  • 1. Data: 2010-09-06 17:23:15
    Temat: Pierszenstwo - pytanie
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    W zasadzie podstawowe pytanie :-)

    Jezeli jade droga rownorzedna i z prawej jedzie auto wyjezdzajac ze strefy
    oznaczonej takim znakiem: http://tnij.org/h6rk to mam pierszenstwo?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2010-09-06 17:29:25
    Temat: Re: Pierszenstwo - pytanie
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-06 17:23, Dysiek pisze:
> [...]
    >
    > W zasadzie podstawowe pytanie :-)
    >
    > Jezeli jade droga rownorzedna i z prawej jedzie auto wyjezdzajac ze strefy

    Jak równorzędną? Z czym? Jeżeli jest to droga publiczna nie będąca w
    strefie zamieszkania to wyjeżdżający ze strefy musi tak jak przy
    właczaniu się do ruchu ustąpić pierWszeństwa przejazdu pojazdom i osobom
    na drodze na którą wjeżdża.
    A tytułowego pierszeństwa to nigdy nikt nie ma. ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-09-06 17:35:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-09-06 17:29, Lewis pisze:

    > A tytułowego pierszeństwa to nigdy nikt nie ma. ;)

    Za to pierwszeństwo ma ten, kto ma autocasco. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2010-09-06 17:36:19
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Chodzi mi o taka sytuacje: czerwony ustepuje zielonemu, tak?

    http://images39.fotosik.pl/333/5b0c29a042b6db86.jpg

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 5. Data: 2010-09-06 18:03:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak

    > Za to pierwszeństwo ma ten, kto ma autocasco. ;)

    A jak obaj mają?

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-09-06 18:09:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dysiek pisze:
    > Witam
    >
    > W zasadzie podstawowe pytanie :-)
    >
    > Jezeli jade droga rownorzedna i z prawej jedzie auto wyjezdzajac ze strefy
    > oznaczonej takim znakiem: http://tnij.org/h6rk to mam pierszenstwo?

    Nie ma tam czegoś takiego jak "droga równorzędna".

    Jedziesz drogą, a wyjeżdżający ze strefy zamieszkania włącza się do
    ruchu (dokładnie na tych samych zasadach jakby zjeżdżał zaparkowany np.
    z chodnika) i musi ustąpić pierwszeństwa tym którzy już są w ruchu.

    Czyli w tym przypadku Ty masz pierwszeństwo.
    Ale nie radzę Ci tego siłowo egzekwować na drodze, bo bardzo wielu
    kierowców o tym nie wie i szybko to się skończy dzwonem.

  • 7. Data: 2010-09-06 18:11:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dysiek w <news:i631pm$q4k$1@inews.gazeta.pl>:

    > Chodzi mi o taka sytuacje: czerwony ustepuje zielonemu, tak?

    > http://images39.fotosik.pl/333/5b0c29a042b6db86.jpg

    Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje [...]przy wjeżdżaniu:

    na drogę [...] ze strefy zamieszkania;
    [...]
    2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany z[...]
    ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-09-06 18:57:01
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > Ale nie radzę Ci tego siłowo egzekwować na drodze, bo bardzo wielu
    > kierowców o tym nie wie i szybko to się skończy dzwonem.

    Tak samo jest z droga wewnetrzna, prawda?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 9. Data: 2010-09-06 21:14:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-06 18:57, Dysiek pisze:

    > Tak samo jest z droga wewnetrzna, prawda?

    A nie :) Tylko "strefa zamieszkania" (ta niebieska tablica).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 10. Data: 2010-09-06 21:42:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    LEPEK w <news:i63emg$31fs$1@news.mm.pl>:

    > A nie :)

    Że co?

    > Tylko "strefa zamieszkania" (ta niebieska tablica).

    "Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu
    drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

    na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
    obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;"

    I zmiany w PoRD i innych obowiązujące od przedwczoraj

    "2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.";
    2) w art. 2:
    a) po pkt 1 dodaje się pkt 1a i 1b w brzmieniu:
    ,,1a) droga publiczna - droga w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985
    r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn.
    zm.[4]));
    1b) droga wewnętrzna - droga w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 21
    marca 1985 r. o drogach publicznych;",
    b) pkt 10 otrzymuje brzmienie:
    [...]
    ,,10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z
    drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą
    wewnętrzną;",

    oraz

    "W ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r.
    Nr 19, poz. 115, z późn. zm. [8])) w art. 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

    ,,1. Drogi, parkingi oraz place przeznaczone do ruchu pojazdów,
    niezaliczone do żadnej z kategorii dróg publicznych i niezlokalizowane w
    pasie drogowym tych dróg są drogami wewnętrznymi."."

    Nie ma skrzyżowania z drogą wewnętrzną, to nie ma "prawej ręki", a na tych,
    którzy źle oznakowali drogę wewnętrzną (np. postawili znak D-1 na wyjeździe)
    oprócz pokrycia szkód czeka również:

    "W ustawie z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2010 r. Nr
    46, poz. 275 i Nr 106, poz. 672) wprowadza się następujące zmiany:
    1) po art. 85 dodaje się art. 85a w brzmieniu:
    ,,Art. 85a. § 1. Kto narusza przepisy dotyczące sposobu znakowania dróg
    wewnętrznych, podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze za czyn określony w § 1 podlega ten, kto zlecił wadliwe
    dokonanie tej czynności.";"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]