  • 91. Data: 2017-08-06 14:47:06
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    news:b70ebe68-3e0a-4711-80e0-c3f03c8955b2@googlegrou
    ps.com...
    > A co to za robota jak trzeba zamienic Joule na kilowatogodziny.

    A po co je zamieniać ? :-)

    Czy zamiana kilowatów na konie mechaniczne wnosi coś nowego?

  • 92. Data: 2017-08-06 16:46:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    zamieniac po to zeby zwykly czlowiek mial latwiej ocenic. Waty sa powszechnie
    stosowane, wentylator ma 30 watow, zarowka 5, wiertarka 700 itd. To i czlowieka w
    watach mozna policzyc zeby porownac. Ty jestes taki madry, tak Ci sie zapewne wydaje,
    a nie masz zielonego pojecia jak prosto oszacowac moc ciagla czlowieka. Raptem trzeba
    znalezc dwie dostepne dane i cos z nimi zrobic, ale nie czary mary. JF zrobil.

  • 93. Data: 2017-08-06 19:41:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > oszacowac moc ciagla czlowieka. Raptem trzeba znalezc dwie dostepne dane i
    > cos z nimi zrobic, ale nie czary mary. JF zrobil.

    Mnie to nie interesuje.
    Ja wiem ile rowerzysta zużywa bo zostało to zmierzone.
    Wiem też ile mocy potrzebuje na poruszanie się Tesla.

    A Ty się teraz ode mnie grzecznie odpie**** :-) i nie próbuj
    się tu popisywać w odwecie za to, że Ci wykazałem Twój
    ewidentny błąd w prostych, wręcz prymitywnych rachunkach.

  • 94. Data: 2017-08-06 20:17:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzieki za oddanie tematu walkowerem.

  • 95. Data: 2017-08-14 04:39:48
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
    > do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

    " jest w 4/1984 z prądnicy od skody około 300 wat"
    W "Młodym Techniku", kiedyś miałem ten numer.

    Arek