  • 1. Data: 2010-01-13 17:00:37
    Temat: [.NET] Wykorzystanie pliku *.lib w C# 2008
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    Witam,

    mam taki problem skompilowałem sobie opensourcową bibliotekę pod VS .NET
    2003 C++
    do postaci pliku *.lib. Chciałbym teraz część funkcjonalności z tego pliku
    wykorzystać w
    projekcie C# w VS .NET 2008.

    Da to radę?
    Jak to zrobić?

    --
    Pozdro,
    Maćko

  • 2. Data: 2010-01-13 17:30:15
    Temat: Re: [.NET] Wykorzystanie pliku *.lib w C# 2008
    Od: Marcin Kral <k...@p...na-onecie.pl>

    W dniu 2010-01-13 18:00, GrzybSon pisze:

> [...]
    > 2003 C++
    > do postaci pliku *.lib. Chciałbym teraz część funkcjonalności z tego pliku

    AFAIK lib-a bezposrednio w C# nie da rady - skompiluj jako DLL, albo
    zrob wrapper na tego lib-a i uzyj p/Invoke. Wiecej tutaj:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa288468%28V
    S.71%29.aspx

    Marcin Kral

  • 3. Data: 2010-01-13 18:09:36
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Kral" <k...@p...na-onecie.pl> napisał w wiadomości

    > AFAIK lib-a bezposrednio w C# nie da rady - skompiluj jako DLL, albo zrob
    > wrapper na tego lib-a i uzyj p/Invoke. Wiecej tutaj:
    > http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa288468%28V
    S.71%29.aspx

    Czyli mam dwie drogi - jakiś wybór jest:
    1. kompilacja jako DLL
    - gdzie się tą opcję ustawia: gdzieś w projekcie, że chcę DLLa a nie liba
    pod VS .NET 2003 (projekt w C++)?

    2. wrapper na liba:
    pod C# oczywiście znam p/Invoke np. dla wywołań WinApi,
    ale nie wiem jak zrobić tego wrappera pod C++?
    Mam w tym libie oprócz procedur także klasy z metodami.
    Jak wyglądałoby wystawienie np. jakiejś klasy z liba wraz z jej metodami?

  • 4. Data: 2010-01-13 18:41:46
    Od: Marcin Kral <k...@p...na-onecie.pl>

    W dniu 2010-01-13 19:09, GrzybSon pisze:

    > Czyli mam dwie drogi - jakiś wybór jest:
    > 1. kompilacja jako DLL
    > - gdzie się tą opcję ustawia: gdzieś w projekcie, że chcę DLLa a nie liba
    > pod VS .NET 2003 (projekt w C++)?

    W tej opcji takze musisz uzyc p/Invoke. Interesujace Cie ustawienie
    znajdziesz w wlasciwosciach projektu, Project Defaults->Configuration
    Type. Tak jest w VS2008 - nie wiem jak w 2003.

> [...]
    > Mam w tym libie oprócz procedur także klasy z metodami.
    > Jak wyglądałoby wystawienie np. jakiejś klasy z liba wraz z jej metodami?

    Piszac "wrapper" mialem na mysli biblioteke C++ (dll), ktora zrobi
    odpowiednie eksporty, by moc uzyc jej przez p/Invoke. W przypadku metod
    klas zaczna sie schody - manglowane nazwy, destruktory, parametry(this).
    Sugeruje zrobic interface w C.

    PS. Byc moze da sie to ladnie pozenic w C++/CLI.

    Marcin Kral

  • 5. Data: 2010-01-14 14:59:46
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > mam taki problem skompilowałem sobie opensourcową bibliotekę pod VS
    > .NET 2003 C++

    Może da się ją przerobić tak, by skompilowała się jako C++/CLI?

    --
    Azarien

  • 6. Data: 2010-01-15 07:15:42
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    W bibliotece nie chcę grzebać bo się nie znam na C++.
    Słyszałem, że możnaby ją przekompilować jako DLL poprzez ustawienie jakichś
    opcji kompilacji w środowisku.
    Pytanie tylko czy wtedy będę mógł takiego DLL użyć swobodnie w VS 2008 -
    swobodnie tzn. bez żadnych p/invokeów
    itp?

    --
    Pozdro,
    Maćko

  • 7. Data: 2010-01-15 18:29:47
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    GrzybSon wrote:
    > W bibliotece nie chcę grzebać bo się nie znam na C++.
    > Słyszałem, że możnaby ją przekompilować jako DLL poprzez ustawienie
    > jakichś opcji kompilacji w środowisku.

    Ale bez grzebania w bibliotece wątpię żeby się udało.

    > Pytanie tylko czy wtedy będę mógł takiego DLL użyć swobodnie w VS
    > 2008 - swobodnie tzn. bez żadnych p/invokeów itp?

    poczytaj o DLLImport w C#.

    --
    Azarien