  • 1. Data: 2010-09-06 21:31:11
    Temat: Alarm samochodowy na 220v
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Witam,

    trochę offtop ale elektryk ze mnie jak z koziej dupy trąbka i muszę
    zapytać ;) Trochę to absurdalne ale trzeba podłączyć zwykły alarm
    samochodowy pod 220v w domu. W instrukcji alarmu jest:

    http://img822.imageshack.us/i/alarm02.jpg/
    http://img801.imageshack.us/i/alarm01.jpg/

    Czy jak kupię stary zasilacz komputerowy, który daje 12V i 10A to będzie
    wszystko śmigać?

    Znalazłem jeszcze taką przejściówkę 220V na 12V http://tiny.pl/hrqtj (to
    sklep, wrażliwi na spam, nie klikać) ale "max. prąd: 500 - 650mA" czyli
    chyba nie ma szans zasilić syreny, która ma podane 10A.

    --
    kamil d

  • 2. Data: 2010-09-06 21:50:29
    Temat: Re: Alarm samochodowy na 220v
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kamil d" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sklep, wrażliwi na spam, nie klikać) ale "max. prąd: 500 - 650mA" czyli
    > chyba nie ma szans zasilić syreny, która ma podane 10A.

    A co z zasilaniem awaryjnym ?
    Złodzieje zrobią "pstryk" i po alarmie :D

  • 3. Data: 2010-09-06 21:53:19
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > A co z zasilaniem awaryjnym ?
    > Złodzieje zrobią "pstryk" i po alarmie :D

    P.S.
    Poza tym mało praktyczny w domu, gdyż potrzebuje kilku sygnałów, których w
    domu trudno będzie uzyskać np. napięcie po stacyjce, sygnał
    otwarcia/zamknięcia drzwi ...

  • 4. Data: 2010-09-06 21:55:31
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Plumpi pisze:
    > A co z zasilaniem awaryjnym ?
    > Złodzieje zrobią "pstryk" i po alarmie :D

    Nieistotne, to urządzenie nie ma spełniać funkcji alarmu - dłuższa
    historia nie ma sensu tutaj pisać, chyba, że się sprawdzi to za jakiś
    czas spłodzę wyjaśnienie.

    --
    kamil d

  • 5. Data: 2010-09-06 22:14:17
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > http://img801.imageshack.us/i/alarm01.jpg/
    >
    > Czy jak kupię stary zasilacz komputerowy, który daje 12V i 10A to będzie

    To że pisze że prąd wyjściowy do syreny 10A to nie znaczy że tyle bierze.
    Mam w alarmie domowym taką wielotonową dynamiczną i bierze niecałe 1.5A
    Nie wiem co masz tam podłaczyć, ale jak jedną syrenke tylko to 12V/2A
    starczy.

    Inna sprawa, że do domu to takie to sobie, chyba że jedna czujka i do garażu
    to nawet to tanie i proste.

    Zasilacz od PC'ta może ale nie musi działać - mały prąd na czuwaniu.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2010-09-06 22:26:11
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 06-09-2010 o 21:50:29 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):
    > A co z zasilaniem awaryjnym ?
    > Złodzieje zrobią "pstryk" i po alarmie :D

    Sugerujesz podłączenie UPSa? ;]

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 7. Data: 2010-09-06 23:40:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kamil d pisze:
> [...]
    > http://img801.imageshack.us/i/alarm01.jpg/
    >
    > Czy jak kupię stary zasilacz komputerowy, który daje 12V i 10A to będzie

    Będzie, ale najlepiej kup stary zasilacz AT (nie ATX) - mniej będziesz
    miał problemów ze zrobieniem mu wyłącznika.

  • 8. Data: 2010-09-07 01:20:16
    Od: Profesor Axid <a...@p...edu.pl>

    Użytkownik Wojciech "Spook" Sura napisał:

    > Sugerujesz podłączenie UPSa? ;]
    >
    > Pozdrawiam -- Spook.

    wojtek jeździsz jeszcze na koniu? zapraszam na alt.pl.konie

  • 9. Data: 2010-09-07 06:58:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Profesor Axid

    > wojtek jeździsz jeszcze na koniu? zapraszam na alt.pl.konie

    Axid jeździsz jeszcze na słoniu? Zapraszam na alt.pl.slonie

    --
    ignorance is bliss

  • 10. Data: 2010-09-07 08:03:10
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Będzie, ale najlepiej kup stary zasilacz AT (nie ATX) - mniej będziesz
    > miał problemów ze zrobieniem mu wyłącznika.

    A najlepiej kupić zwykły zasilacz wtyczkowy 12V 600-1000mA i nie piedzielić
    się z zasilaczami komputerowymi.
    Choć najlepiej byłoby zakupić zasilacz buforowy, typowy do systemów
    alarmowych, do którego można podłaczyć dodatkowo akumulator i dzieki temu
    mieć zasilanie awaryjne. Zasilacz buforowy sam dba o okumulator tj. jego
    ładowanie, a komplet tj. transformator + zasilacz buforowy + akumulator będą
    kosztowały tyle samo co troszkę lepszy zasilacz ATX do komputera.
    Po pierwsze AT już chyba nigdzie nie kupi, po drugie każdy zasilacz
    komputerowy potrzebuje obciążenia minimum kilku watów, żeby w ogóle
    wystartować, po trzecie trzeba zewrzeć odpowiednie piny we wtyczce, aby
    zasilacz wystartował, po czwarte jak kupi tani zasilacz i nie obciąży mu
    napięć 5V i 12V to sfajczy się zasilacz, a przy okazji centralka alarmowa.
    Szkoda, że autor wątku tak skrzętnie trzyma w tajemnicy cel do jakiego chce
    użyć ten alarm. Póki co to tylko możemy gdybać czy mu się ten czy tamten
    zasilacz "nada", a może też cały jego pomysł jest do kitu i można to
    rozwiązać o wiele lepiej innymi środkami bez kombinowania z centralkami
    samochodowymi.
    Musi on wiedzieć, ze centralki posiadają dodatkowe funkcje samouzbrajania
    się jeżeli po rozbrojeniu nie zostanie podany odpowiedni impuls na
    odpowiednie wejścia, które są podłączane pod stacyjkę oraz do obwodu
    wewnętrznego oświetlenia samochodu. Może to sprawiać problemy z normalnym
    użytkowaniem.