    From: z <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Almera N16 znowu padła sonda lambda?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 23:52:24 +0200

    Almera N16 1,5 2003 lpg sekwencja
    Pierwszą sondę lambda wymieniłem przy 105 tys km
    Druga padła przy 110 tys km
    Ciężko było zdiagnozować bo trochę działała a trochę nie (nerwów mnie to
    kosztowało co nie miara) Teraz na pewno siedzi oryginał bosch.
    Dzisiaj przy 125 tys km objawy te same. Falujące niskie obroty. Silnik
    taki nie zdecydowany czy jechać czy nie.
    Czy czeka mnie znowu 500 zł ?
    Wiem że silnik jest "inteligentny" :-) sam koryguje sobie mieszankę, ma
    dwie sondy lambda.
    Pierwsze podejrzenie oczywiście gaz (parownik po regeneracji w lutym był
    przegląd, czyszczenie, regulacja)
    Drugie takie moje spostrzeżenie :-)
    Silnik jest "mądry cfany" ale nie daje sobie rady z nienormalnymi
    warunkami, gubi się zanieczyszczonej instalacji gazowej (żadnych
    błędów), zareagował błędem katalizatora przy przygazówce na wstecznym a
    dzisiaj przejechałem 200 metrów (4 razy) po polnej drodze na pierwszym
    biegu bez dodawania gazu.
    Czy możliwe że przez złą mieszankę (bardzo bogatą - tak było poprzednim
    razem) sondy padają?

    PS. Objawy i na benzynie i na gazie z tym że na gazie bardziej
    odczuwalne (dusi się)