  • 11. Data: 2018-11-20 14:40:56
    Temat: Re: Akumulator Ever Actiwe - coś wart?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Nov 2018 11:34:09 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ta stacja to jakos duzo pradu bierze ?

    15uA czuwanie 20min, 20mA praca przez1min i tak w kółko.

    > Bo patrzac na te rewelacje NASA ... skoro przechowywanie w stanie
    > naladowanym szkodzi, moze lepiej wsadzic R6 i czesto ladowac.

    R3 działa 2tyg, wolę rzadziej wymieniac.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2018-11-20 15:43:15
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 20 Nov 2018 11:03:50 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <a...@n...neostrada.pl>
    od Marek <f...@f...com> :

    >Tez szukałem R20 do monitora stacji pogodowej najlepiej eneloopa ale
    >takich nie produkują (podobno w Japonii można dostać "prawdziwe" R14
    >eneloopy a nie R6 w adapterze R14). Kupiłem w końcu everactive R14
    >deklarowane jako 5000mAh (4500 minimum) naładowałem i zrobiłem test
    >pojemności, faktycznie wyszło ~4900mAh. Zobaczymy po kilku cyklach.

    Jakim prądem je rozładowywałeś testując?

  • 13. Data: 2018-11-20 16:13:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Nov 2018 15:43:15 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> wrote:
    > Jakim prądem je rozładowywałeś testując?

    Rozladowywany był przez rez. 10ohm aż do osiągnięcia 0.9V. prąd był
    liczony z napiecia na tym rezystorze.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-11-20 17:13:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >15uA czuwanie 20min, 20mA praca przez1min i tak w kółko.

    wychodzi jakies 72mAh/dobe.

    >R3 działa 2tyg, wolę rzadziej wymieniac.

    AAA ? Bo one chyba nie R3.

    2 tyg by sie zgadzalo ... no coz, R6 wymienialoby sie co 6 tygodni ...
    i to wlasnie chodzi - ze moze lepiej rozladowywac NiMH co 6 tygodni,
    niz szukac wiekszych i trzymac pol roku.

    Co prawda eneloopom zdaje sie nie szkodzic, ale R20 nie robia :-)

    J.

  • 15. Data: 2018-11-20 20:18:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Nov 2018 17:13:11 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > AAA ? Bo one chyba nie R3.

    R03, lepiej?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2018-11-20 20:46:36
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.11.2018 o 13:34, J.F. pisze:

    > IMO - powinno sie zmiescic nawet wiecej - ale jak widac - uznani
    > producenci mieszcza mniej, albo wcale nie robia - o co tu chodzi ?
    >
    > Gdzie widziales takie obudowy na 3 paluszki ?

    Na Allegro. Bardzo mnie dziwi sprzedawanie akumulatora wielkości R20 z
    pojemnością
    2500 mAh. A są takie w sklepach.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 17. Data: 2018-11-20 22:04:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Na Allegro. Bardzo mnie dziwi sprzedawanie akumulatora wielkości R20
    pojemnością 2500 mAh. A są takie w sklepach.

    Mnie tez. Ale coz zrobic.

    Wracajac do adapterow R20 ... kiedys widzialem takie na 2 R6, a potem
    juz tylko na 1.
    faktycznie - teraz sa na 3.

    P.S. profesjonalna ladowarka
    https://allegro.pl/profesjonalna-ladowarka-everactiv
    e-nc-1600-aa-aaa-i6898277410.html

    16 R6 naraz ... to chyba dla posiadaczy latarek na 4-5 R20 z
    adapterami na 3 :-)

    J.

  • 18. Data: 2018-11-22 20:03:36
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 20 Nov 2018 16:13:41 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <a...@n...neostrada.pl>
    od Marek <f...@f...com> :

    >Rozladowywany był przez rez. 10ohm aż do osiągnięcia 0.9V. prąd był
    >liczony z napiecia na tym rezystorze.

    Ciekaw byłem jak się to ogniwo zachowa przy prądzie 5-15A(testów w
    necie nie widzę).

  • 19. Data: 2018-11-23 11:32:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Nov 2018 20:03:36 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> wrote:
    > Ciekaw byłem jak się to ogniwo zachowa przy prądzie 5-15A(testów w
    > necie nie widzę).

    Niestety nie mam takiego bocznika.

    --
    Marek