  • 1. Data: 2012-05-25 10:06:29
    Temat: Akumulatorki R20 do radia
    Od: "ulyssess" <a...@o...pl>

    Ja też w sprawie baterii, ale z prośbą. Chce kupic 4 aku R20 do radia
    satellit 500. Zauważyłem, że teraz aku firmowe maja małe pojemności np 2200
    mah do 2500 mah, ale aku firmy krzak to juz nawet i 10 ah. Gdzies mi sie
    obiło o uszy, że firmówki maja większy prąd rozładowania, dletgo pojemność
    nie zaduża, ale nie wiem czy to prawda.

    Możecie mi polecic jakieś? Najchętniej o pojemności ok 4ah. Czy te fujicell
    czy np vipov są warte wzięcia? A i jeszcze co powiecie o tej aukcji:
    http://allegro.pl/akumulatorki-d-r20-5000-mah-d-nimh
    -1-2v-i2351971265.html
    czy one były robione pod jakieś konkretne zmówienie?

    Piotrek

  • 2. Data: 2012-05-25 11:05:48
    Temat: Re: Akumulatorki R20 do radia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ulyssess" napisał w wiadomości grup
    >Ja też w sprawie baterii, ale z pro?b?. Chce kupic 4 aku R20 do radia
    >satellit 500. Zauważyłem, że teraz aku firmowe maja małe pojemno?ci
    >np 2200 mah do 2500 mah, ale aku firmy krzak to juz nawet i 10 ah.
    >Gdzies mi sie obiło o uszy, że firmówki maja większy pr?d
    >rozładowania, dletgo pojemno?ć nie zaduża, ale nie wiem czy to
    >prawda.

    2-2.5Ah to ma teraz firmowy akumulatorek R6.
    wiec 10Ah w R20 powinno byc normalne ... ale nie jest.

    Moze jakis adapterek na paluszki ? Jesli nie masz zokraglen w komorze,
    to 4 sztuki powinny sie zmiescic.

    R6 jest fi 14.5 x 50.5, a R20 fi 34.2 x 61.5

    >Możecie mi polecic jakie??

    eneloop, ale R20 nie ma :-)

    P.S.
    http://www.eneloop.info/home/the-new-improved-eneloo
    p.html
    "Solar energy is used for factory pre-charging.The new eneloop
    batteries are pre-charged in Japan by "green power" from photovoltaic
    generation. This means that a part of the electric power used for
    manufacturing (the amount equivalent used for factory pre-charging) is
    generated using clean, renewable solar energy."

    >Najchętniej o pojemno?ci ok 4ah. Czy te fujicell czy np vipov s?
    >warte wzięcia?

    Nie, vipov nie.

    >A i jeszcze co powiecie o tej aukcji:
    >http://allegro.pl/akumulatorki-d-r20-5000-mah-d-nim
    h-1-2v-i2351971265.html

    Zaryzykowac mozesz, w koncu nie majatek.

    Jesli mialbym cos brac z allegro .... to chyba to
    http://allegro.pl/adaptor-r6-aa-uzywasz-jako-r20-d-w
    roclaw-i2332475382.html

    Plus eneloopki. Reszta jest nieuzasadniona ekonomicznie :-)

    No, moze bym zaryzykowal te fujicell 10Ah.

    I bym pomyslal jak zrobic adapter na 4 lub 3 paluszki ...

    J.

  • 3. Data: 2012-05-25 12:52:12
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 25 May 2012 10:06:29 +0200, "ulyssess" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >http://allegro.pl/akumulatorki-d-r20-5000-mah-d-nim
    h-1-2v-i2351971265.html
    >czy one były robione pod jakieś konkretne zmówienie?

    sa tez takie R20 pojemniki, gdzie wchodza 2 x AA - jak znajde link to
    podesle. - czyli np 2 x 2700 sanyo i masz 5400mAh

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2012-05-25 13:28:10
    Od: "ulyssess" <a...@o...pl>

    > sa tez takie R20 pojemniki, gdzie wchodza 2 x AA - jak znajde link to
    > podesle. - czyli np 2 x 2700 sanyo i masz 5400mAh
    >
    > --
    > ThinkXtra

