  • 1. Data: 2014-02-19 20:11:41
    Temat: Android PC - czy to ma sens?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    Kupiłem sobie na ebayu takiego "dongla" co miał 4 rdzenie i 2 giga ramu
    z andoidem za 18 usd. jak łatwo zgadnąć była to ściema i paypal kase
    zwrócił. Jednak czy to będzie "dongiel" czy skrzynka, nie robi mi
    różnicy, bo i tak będzie to mieszkało za telewizorem.
    od wczoraj kombinuje czy do tego nie dało by się zastosować sterego pc,
    albo starego laptopa (bez ekranu) i podłączyć na stałe do TV. Wstępne
    testy wykazały że system operacyjny android.iso zainstalowany na
    normalnym przedpodopowym kompie typu amd64 cośtam , pozwala szybciej
    zobaczyć stronę google, albo film na yt niż komputer z i7 i16 giga ramu.
    co z tego ze ten drugi potrzebuje na odtwarzanie filmu 7% mocy a ten
    pierwszy 70%?
    Problem jest inny. jak narazie nie widzę czegoś co można nazwać
    sterownikami do grafiki. czy na amd czy na nvidie - nie działają gry,
    ani benchmarki grafiki: program został zatrzymany, czy wysłać
    zgłoszenie? Czy ktoś z Was ma więcej doświadczeń w tym temacie?
    druga sprawa to kabelkologia. Ja sensownie podpiąć laptopa z vga (d15)
    do telewizora hd? Laptop niema dvi, ani hdmi. natomiast telewizor niema
    vga in, ale ma component in! Da radę osiągnąć jakość pozwalającą czytać
    strony www czy nie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2014-02-19 20:11:48
    Temat: Re: Android PC - czy to ma sens?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-19 20:11, ToMasz pisze:
    > od wczoraj kombinuje czy do tego nie dało by się zastosować sterego pc,
    > albo starego laptopa (bez ekranu) i podłączyć na stałe do TV.
    Ok, ale do czego? W jakim celu?
    Jako "domowe centrum filmów/muzyki/youtube/etc" całkiem dobrze sprawdza
    się xbmc, nawet na atomie280+ion odtwarza bez problemów full-hd
    wszelkie, już nie mówiąc "na poważniejszych sprzętach", a więcej cię nie
    interesuje (ile %cpu itp, ma działać). Gier androidowych na tym nie
    odpalisz oczywiście.

> [...]
    > ani benchmarki grafiki: program został zatrzymany, czy wysłać
    > zgłoszenie? Czy ktoś z Was ma więcej doświadczeń w tym temacie?
    No na android-x86 nie ma, i nie zapowiada się by szybko coś było.
    Dlatego zapomnij o tym, jako o gotowym rozwiązaniu.

> [...]
    > do telewizora hd? Laptop niema dvi, ani hdmi. natomiast telewizor niema
    > vga in, ale ma component in! Da radę osiągnąć jakość pozwalającą czytać
    Nie. Szukaj sprzętu z wyjściem hdmi/dvi, lub tv z wejściem VGA, innego
    sensownego wyjścia nie ma. Są przejściówki-konwertery aktywne z vga na
    hdmi, ale cenowo - prawie na poziomie "laptopa z rozbitą matrycą" który
    ma hdmi, więc bez sensu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-02-21 14:33:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-19 20:11, Użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > do telewizora hd? Laptop niema dvi, ani hdmi. natomiast telewizor niema
    > vga in, ale ma component in! Da radę osiągnąć jakość pozwalającą czytać

    Musisz się zdecydować co chcesz, albo SmartTV na Androidzie (ale
    niekoniecznie bo np. malinka działa pod linuxem) i jakimś małym
    "donglu" albo gry i wtedy niestety komputer. Jak nowe FPP
    to w dodatku wypasiony komputer i na pewno nie pod Androidem.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-02-21 17:44:52
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > "donglu" albo gry i wtedy niestety komputer. Jak nowe FPP
    > to w dodatku wypasiony komputer i na pewno nie pod Androidem.
    Najlepszy byłby szybki dongiel z wyjściem na dysk.
    XBMC nie trawie. No nie mogę tego przełknąć. Oglądałem kiedys na
    androidzie weeb.tv, ale od kiedy sa kłopoty z flashem i trzeba przez
    wtyczkę xbmc, normalnie przestałem. może to przez interfejs nie
    dostodowany do małego ekranu, może przez wielkośc tego kombajnu. Ogólnie
    android jest najszybszy w przeglądaniu multimediów. Dzieci sobie same
    radzą....
    Z drugiej strony nie zainwestuje a android PC jeśli to projekt dla
    geeków z minimalną szansą na osiągnięcie chociaż 1% rynku PC

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-02-21 23:21:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-21 17:44, Użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > Z drugiej strony nie zainwestuje a android PC jeśli to projekt dla
    > geeków z minimalną szansą na osiągnięcie chociaż 1% rynku PC

    Biorąc pod uwagę że większość telefonów i tabletów teraz sprzedawanych
    jest na Androidzie to pewnie więcej sprzętów z Androidem się sprzedaje
    niż komputerów PC.

    Szybkich dongli nie spotkałem, z wejściem na dysk też nie (pomijam
    złącze USB). Przemyśl co chcesz uzyskać, jak player do filmów czy
    smartTV pewnie każdy z dostępnych "dongli" się nada. Jak chcesz więcej
    a w tym gry to niestety normalny komputer i to nie jakieś maleństwo na
    Atomie tylko stacjonarka z Windowsem.