  • 1. Data: 2012-05-24 20:45:50
    Temat: baterie kupiłem.... (crosspost)
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Baterie sobie kupiłem, tak na wypadek wojny, żeby mi energii nie brakło.
    Po całonocnym ładowaniu działała 3 godziny - telefon tylko czuwał. Po
    kolejnym ładowaniu dałem jej kopa - włączyłem wifi i dolphina- 5 minut
    - śmierć. JEst tak: 100%, 99%......91% i 1%. Obrazowo tłumacząc
    "schodzi" do 90% i nagle zdycha. jak zdechnie to ma 3.4V, po naładowaniu
    4.08.
    Zdjęcie naklejki ujawnia magię ściemy i marketingu:

    http://tinypic.com/r/2zhmhow/6

    Co by można dla nauki i rozrywki jeszcze z nią zrobić? jakiś test na
    rzeczywistą pojemność? Test układu zabezpieczającego? W razie zgonu
    pacjenta płakał nie będę.

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-05-25 01:45:04
    Temat: Re: baterie kupiłem.... (crosspost)
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > jak zdechnie to ma 3.4V, po naładowaniu 4.08.

    To chyba troche dziwne jak na Li-iona.

    > Zdjęcie naklejki ujawnia magię ściemy i marketingu:

    Ale mimo wszystko te 1100mAh powinna miec. Chyba, ze to chinskie mAh, a
    tam Amper taki malutki i godzinka skosnooka;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-05-25 09:17:41
    Od: "Egon" <g...@w...pl>

    > To chyba troche dziwne jak na Li-iona.

    bo to 3x NiMH :)

  • 4. Data: 2012-05-25 11:19:31
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Na pewno nie formatowałeś jej zgodnie z instrukcją przez tydzień przed
    pierwszym użyciem. :D

    AWa.

  • 5. Data: 2012-05-25 11:44:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    >
    > Co by można dla nauki i rozrywki jeszcze z nią zrobić? jakiś test na
    > rzeczywistą pojemność? Test układu zabezpieczającego? W razie zgonu

    Myślę że nie w pojemności jest problem chyba że leżak magazynowy
    kilkuletni, prawdopodobnie ma wysoką rezystancję wewnętrzną.
    Możesz naładować, i zobaczyć ile czasu zajmie rozładowanie małym
    obciążeniem np LED z opornikiem na 10mA. Jeśli z tego wyjdzie że ma te
    1100mAh to znaczy że ma duży opór.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 6. Data: 2012-05-25 12:34:14
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    To jeszcze nic. Brat kiedyś kupił na aukcji nową PSP, na gwarancji facet
    ponad 100 sprzedał już. Była to jego druga konsola wiec szybko się kapnął że
    coś z baterią nie tak, bo stara mimo że rok miała dłużej dzialała. Bateria
    wyglądała na oryginalną, idealnie tak samo, razem z hologramem. Po otwaricu
    okazało się że baterii to jest pół a drugą połowę zajmują metalowe pręty:)
    (żeby po wadze nie rozpoznać). Po 3 miesiącach ten sam gość sprzedawał
    oryginalne baterie do psp:) Ludzie to potrafią człowieka wyrolowąć:)

  • 7. Data: 2012-05-25 21:19:38
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 25.05.2012 11:44, AlexY pisze:

> [...]
    > Możesz naładować, i zobaczyć ile czasu zajmie rozładowanie małym
    > obciążeniem np LED z opornikiem na 10mA. Jeśli z tego wyjdzie że ma te

    już właściwie wykombinowałem jak ją naładować (rozebrana na kawałki nie
    pasuje do telefonu) ale jak ją rozładuję takim małym prądem, to.... coś
    mi z tego przyjdzie ze wzrosła jej rezystancja wewnętrzna?
    Prawdę mówiąc to ja chyba wolałbym ją albo ożywić, albo efektownie
    wybuchnąć. jak ją zostawię w szufladzie to przez 2 lata będę myślał co z
    nią zrobić, a potem poleci do kosza. Może na allegro wystawie w
    kategorii chyba dobre ale nie sprawdzane :)
    ToMasz

  • 8. Data: 2012-05-26 00:12:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
    [..]
    > już właściwie wykombinowałem jak ją naładować (rozebrana na kawałki nie
    > pasuje do telefonu) ale jak ją rozładuję takim małym prądem, to.... coś
    > mi z tego przyjdzie ze wzrosła jej rezystancja wewnętrzna?

    nie

    > Prawdę mówiąc to ja chyba wolałbym ją albo ożywić, albo efektownie

    Nie ożywisz jej i nie radzę jej "wybuchać" w środku jest trująca chemia
    (taka serio trująca) która lepiej żeby się nie zamieniała w obłok dymu.

    > wybuchnąć. jak ją zostawię w szufladzie to przez 2 lata będę myślał co z
    > nią zrobić, a potem poleci do kosza. Może na allegro wystawie w
    > kategorii chyba dobre ale nie sprawdzane :)

    Jeśli trzyma toto jakiś prąd to możesz użyć jako baterię do pilota
    tudzież innego urządzenia pracującego na 3-4V biorącego znikomy prąd.

  • 9. Data: 2012-05-27 07:41:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > 90% i nagle zdycha. jak zdechnie to ma 3.4V, po naładowaniu 4.08.
    > Zdjęcie naklejki ujawnia magię ściemy i marketingu:

    Nie całkiem jest to zrozumiałe. 1100 z 1800 to ponad 60% pojemności.
    Powinna starczyć na dużo dłużej niż te 3 godziny...
    Raczej kupiłeś odrzut nie trzymający nawet tych przepisowych 1100mAh.

    > Co by można dla nauki i rozrywki jeszcze z nią zrobić? jakiś test na
    > rzeczywistą pojemność? Test układu zabezpieczającego? W razie zgonu
    > pacjenta płakał nie będę.

    Pacjent już odszedł i to dawno :-)