, tam musialem i
    zmienilem product code, bo mi NSU wgrywalo angielski firmware, a jednak
    chcialem Polski,

    > Przyda się, jakby coś poszło nie tak

    > Nigdy tego nie robiłem.

    NSU ostrzega, ze jak jest zahaslowana to zeby wyjac. A mam zaszyfrowana.
    Co prawda pliki w komplecie sobie juz zgralem...

> [...]
    > więc jeśli wszystko pójdzie po myśli twórcy oprogramowania NSU ;)
    > przywracanie backupu nie będzie konieczne.

    We wspomnianej e51 nie pamietam, ... ale ogolnie chyba mi wyciachalo
    kalendarz i kontakty. Akurat tego nie zaluje, bo chce sie do rodzinki
    pozbyc e51 :)

    > O ile wyłożyłeś :)
    >
    > Powodzenia!

    Dzieki :)

  • 10. Data: 2011-05-17 20:23:34
    Temat: Re: Aktualizacja firmware e51 - nie kumam :)
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Wpisze w tym watku...

    Odgrzebalem stara e51 ktora wyladowala w szafie po tym jak przestal
    dzialac klawisze "wroc" i "kasuj"... To trwalo z pol roku jak nie
    wiecej, co jakis czas sprawdzlame czy jest na chodzie i nie dzialaly
    klawisze.

    Zrobilem niedawno wiec moj pierwszy firmware update, bo jak cos sie ma
    spsuc to niech sie spsuje na nieuzywanym tel...

    ...iiiiiii klawiatura zaczela dzialac?

    O co kaman? :) Firmware naprawilo mi klawiature? Czy zbieg okolicznosci?

    ---------

    Druga rzecz, bo mnie k..ca bierze, kiedys to znalazlem, ale tera znie
    moge znalezc - chce usunac z ekranu te wszystkie ikonki i informacje
    tekstowe, wiem ze mozna to wylaczyc i miec nic :) Czyli tapete. Tylko
    gdzie w e51 to sie przelacza? Przeklikalem sie przez ustawienia chyba
    juz wszystki...

    Pomozcie!

    :)