  • 1. Data: 2010-01-11 19:47:35
    Temat: archiwum
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    Czy jest jakas biblioteka do obslugi archiwum lub bardzo prostego systemu w
    pliku?
    dodaj, skasuj pobierz itp.
    --
    ^^^

  • 2. Data: 2010-01-11 19:56:16
    Temat: Re: archiwum
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2010-01-11 20:47, Piotr J. Kolanok pisze:
    > Czy jest jakas biblioteka do obslugi archiwum lub bardzo prostego systemu w
    > pliku?
    > dodaj, skasuj pobierz itp.

    SQLite - może nie prosta, ale z praktycznie wszystkimi "ficzerami"
    SQL. Wystarczy dodać sobie jedną tabelkę i już. Ew. poszukaj bibliotek
    obsługujących .dbf - może mają prostsze API, ale nie sądzę. SQLite jest
    o tyle sympatyczny, że masz command-line narzędzie do obsługi takiej
    bazy - tabelki możesz stworzyć z palca, a na SQLite nałożyć fasadę z
    prostymi funkcjami.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 3. Data: 2010-01-11 20:53:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Paweł Kierski <n...@p...net> napisał(a):
> [...]
    > o tyle sympatyczny, że masz command-line narzędzie do obsługi takiej
    > bazy - tabelki możesz stworzyć z palca, a na SQLite nałożyć fasadę z

    A jak jest z niezawodnością? Z SQLite korzysta komunikator Gajim. Już kilka
    razy zdarzyło mi się, że Gajim wywalił się i trzeba było potem naprawiać
    bazę. Zastanawiam się na ile był to błąd w komunikatorze a na ile jest to
    podatność SQLite na takie zdarzenia jak wywalenie się procesu czy zanik
    zasilania.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2010-01-11 22:20:38
    Od: jolz <B...@i...pl>

> [...]
    > naprawiać bazę. Zastanawiam się na ile był to błąd w komunikatorze a na
    > ile jest to podatność SQLite na takie zdarzenia jak wywalenie się

    kod Gajim:
    self.cur.execute("PRAGMA synchronous = OFF")
    tlumaczenie:
    self.cur.execute("PRAGMA dzialaj_poprawnie = NIE")

  • 5. Data: 2010-01-12 07:37:44
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    Paweł Kierski wrote:

> [...]
    > o tyle sympatyczny, że masz command-line narzędzie do obsługi takiej
    > bazy - tabelki możesz stworzyć z palca, a na SQLite nałożyć fasadę z

    Ciekawe podejście by był to SQL , ale chyba jednak za dużo zajmuje i za malo
    dopasowany. Tu masz prawa do plików, same pliki nazwy linki symboliczne.
    Zip pozwala obsługiwac dodaj usuń plik, ale chodzi o jakas gotową
    bibliotekę, której pliki wynikowe są niewielkie.

    --
    ^^^

  • 6. Data: 2010-01-12 08:21:19
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
    > naprawiać bazę. Zastanawiam się na ile był to błąd w komunikatorze a na
    > ile jest to podatność SQLite na takie zdarzenia jak wywalenie się

    Firefox i Thunderbird używają SQLite. Nigdy problemów z bazą nie miałem.

    Adam Kłobukowski

  • 7. Data: 2010-01-12 08:22:01
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Piotr J. Kolanok pisze:

    > Ciekawe podejście by był to SQL , ale chyba jednak za dużo zajmuje
    coś z grupy DBM ? Tokyo Cabinet? Na jakiej licencji to robisz (myśle o
    dual licence Oracle DBM). Wstawa / znajdź/ skasuj, jest koncepcja
    klucza, zwykle w tej grupie nie ma kolumn

    W jakim języku?

  • 8. Data: 2010-01-12 12:33:43
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

    > coś z grupy DBM ? Tokyo Cabinet? Na jakiej licencji to robisz (myśle o

    Właściwie komercyjnej.

    > dual licence Oracle DBM). Wstawa / znajdź/ skasuj, jest koncepcja
    > klucza, zwykle w tej grupie nie ma kolumn

    Nie wiem dlaczego, ale takie bazy zle mi sie kojarza.To ma byc niewielkie
    jak archiwum zip/rar etc.
    Jak skasuję to chce by zostawło za dużo. do tego niewiele tych wstawień
    jest. Szukam czegoś prostego do bólu, ale nie wszystko mam pisać sam ;)
    zycia nie starczy

    > W jakim języku?

    ^^^

  • 9. Data: 2010-01-12 13:26:58
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl> wrote:

> [...]
    > Jak skasuję to chce by zostawło za dużo. do tego niewiele tych wstawień
    > jest. Szukam czegoś prostego do bólu, ale nie wszystko mam pisać sam ;)

    Może archiwa tarowskie wystarczą? Są do tego jakieś biblioteki, nawet
    python ma wbudowany moduł.

    w.

  • 10. Data: 2010-01-12 14:19:47
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Wojciech Muła pisze:
> [...]

    o kasowaniu nie rozumiem ...

    > do tego niewiele tych wstawień
    Pod Win API jest mechanizm do ustawień (plikowy i rejestrowy) . Na Ux
    też są tradycyjne biblioteki....

    > Może archiwa tarowskie wystarczą? Są do tego jakieś biblioteki, nawet
    > python ma wbudowany moduł.

    Ja wyczytałem (okazuje się między wierszami bo w sumie nie było takiego
    pytania) dostęp swobodny i swobodne kasowanie. Tu bazy plikowe BY miały
    power nad TAR-em, ale nie zawracam głowy.