  • 11. Data: 2010-01-22 20:56:17
    Temat: Re: Algorytm formatowania tekstu XML
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:hjc8i1$b2u$1@news2.ipartners.pl...

    > A takiego słowa jak 'elastyczny' nie znasz?
    Znam, slowo dosc dobrze pasuje do wyrobow Durex-a;)

  • 12. Data: 2010-01-22 22:48:10
    Od: wloochacz <w...@g...com>

    wiadomościnews:hj7ui8$ck0$1@inews.gazeta.pl...

    > To nie jest Transact-SQL tylko Watcom-SQL
    Przyjąłem, ale to nadal SQL...

    > Z tym mozna dyskutowac ale raczej formatowanie XML
    > zaliczylbym do logiki biznesowej.
    E - nie zgadzam się.

    niesformatowany XML? Czy do jej parametru wejściowego wchodzi

    > Procedura otrzymuje jako parametr id rekordu i jako wynik zwraca niesformatowany
    XML
    A chcesz, żeby zwracała sformatowany?
    Bu użytkownik używa jakiejś konsolki do wydawania zapytań do bazy,
    produktu dołączonego do bazy?
    Skoro ten user jest taki mądry "flexybilny", że umie zadawać zapytania
    bazie, to chyba umie skopiować ten XML, zapisać jako plik.xml i
    otworzyć w np. Internet Explorerze?

    zdaniem, "flexybilnosc i konigurawalnosc" w przypadku
    konigurawalnosc" na odpowiednim poziomie.

    > Moze uzylem zbyt daleko idacego uproszczenia
    > - wyglad formatek
    > - reakcja na interakcje z uzytkownikiem (np. klawisze: drukuj, OK, anuluj, dane
    wyswietlane w
    > DBComboBox czy DBGried)
    Znaczy, co - określa widoczność buttonów i definiuje jakie dane są
    podpięte do jakiejś kontrolki, tak?

    > - uprawnienia uzytkownika(wykonywanie raportow i zestawien, zmiany w struktorze
    bazy)
    > - rozmiary formatki i wyglad raportow, ustawienia drukarek
    Tak, ale to są typowe informacje, którymi każda aplikacja zarządza.
    Nie ma w tym nic nowego...

    > jest zalezna od danych zaszytych w bazie w przewazajacej czesci te dane
    > to skrypty W-SQL ktore sa wykonywane w warstwie biznesowej.
    Sztucznie naginasz pojęcie "warstwa biznesowa".
    Dla mnie to jest tylko b

    > Czy to jest fleksybilne i konfiguralne?
    Poniekąd - tak.
    Ale za mało, imo.

    > Moim zdaniem tak, 95-97%  wygladu i zachowania systemy mozna zmienic bez
    przekopilowywania.
    > Wystarczy prosta konsola do updatowania ustawien w bazie.
    Pod warunkiem, że to jest prosta aplikacja typu "data entry".
    Jeżeli jakikolwiek informacje są przetwarzane przez aplikację (a na
    pewno tak jest, chociażby wspomniana walidacja), to niestety - ale
    musicie rekompilować aplikację.
    Np. chcesz zmienić funkcjonalność, która jest podpięta pod konkretny
    button. Co musisz zrobić?

    danych na formularzach tez robicie za pomocą SQLa?

    > Walidacja nie jest robiona w W-SQL-u ale powiem szczerze, ze myslalem czy
    > nie da sie tego zrobic:)
    Da się, tylko po co?

    pod warunkiem że Twoja baza danych już nie posiada

    > Nie posiada i wlasnie szukam prostego gotowca, zeby przepisac go na W-SQL-a:)

    > To jest moja definicja, tak na szybko, z glowy:
    > - logika biznesowa decyduje o tym jak program ma dzialac a nie jak wygladac,
    > przyczym formatowanie XMLa uwazam za element warstwy logicznej poniewaz
    > ta funkcjonalnosc ma sluzyc wdrozeniowca/programista a nie ostatecznemu userowi.
    Nie, ponieważ wdrożeniowiec/programista to tez user, tylko ciut inny.
    Ale jest aktorem systemu? Jest.

    czy macie jakiś ładniutki wrapper na tę bazę?

    > Dosc skomplikowany wrapper wywolywany z parametrami:
    > - wykonaj nastepujece zadania zanim wywolasz funkcje glowna ....(sprawdz bledy,
    potem dzialaj wedlug ostatniego parametru)
    > - wykonaj funkcje glowna....(sprawdz bledy, potem dzialaj wedlug ostatniego
    parametru)
    > - pozamiataj po wywolaniu funkcji glownej....(sprawdz bledy, potem dzialaj wedlug
    ostatniego parametru)
    > - wykonaj akcje przewidziana do obslugi bledow (jezeli cos sie wysypie wyswietl
    komunikat, z numerem akcji i popros
    > uzytkownika zeby skontaktowal sie z administratoram)
    Oook... za mało danych, żebym mógł to zrozumiec i wyciągnąć jakieś
    wnioski.

    > 1) System ma ponad 10 lat
    > 2) Osobiscie pracuje nad nim od 5 lat
    > 3) Poczatkowo wydawalo mi sie, ze system jest absurdalnie skomplikowany
    > i jest to akademicki przyklad przerostu formy nad trescia.
    > 4) Po 5- latach stwierdzam, ze system jest totalnie flexybilny i konfigorowalny.
    Zaprawdę powiadam ci, że:
    1) nie wiesz co to znaczy totalnie
    2) ja nie wiem, co tam tak naprawdę można zrobić.

    > Nowym klientom wystarczy wystawic baze w podstawowej postaci i binarki
    > a nastepnie dowolnie skonfigorowac na ich potrzeby- paroma skryptami W-SQL.
    Dostosowując logikę do ich konkretnych potrzeb?
    Tworząc nowe okna?

    BTW - Czy Ty czasem nie pracujesz w firmie, którą kupiła inna firma (o
    nazwie na A), a która potem kupiła (połączyła się z?) firmę
    Krauzego? ;-)
    Pytam, bo wiem że ta firma miała takie rozwiązanie, tylko jakoś nigdy
    inie miałem okazji z nimi pogadać...
    BTW - piszesz w Delphi, prawda? Jeżeli tak, to dyskutowaliśmy na ten
    temat ostatnio:
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.lang.delphi.ba
    zy-danych/browse_frm/thread/7dc34bb7c9c80cbe?hl=pl#
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.lang.delphi/br
    owse_frm/thread/9577b6fd284a2309?hl=pl#
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.lang.delphi.ba
    zy-danych/browse_frm/thread/b113cdbc3824b0ab/380ecae
    9455d108c?hl=pl&lnk=gst&q=gosmo#380ecae9455d108c

    Wątki są długie i trzeba mieć zacięcie, żeby je doczytać :D

    --
    wloochacz