  • 21. Data: 2011-04-22 12:50:18
    Temat: Re: Android jeszcze raz :-)
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    news:iorq68$nac$1@news.onet.pl...

    > Czyli to ma byc taki tymczasowy plik do uzycia przez niektore
    > funkcje/programy ?
    > I one tam sobie cos zapisza, wkrotce potem odczytaja, a potem znow zapisza
    > i na koncu to nikomu nie bedzie potrzebne ?
    >
    > Ja sie tam na Androidzie nie znam - ale czy nie da rady skonfigurowac
    > jakiegos malego ramdysku ?

    Właśnie usiłuję sie tego dowiedzieć :-)
    Mam tylko do dyspozycji Javę. Mogę niby pisac niskopozopmowo w C++ ale to
    rodzi wiele problemów z kompatybilnością między urządzeniami, procesorami w
    środku. Nie ma mowy żeby używać czegoś innego niż Java.
    Tylko w tej Javie jest tak głupio zrobione że korzystanie ze sprzetu nie
    zawsze ma wszystkie funkcje jakie chcę.

    Np mogę sobie pisać czy czytać do aparatu fotograficznego ale wszystkie
    funkcje akceptują wyłącznie pliki. Nie mogę sobie pisać i czytać do bufora
    buf[] i już.
    Jak można czytać i pisać do bufora "buf[]" to znowu nie ma kontroli nad
    innymi funkcjami kamery.

    Niektóre funkcje - "metody" chcą za parametry tylko odniesienia do plików.
    Jako programista nie mam uprawnień aby zapisywac pliki w innym miejscu niż
    /SDCARD i błędne koło sie zamyka.

    A mnie potrzeba kawałków tych plików do dalszej obróbki w locie.

  • 22. Data: 2011-04-22 13:35:33
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Ja sie na Androidzie kompletnie nie znam, ale tu sie pojawia juz w
    > 2008r. Chyba ze to propozycja na przyszlosc.
    > http://www.devdaily.com/java/jwarehouse/android/core
    /java/android/os/MemoryFile.java.shtml

    > Ja sie dalej nie znam - ale jesli to taki obiektowy system, to moze
    > mozesz napisac wlasna klase z potrzebnymi metodami ?

    Problemem jest komunikacja ze sprzetem tych własnych klas. Nie ma jak tego
    zrobić żeby działało.
    Są gotowe funkcje do gadania ze sprzetem ale są idiotyczne i chcą plików.

  • 23. Data: 2011-04-22 14:58:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości

    > Problemem jest komunikacja ze sprzetem tych własnych klas. Nie ma
    > jak tego zrobić żeby działało.
    > Są gotowe funkcje do gadania ze sprzetem ale są idiotyczne i chcą
    > plików.

    Ja sobie najpierw pomyslalem ze skoro ten filedescriptor to obiekt,
    do ktorego potem te funkcje wywoluja rozne metody plikowe, to
    mozesz utworzyc wlasny obiekt z takimi samymi metodami i powinno
    zadzialac.

    A potem sobie popatrzylem na te przyklady, przypomnialem unixa w
    ogole .. tam moze nie byc zadnych klas, nr pliku to mala liczba
    calkowita, wywoluje sie funkcje systemu, a system sprawdza co sie
    pod tym numerkiem kryje dla procesu. A dla dzielonej pamieci mamy
    tylko takie podobienstwo ze identyfikator tez jest liczba - reszta
    moze byc calkiem inna.
    Choc to w sumie .. jeszcze niekoniecznie pomysl z klasami wyklucza.

    No to ciagle nic nie wiemy, musisz lepiej zorientowanych pytac :-)
    Albo jednak dojsc do wniosku ze tak sie nie da i szukac jakiegos
    ramdysku do systemu.

    J.

  • 24. Data: 2011-04-22 15:27:05
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > No to ciagle nic nie wiemy, musisz lepiej zorientowanych pytac :-)
    > Albo jednak dojsc do wniosku ze tak sie nie da i szukac jakiegos ramdysku
    > do systemu.

