  • 1. Data: 2010-01-08 10:53:09
    Temat: czy obraz z monitoringu jest naprawdę taki kiepski ? dlaczego ?
    Od: "ads" <f...@g...pl>

    Witam,
    Tak się zastanawiamy ze znajomymi,czy obraz,jaki często pokazują media w
    relacji z wypadku lub innego zdarzenia na drodze, a pochodzący z monitoringu
    miejskiego (np. monitoring tunelu pod rondem w Katowicach,czy okolice DTŚ)
    jest zbieżny z tym,co widzą osoby monitorujące dane miejsce,czy jest on
    poddawany obróbce mającej na celu pogorszenie jakości - tak,aby nawet marka
    pojazdu była słabo widoczna ?

    Zastanawiam się, czy , jeśli jest to rzeczywisty obraz, jaki widoczny jest na
    monitorach w centrum monitoringu (po prostu widać, że jest to samochód,ale w
    bardzo słabej rozdzielczości), służy on czemukolwiek ? Kiedyś tkwiłem w
    przekonaniu, że widać każdy detal - włącznie z nr rejestracyjnym pojazdu, co
    może służyć wystawieniu mandatu za np. przejechanie na czerwonym świetle ;
    wymuszenie pierwszeństwa i inne nieprawidłowe zachowania. jednak po tym,co
    widziałem w relacjach tv - chociażby po wypadku w tunelu pod rondem -
    jesienią 2009, naszła mnie chwila refleksji... Przecież możliwości są dziś
    przeogromne - dlaczego zatem tak saby sprzęt jest instalowany ?

  • 2. Data: 2010-01-08 11:01:20
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    ads pisze:
> [...]
    > jesienią 2009, naszła mnie chwila refleksji... Przecież możliwości są dziś
    > przeogromne - dlaczego zatem tak saby sprzęt jest instalowany ?

    Pewnie zależy od tego jak bardzo pazerny był wykonawca.
    Możliwości są ogromne, kilka lat(~5) temu przyglądałem się instalacji
    kamer miejskich w jednym z miast dla straży wiejskiej, było to 5 kamer
    na głowicach obrotowych, nie pamiętam parametrów, ale w wymaganiach było
    aby pozakładać maskowanie na okna, które były w zasięgu kamery bo bardzo
    szczegółowo można było zobaczyć co się w mieszkaniach dzieje. Nagłówki
    gazet można było przeczytać spokojnie z odległości 100m może i więcej.

    Wtedy nie było to jakieś super nie wiadomo co, więc tym bardziej teraz.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2010-01-08 11:05:30
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "ads" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chwila refleksji... Przecież możliwości są dziś przeogromne - dlaczego
    > zatem tak saby sprzęt jest instalowany ?

    Zwykla kamera z obiektywem to powiedzmy 1000 zl, megapixelowa zaczyna sie od
    3 tys a 6 tys, to srednia cena. Do tego dolicz sobie system archiwizowania
    takiej ilosci danych i okazuje sie, ze system jest 4 x drozszy od zwyklego
    Jak zwykle chodzi o pieniadze.

    Picasso

  • 4. Data: 2010-01-08 11:58:16
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

> [...]
    > sie od 3 tys a 6 tys, to srednia cena. Do tego dolicz sobie system
    > archiwizowania takiej ilosci danych i okazuje sie, ze system jest 4 x

    Cóż to jest 3 tys za kamerę? Koszt założenia monitoringu waha się w
    granicach kilku- kilkudziesięciu milionów złotych. A wieczystej
    archiwizacji nikt nie wymaga, zresztą - nic nie stoi na przeszkodzie,
    żeby stosować kompresję i zmniejszenie liczby FPS do kilku na sekundę.
    Kamery stanowią nikły koszt w projekcie monitoringu...

  • 5. Data: 2010-01-08 12:13:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest on
    > poddawany obróbce mającej na celu pogorszenie jakości - tak,aby

    Musisz sobie zdac sprawe ze przecietna kamera TV ma rozdzielczosc
    niezbyt wymierna i jest rzedu 640x480 do 720x576,
    a moze nawet tylko 320x240. Jesli ma pole widzenia na dwa pasy,
    czyli okolo 7m, to ~pixel ma ~1cm - tyle zeby byly problemy z
    odczytaniem numeru rejestracyjnego, i to w blisko polozonych
    samochodach, bo w dalszych to juz w ogole nie ma mowy.

