  • 1. Data: 2010-09-06 16:55:28
    Temat: Przepływomierz?
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Passat B4 1.9 TDI. Stoję na światłach, zmiana na zielone, naciskam pedał
    gazu, ruszam. Silnik na 1-2 sekundy traci moc, jakby chciał się
    zatrzymać i po tych 1-2 sekundach "wchodzi" na obroty i wszystko jest
    OK. Czasem, po dodaniu gazu, z rury wydechowej chwilowo pojawia się
    niewielki dym. Mechanicy obstawiają przepływomierz lub lejące końcówki
    wtryskiwaczy. Na komputerze jeszcze nie byłem. Co może być
    najprawdopodobniejszą przyczyną opisywanych objawów?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-09-06 17:02:24
    Temat: Re: Przepływomierz?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komputerze jeszcze nie byłem. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną

    Może pzrepływomierz, może egr.
    Podmień, sprawdź.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-09-06 17:25:10
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane
    jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.
    Jesli tak sie stanie, to masz winnego.
    Jesli zmian nie bedzie, to raczej przyczyna tkwi gdzie indziej.
    Piotr

  • 4. Data: 2010-09-06 22:20:27
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 6 Sep 2010 17:02:24 +0200, Irokez <n...@e...pl>
    wrote:

    > Może pzrepływomierz, może egr.
    > Podmień, sprawdź.

    Może niech zacznie od diagnostyki, zamiast zmieniać to i owo na
    oślep.

    r.
    _____________

  • 5. Data: 2010-09-06 22:39:10
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "gobo" napisał w wiadomości:

    > Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane
    > jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.

    Obajwy na pewno po odpięciu G70 nie ustapią..gdyby tak było to każdy by go
    wywalił i nikt nie kupowałby nowego (sprawnego). Mogą się jedynie
    nieznacznie polepszyć (choć nie zawsze).

    Trzeba zrobić diagnostykę dynamiczną.
    Jeśli dawka paliwa obliczana przez ECU za pośrednictwem MAFa mierzącego
    "masę" zasysanego powietrza będzie niższa od wartość zadanej (to jest grupa
    008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieństwo że to
    przepływka lub może też być przetarty kabelek od niej...

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 6. Data: 2010-09-06 22:51:25
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Oczywiscie zaczytane z komputera dane nie sa optymalne - auto zwykle
    pali wiecej, ale np. znika problem falujacych obrotow. Ja u siebie dlugo
    nie moglem zdiagnozowac przyczyny. Wymienilem przewody WN, swiece, filtr
    powietrza, rozebralem i wyczyscilem przepustnice, wymienilem weze
    podcisnienia wzbudzajace moje watpliwosci, a winnym okazal sie wlasnie
    MAF. Po odpieciu wtyczki auto zaczelo sie w koncu normalnie zachowywac.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2010-09-07 21:22:02
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Bugatti [s...@m...pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

> [...]
    > 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieństwo że to
    > przepływka lub może też być przetarty kabelek od niej...

    Bzdura.
    MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na
    VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
    podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.
    Przy EDC15 po odpięciu przepływki ECU ustawia maksymalną wartość
    zasysanego powietrza, dlatego też przy odpiętej przepływce auto idzie
    ogniem u góry a na dole dymi jak cholera.
    W poprzednim poście ktoś napisał, że każdy jeździłby z odpiętą
    przepływką - nie do końca, gdyż sterowanie doładowaniem odbywałoby się
    tylko na podstawie MAP (ciśnienia doładowania) a przy seryjnym
    oprogramowaniu taka jazda wiązała by się często z awarią sprężarki.
    Oczywiście można to wysterować odpowiednio tylko na podstawie MAP
    sensora i normalnie będzie można eksploatować auto, jednak nie robi się
    tego z uwagi na 'zaawansowaną' wiedzę użytkownika.

    Do autora postu - skąd jesteś - podrzucę dobry namiar na sprawdzonego
    człowieka.

    Pozdrawiam,
    Rafal Lorenc

    --
    SysAdmin UsmiechaSie
    jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119

  • 8. Data: 2010-09-08 10:44:16
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Rafal Lorenc" napisał w wiadomości:

> [...]
    > VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
    > podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.

    No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca
    doczytałeś ;-))

    Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości
    zastępczej) którą odczytujemy w kolumnie via MAF
    http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html
    Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z
    dokumentacji i "doświadczenia", znajomości danego silnika.) to winą należy
    obarczyć przepływkę. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo
    jeśli nawet będzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć
    na dawkę paliwa.

    > Pozdrawiam,
    > Rafal Lorenc

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 9. Data: 2010-09-08 11:08:01
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Bugatti [s...@m...pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

    > No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca
    > doczytałeś ;-))

    Racja - przyczepiłem się jednego słowa ;-)

    > Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości
    > zastępczej) którą odczytujemy w kolumnie via MAF
    > http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html

    Ogranicza to za dużo napisane.
    Jeżeli nie ma MAF`a albo MAF jest padnięty to wkracza paliwo z mapy
    doładowania turbo co jest znowu korelacją sensoru MAP z korelacją
    maksymalnej zczytywanej wartości 850mg powietrza z MAF.

> [...]
    > jeśli nawet będzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć

    To prawda, grupa 3 z grupą 8 zawsze idzie w parze.
    Trudno to wyjaśnić nie będąc teoretykiem - najlepiej spojrzeć na mapy
    ECU i wszystko widać jak na dłoni co z czym ma relacje ;-)

    Pozdrawiam,
    Rafal Lorenc