    Właśnie.
    Ten Android jest strasznie niedorobiony. Wiele urządzeń nie daje się nawet
    aktualizować, a zanim zejdą z rynku to może minie kilka lat.

  • 25. Data: 2011-04-22 15:33:53
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    Chyba nie ma czegoś takiego jak ramdysk w androidzie, przynajmniej z poziomu
    javy. Zresztą strona android developer też nic nie zwraca na hasło ramdisk
    pisane w różnych kombinacjach.

  • 26. Data: 2011-04-22 16:07:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Chyba nie ma czegoś takiego jak ramdysk w androidzie,
    > przynajmniej z poziomu javy.

    Nie myslalem o poziomie javy.
    W systemie zainstalowac/skonfigurowac, zamontowac gdzies, a z javy
    odwolywac sie normalnie jak do plikow.

    > Zresztą strona android developer też nic nie zwraca na hasło
    > ramdisk pisane w różnych kombinacjach.

    ale google zna, tylko jakos inaczej - bootowalne obrazy. Czy to
    jest dostepne pozniej to nie wiem.

    J.

  • 27. Data: 2011-04-22 16:53:04
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > ale google zna, tylko jakos inaczej - bootowalne obrazy. Czy to jest
    > dostepne pozniej to nie wiem.

    To chodzi o symulator telefonu na PC-cie.

  • 28. Data: 2011-04-23 07:10:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2011 22:39:06 +0200, Lelek@ wrote:

    >Jeszcze raz:
    >Jest sobie fakaś funkcja API nazwijmy ją setFoo("/scdard/lol.bin")
    >I pięknie zapisuje do external memory. Ale robi to bardzo wolno i boję się
    >że po milionach zapisów załatwię telefon.
    >Chcę te kilka plików zadeklarować w RAM-ie jako MemoryFile.

    Zyczenie jest rozsadne .. ale jak znam zycie nic z tego nie wyjdzie w
    ten sposob.
    Zadeklarujesz sobie .. i co ? nadal /scdard/lol.bin bedzie na karcie.
    Funcja plik otworzy, zapisze, zamknie a twoj memoryfile w ogole nie
    bedzie uzyty.

    Tak jak pisalem - moze ci sie uda ramdysk zalozyc i zamontowac,
    podasz pliki "/sdcard/rd/xx.bin" czy "/tmp/rd/xx.bin" i zadziala.
    no wlasnie - moze nie trzeba nic zakladac, tylko podac /tmp ?

    Mozesz poszukac ambitnych ustawien systemowych, moze sie da jakos
    opoznic zapis do pliku, i usunac go zanim zostanie zapisany.

    Mozesz sprawdzic czy funkcja dopusci uzycie named pipes - o ile
    Android je posiada.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Named_pipe

    http://stackoverflow.com/questions/2740321/how-to-cr
    eate-named-pipe-mkfifo-in-android
    http://forum.4programmers.net/Java/168866-named_pipe
    s_miedzy_java_a_cc++delphi_etc

    Uwazaj - normalnie to ma ok 4kB, wiec trzeba odbierac dane rownolegle
    z zapisywaniem ich przez funkcje jesli jest ich wieksza ilosc.

    Jesli natomiast ta funkcja dopuszcza podanie FileDescriptor zamiast
    nazwy pliku ... no, moze i owiera sie pare nowych mozliwosci.
    Jesli ta funkcja korzysta z mmap, chocby posrednio
    http://linux.die.net/man/2/mmap

    to jest podobienstwo do ashmem
    http://www.androidenea.com/2010/03/share-memory-usin
    g-ashmem-and-binder-in.html

    Jako ze ten fd jest tu dana podstawowa - mysle ze jest dostepny z
    Memoryfile.

    Ale czy to zadziala - sporo tu "jesli" .
    Ale jesli pozwala podac fd, to moze zwykly pipe uda sie wykorzystac ?

    J.