    No tak ale musiałbym kupic zamiast 4 R20 8 R6 i do tego adptery. Po drugie
    jeśli sa po dwa łączone równolegle to nie wiem jakby to sie ładowało w
    radiu. Wolałbym jedna niormalne R20. Tylko nie wiem skąd takie różnice w
    pojemności i dlaczego duże pojemności maja tylko niefirmowe. Bo nikt mi nie
    powie że nie da sie zrobić aku R20 o poj. 6Ah jeśli są R6 2,2 Ah

    Piotrek

  • 5. Data: 2012-05-25 13:35:27
    Od: "ulyssess" <a...@o...pl>

    Znalazłem fajne ale cena mnie zbiła lekko z tropu
    http://allegro.pl/akumulator-r20-d-9000mah-9ah-1-2v-
    nimh-gp-2-szt-i2315544329.html>

  • 6. Data: 2012-05-25 16:27:57
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    ulyssess wrote:
    > Znalazłem fajne ale cena mnie zbiła lekko z tropu
    > http://allegro.pl/akumulator-r20-d-9000mah-9ah-1-2v-
    nimh-gp-2-szt-i2315544329.html>

    no widzisz - da się :)
    ale ze względu na małą popularność taka cena
    ja też stałem przed podobnym dylematem i wybrałem adaptery 2xR6 -> R20
    i jakieś enelopy aku
    tylko ja ładuję je zwyczajnie jako R6

    jeffrey

  • 7. Data: 2012-05-25 17:13:47
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 May 2012 10:06:29 +0200, ulyssess napisał(a):

> [...]
    > http://allegro.pl/akumulatorki-d-r20-5000-mah-d-nimh
    -1-2v-i2351971265.html
    > czy one były robione pod jakieś konkretne zmówienie?

    Ja używam od jakichś 4 -5 lat akumulatorków Profitexx tyle, że R14 5500
    mAh. Uprzedzam z góry, że małym druczkiem na nich pisze "+- 10% (czyli
    minimum 4950) i mniej więcej pojemność jest właśnie taka. R20 z tego co
    pamiętam tej firmy ma 11000 mAh przy czym też należy założyć -10%, ale przy
    akumulatorach R6 3200 mAh tej firmy pisało już +- 20% co dawało ~2500 mAh
    więc lepiej to sprawdzić od razu. Nie wiem czy da się je jeszcze dostać, bo
    ostatnio coś mało tych akumulatorów na allegro, ale się trafiają. O
    fujicell naczytałem się tylko złych opinii, Vipow były też nie za ciekawe.
    Najlepsze jakie miałem robi Eneloop tyle że nie mają R20, ale można kupić
    adapter, no i mają niski poziom samorozładowania.

  • 8. Data: 2012-05-25 22:07:41
    Od: "ponowny" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ulyssess" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://allegro.pl/akumulatorki-d-r20-5000-mah-d-nimh
    -1-2v-i2351971265.html
    > czy one były robione pod jakieś konkretne zmówienie?

    Zobacz tutaj
    http://batimex.pl/towar.php?idtowaru=1835

  • 9. Data: 2012-05-25 22:39:54
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Tu masz spory wybór (R20 są na samym dole strony).

    https://www.hurt.com.pl/akumulatorki,c3.html

  • 10. Data: 2012-05-26 00:41:38
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 25 May 2012 13:28:10 +0200, "ulyssess" <a...@o...pl> wrote:

    >No tak ale musiałbym kupic zamiast 4 R20 8 R6 i do tego adptery.

    trzeba policzyc: adapter to pare zlotych, a akumulatory Sanyo 2700 mAh
    to jakies < 10 zl/szt

    >Po drugie
    >jeśli sa po dwa łączone równolegle to nie wiem jakby to sie ładowało w
    >radiu.

    a radia na baterie LADUJA ????? No chyba, ze sobie przerobisz!

    > Wolałbym jedna niormalne R20. Tylko nie wiem skąd takie różnice w
    >pojemności i dlaczego duże pojemności maja tylko niefirmowe. Bo nikt mi nie
    >powie że nie da sie zrobić aku R20 o poj. 6Ah jeśli są R6 2,2 Ah

    bo to marketing

    --
    ThinkXtra