  • 1. Data: 2018-11-18 15:02:23
    Temat: Licznik energii
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam licznik energii Iskra 3f. On ma wewnątrz jakieś zabezpieczenia?
    Widocznie ma bo nie mam prądu. :-)
    Nie mam żadnej fazy. Licznik na wyświetlaczu pokazuje L1, L2.
    Rozumieć to tak, że L3 zawiniła i odłączył wszystko.
    Przed i za licznikowe zabezpieczenia nie zadziałały. Rozłączył sam licznik.

    Już kilka razy w miesiącu tak mi zrobił.
    Wyłączę i włączę przedlicznikowy i za którymś razem zadziała.
    Podejrzewam silnik hydroforu. Dziś słyszałem jak się załączył i pstryk,
    prądu nie ma.

    Można przejrzeć jakieś logi w liczniku? On coś pamięta?

    Robert

  • 2. Data: 2018-11-21 00:04:41
    Temat: Re: Licznik energii
    Od: pilocik <p...@t...pl>

> [...]
    > prądu nie ma.
    >

    > Można przejrzeć jakieś logi w liczniku? On coś pamięta?

    a nie prościej reklamować u dostawcy niż doktorat pisać ?
    No chyba ,że otwierałeś ?
    Niektóre mają "sabotaż" i po otwarciu już bez interwencji operatora nie
    zadziałają, chociaż w Twoim przypadku to raczej nie to , bo ponoć
    pstrykanie przedlicznikowymi pomaga,innych zabezpieczeń raczej nie ma

    Jednym słowem - reklamuj u operatora

  • 3. Data: 2018-11-21 10:41:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-21 o 00:04, pilocik pisze:

> [...]
    > zadziałają, chociaż w Twoim przypadku to raczej nie to , bo ponoć
    > pstrykanie przedlicznikowymi pomaga,innych zabezpieczeń raczej nie ma

    Chciałbym się upewnić czy wina nie leżeć po mojej stronie.
    Na początku myślałem, że awaria i nie ma jednej fazy na całej ulicy. I
    nawet nic nie sprawdzałem.
    Po półgodzinie bez żadnej interwencji z mojej strony się pojawiła.

    Problem identyczny z tym, tylko, że ja mam 3f i znika jedna.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2466789.html

    Świeci się właśnie ta dioda przy 1000 imp/Varh.
    Licznik identyczny z tym
    https://i.ytimg.com/vi/5um-isnpZgM/hq720.jpg
    Widać tam trzy diody w pionie i ostania ma opis 1000 imp/Varh i dwójka w
    kółku. Szukałem instrukcji ale jeszcze nie znalazłem. :-)

    Na niedokręcony przewód to nie wygląda. Podczas włączania
    przedlicznikowego widać trzy zielone świecące diody za wyświetlaczem (a
    może to tylko podświetlenia test?).
    A fazy jak nie było tak nie ma.
    Po którymś wajchnięciu pojawia się faza i brakujące L3 na wyświetlaczu.

    Trzeba jednak, jak radzisz zgłosić.

    Robert

  • 4. Data: 2018-11-21 13:39:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >(a może to tylko podświetlenia test?).
    >A fazy jak nie było tak nie ma.
    >Po którymś wajchnięciu pojawia się faza i brakujące L3 na

    Moze to zabezpieczenie przedlicznikowe jakos kiepsko kontaktowac, i
    laczyc co ktorys raz.

    Tylko co dalej:
    -licznik ma jakies zabezpieczenie, ze jak brak fazy to nie puszcza
    dalej ?
    -masz dodatkowe takie zabezpieczenie ?
    -licznik ma funkcje odcinania pradu ? W dobie automatycznych licznikow
    wcale bym sie nie zdziwil, moze mysla przyszlosciowo o prepaid ..
    tylko jeszcze kwestia - zwariowal ambitnie i nie puszcza, czy
    pospolicie - przekaznik puszczajacy zasilany z L3, licznik nie
    blokuje, ale zasilania niezbednego do
    polaczenia przekaznika brak ...

    J.

  • 5. Data: 2018-11-21 14:00:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-21 o 13:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Moze to zabezpieczenie przedlicznikowe jakos kiepsko kontaktowac, i
    > laczyc co ktorys raz.

    Zaraz pójdę i opukam coś się da.

    > Tylko co dalej:
    > -licznik ma jakies zabezpieczenie, ze jak brak fazy to nie puszcza dalej ?

    Czy brak na wejściu licznika to nie wiem. Podczas włączania
    przedlicznikowego gdy licznik startuje to święcą się trzy zielone diody.
    Ale nie wiem czy to kontrola obecności faz na wej.

    > -masz dodatkowe takie zabezpieczenie ?

    Przed licznikiem jakiś S. Za licznikiem tylko topikowe.

  • 6. Data: 2018-11-23 14:24:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Zaraz pójdę i opukam coś się da.

    Nie poszedłem bo zimno, a licznik w skrzyni na słupie. :-(

    Ale zmuszony byłem wyjść, bo znowu rozłączył.
    Znalazłem przyczynę. eS przedlicznikowy. Gdy był pozycji ON i chwyciłem
    za dźwignię to gdzieś zaskwierczało i faza się pojawiła.

    Pozostaje czekać na wymianę. Przez chwile chciałem go wytarmosić ON/OFF
    ale się powstrzymałem.

    Robert

  • 7. Data: 2018-11-23 15:04:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >chwyciłem za dźwignię to gdzieś zaskwierczało i faza się pojawiła.

    >Pozostaje czekać na wymianę. Przez chwile chciałem go wytarmosić

    To tlumaczy brak jednej fazy, ale jeszcze nie tlumaczy braku
    pozostalych faz.

    Z ciekawosci to bym znalazl opis licznika - czy on jednak nie ma
    funkcji odcinania ...

    J.

  • 8. Data: 2018-11-23 20:01:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-23 o 15:04, J.F. pisze:
> [...]
    > faz.
    >
    > Z ciekawosci to bym znalazl opis licznika - czy on jednak nie ma funkcji

    Chyba nie ma. Ja namieszałem pisząc, że nie było żadnej fazy. Brakowało
    tylko jednej. Byłem pewien, że mam każda kondygnację z osobnej fazy.
    Faza jest ta sama ale dwa obwody na trzy poziomy.

    Znalazłem instrukcję.
    https://www.camax.co.uk/downloads/Iskrameco-MT-ME-Te
    chnical-Description.pdf

    Nie piszą, że LED2 służy do czegoś innego niż miganie.
    Jak brakowało tej jednej fazy to tm LED świecił się ciągłym światłem.
    Imp / kVArh
    Mam nadzieję, że to ciągłe świecenie Imp / kVArh to nie były tak
    szybkie impulsy. :-)

    Robert