  • 1. Data: 2010-01-08 12:33:00
    Temat: Almerka wcina olej
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    Powitać. Almerka n16 1,8 wcina olej. Podobno ten typ tak ma ale podejrzewam
    że nie w takich ilościach. Przebieg w sumie niewielki (wszystkie znaki na
    niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do ostatniej wymiany jeździła
    na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok 0,5L/1000km. Podczas ostatniej
    zmiany wlałem półsyntetyk 10w40, jest ciut lepiej ale nadal dla mnie
    niezadowalająco :-) Instrukcja dla Nissana dla tego silnika zaleca 10w40,
    15w40 więc 5w40 był lany trochę na wyrost.

    Dodam że autko chodzi bez najmniejszych problemów, nie dymi, nie śmierdzi
    tylko na bagnecie ubywa :-) Nie chce na razie rozważać zaglądania do silnika
    mam dwie opcje. Zmianę oleju przy najbliższym razie na Valvoline MaxLife
    zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś 15w40.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 2. Data: 2010-01-08 12:43:15
    Temat: Re: Almerka wcina olej
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do
    > ostatniej wymiany jeździła na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok

    wychodzi na to że TTTM, mieliśmy w firmie właśnie taką 1.8 i przy jednym z
    kierowców paliła ok 1L/1kkm Mobila 5w50 [ów człowiek uważał że poniżej 5tys
    obr/min to auto nie jeździ], przy innych kierowcach paliła właśnie trochę
    <0,5L/1kkm, w tym egz. spalanie oleju silnie zależało od stylu jazdy,
    rozwiązania nie szukaliśmy bo czas nadszedł i auto poszło na sprzedaż,
    brat

  • 3. Data: 2010-01-08 12:52:33
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Scyzoryk" <g...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > MaxLife zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś

    A co mowi instrukcja albo ASO? Dzisiaj producenci podaja normy nawet do
    1l/1000km. Moj silnik wcina jakies 150-300ml na 1000km (turbo benzyna) i
    TTTM - jedne nie biora nawet kropli, inne zlopia na potege.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2010-01-08 13:19:41
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > MaxLife zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś

    kiedys sie interesowałem tym autem i pamietam ze do tego silnika wchodziło
    bardzo mało oleju (coś około 2-2,5 litra). To jedna z przyczyn czemu na
    bagnecie szybko go ubywa. Do tego łatwo jest osiagnać stan minimalny lub
    poniżej

  • 5. Data: 2010-01-08 13:50:21
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Agent"

> [...]
    > wchodziło bardzo mało oleju (coś około 2-2,5 litra). To jedna z
    > przyczyn czemu na bagnecie szybko go ubywa. Do tego łatwo jest

    Swoją drogą coraz ciekawsze te silniki - kiedyś w Primierze pierwszej
    generacji miałem 1.6 16v - rozrząd na łańcuchu - pracował tak, że w
    ciszy nie było słychać silnika, nie brał kropli oleju i o dziwo był
    dość żwawy jak na wielkość auta - co producenci teraz wyprawiają to
    już nie wiem - toyoty biorą olej, nissany biorą olej, ople biorą olej,
    VW biorą olej...można by tak w nieskończoność.

  • 6. Data: 2010-01-08 13:55:11
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Swoją drogą coraz ciekawsze te silniki - kiedyś w Primierze pierwszej
    > generacji miałem 1.6 16v - rozrząd na łańcuchu - pracował tak, że w ciszy
    > nie było słychać silnika, nie brał kropli oleju

    ten 1,8 to też stara konstrukcja na łańcuchu, stosowany w n16, p11 i chyba
    nawet p10 więc jakiś nowinek technicznych tam nie ma :) Generalnie polubiłem
    to autko więc jeśli okaże się że ten typ tak ma to będę w stanie to
    zaakceptować :)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 7. Data: 2010-01-08 14:06:24
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Scyzoryk pisze:
    Generalnie polubiłem
    > to autko więc jeśli okaże się że ten typ tak ma to będę w stanie to
    > zaakceptować :)

    jeśli faktycznie ten typ tak ma, to zaakceptuj to ale nie zmieniaj i
    oleju na gorszy jeśli tak lubisz to auto. Poza tym jak uruchomisz na
    zimnym potrafi puścić niebieski dymek? Jeśli tak to być może
    uszczelniacze zaworowe padły.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-01-08 17:22:59
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Agent" napisał:
> [...]
    > wchodziło bardzo mało oleju (coś około 2-2,5 litra). To jedna z
    > przyczyn czemu na bagnecie szybko go ubywa. Do tego łatwo jest osiagnać

    Zaraz, zaraz *) branie oleju zależy od pojemności miski olejowej?

    *)Tak, tak wiem, że to taka wielka ruska bakteria. Ale piątkowo dzisiaj
    jakby nieco...

    pozdr
    lublex

  • 9. Data: 2010-01-08 17:26:24
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "WIHEDCNF" <2...@h...nl> wrote in message

> [...]
    > generacji miałem 1.6 16v - rozrząd na łańcuchu - pracował tak, że w
    > ciszy nie było słychać silnika, nie brał kropli oleju i o dziwo był dość

    Żwawy (GA16DE) to on jest dopiero jak się go kręci do 6tys i przy zmianie
    biegów prędkość obrotowa silnika nie spada poniżej 3,5tys. I generalnie
    wtedy to auto jeździ. Nie dotyczy to silników z rynku niemieckiego, które
    były zdławione ze 102KM do 90KM. Po od dławieniu (wymiana kolektora
    dolotowego) silnik przechodzi druga młodość. Znam to z autopsji :)

    Qwinto
    Czerwony Nissan Primera Invitation
    http://nissanzone.pl www.nissanklub.pl

  • 10. Data: 2010-01-08 17:26:29
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

> [...]
    > chyba nawet p10 więc jakiś nowinek technicznych tam nie ma :) Generalnie
    > polubiłem > to autko więc jeśli okaże się że ten typ tak ma to będę w

    QG18DE to nowsza konstrukcja od GA16DE i SR20DE. Występowała dopiero w
    Primerze P11.144 (2002-2007). I niestety ma złą opinię w kwestii
    konsumpcji oleju.