    Oczywiscie mozna dodac kamerze obiektyw z zoomem plus zdalne
    sterowanie, co kosztuje sporo drozej, ale wtedy obsluga moze wiecej
    zobaczyc .. o ile zdazy.

    Trzeba by lepsze kamery plus szybka transmisje danych, plus
    odpowiedni rejestrator duzej rozdzielczosci.
    Co powiedzmy ze jest juz obecnie mozliwe, tylko znow kwestia
    pieniedzy.

    A do monitorowania czy nie ma w tunelu groznego wypadku lub pozaru
    wystarczy to co jest.

    > Przecież możliwości są dziś przeogromne - dlaczego zatem tak saby
    > sprzęt jest instalowany ?
    No coz, jak chcesz cos dzialajacego sprzedac, to mozliwosci sie
    kurcza.
    Zaproponuj jakis sprawdzony sprzet dzialajacy w full_HD, 1920x1080.

    A potem przegrasz przetarg bo za drogo :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-01-08 12:25:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    J.F. pisze:
> [...]
    > okolo 7m, to ~pixel ma ~1cm - tyle zeby byly problemy z odczytaniem
    > numeru rejestracyjnego, i to w blisko polozonych samochodach, bo w

    No coś ty! Waldek ci zaraz napisze, że wystarczy trochę softu z półki
    i on odczyta z kamery każdy numer, i to w obrębie całego ronda.

    Do pytającego - parz wątek "Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???"

  • 7. Data: 2010-01-08 12:37:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 08 Jan 2010 12:25:00 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > No coś ty! Waldek ci zaraz napisze, że wystarczy trochę softu z półki
    > i on odczyta z kamery każdy numer, i to w obrębie całego ronda.
    >
    > Do pytającego - parz wątek "Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???"

    Widzę, że niewiele odstajesz poziomem od koniollino czy płaszczyca.. szkoda
    http://www.youtube.com/watch?v=nvJp2HR5aNE
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/whos_watching_
    you/8064333.stm
    http://www.youtube.com/watch?v=Pz3jrpG3wes&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=FZpXcmJuJt4
    http://www.youtube.com/watch?v=h0Fe5z5pgLM
    http://www.youtube.com/watch?v=eaLlQhVAtz4
    http://www.youtube.com/watch?v=2gNdd1QRjw8
    i setki innych

    co za epidemia trollingu nastała, jakieś uboczne skutki świńskiej grypy? Co
    chwilę ktoś chce dyskutować z faktami

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-01-08 12:37:51
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Kamery stanowią nikły koszt w projekcie monitoringu...

    Napisalem na poczatku _sama_ kamera - caly system bedzie tez drozszy. Kazdy
    wychodzi z zalozenia, ze lepiej zamontowac 100 kamer "belejakich" niz nawet
    80 o wysokiej rozdzielczosci. Co z tego, ze dla kiepskiej kamery trzeba
    zastosowac dodatkowy osprzet zeby operator mogl zobaczyc cokolwiek... Przy
    kamerach wysokiej rozdzielczosci mozna zastosowac inny obiektyw i objac cale
    skrzyzowanie a ewentualne zblizenia realizowac cyfrowo itd itp - temat
    rzeka.

    Picasso

  • 9. Data: 2010-01-08 12:39:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 11:58:16 +0100, Michał napisał(a):

> [...]
    > żeby stosować kompresję i zmniejszenie liczby FPS do kilku na sekundę.
    > Kamery stanowią nikły koszt w projekcie monitoringu...

    A możesz to trollowi Witkowskiemu wytłumaczyć? Bo on dostał jakiegoś pypcia
    i w kolejnym wątku już twierdzi, że koszt samej kamery jest najważniejszy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2010-01-08 12:42:58
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-08 10:53, ads pisze:
> [...]
    > jesienią 2009, naszła mnie chwila refleksji... Przecież możliwości są dziś
    > przeogromne - dlaczego zatem tak saby sprzęt jest instalowany ?

    Za mało oglądasz amerykańskich filmów, zobacz co potrafi współczesne
    oprogramowanie:

    http://mebelki.zoni.pl/dni/2009.10.20/Powi[e]ksz_tut
    aj.jpg

    A.