  • 1. Data: 2018-12-29 23:27:49
    Temat: Antena GPS w smartfonie
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Czy ktoś może orientuje się jaka orientacja w przestrzeni smartfona
    zapewnia najlepszy odbiór sygnału z satelitów GPS?
    Powinien leżeć płasko z ekranem do górym czy wręcz pionowo jak podczas
    rozmowy?
    Krótkie testy porównawcze nie dają jednoznacznej odpowiedzi, a dłuższe
    są zakłócone (jak sądzę) zmieniającą się konfiguracją widocznych satelitów.
    Z moich testów natomiast wynika, że nie koniecznie nowszy smartfon to
    lepszy odbiór GPS (mówimy tu o samym sygnale z satelitów, bez
    wspomagania się siecią GSM czy Wi-fi). Być może jest to skutkiem
    ubocznym miniaturyzacji i zabierania przestrzeni przez ekran i baterię.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2018-12-30 02:46:18
    Temat: Re: Antena GPS w smartfonie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-12-29 o 23:27, Mirek pisze:

> [...]
    > wspomagania się siecią GSM czy Wi-fi). Być może jest to skutkiem
    > ubocznym miniaturyzacji i zabierania przestrzeni przez ekran i baterię.

    To zależy od urządzenia.
    Montuj tak żebyś dobrze widział ekran.
    Rada do montażu w aucie: zamocuj go jak najbliżej szyby przedniej
    tak aby metalowy dach nie ekranował przed sygnałem z góry.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-12-30 12:55:39
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.12.2018 02:46, RadoslawF wrote:

    > Montuj tak żebyś dobrze widział ekran.

    Ekranu nie muszę i nawet nie miałbym możliwości widzieć. Wykorzystuję
    telefon jako coś w rodzaju rejestratora.
    Tak, wiem że są do tego dedykowane urządzenia, ale nie robią dokładnie
    tego co jest mi potrzebne. W moim przypadku najwygodniej było mi wziąć
    używany telefon i napisać do niego aplikację.

    Czasem się zastanawiałem też np, jadąc na rowerze (zależało mi na
    zapisaniu trasy) czy trzymać w kieszeni ekranem do ciała czy na zewnątrz
    (koszulka kolarska, kieszeń z tyłu na plecach). Generalnie problem jest
    np. w lasach, gdzie sygnał potrafi się zgubić. Najlepiej byłoby pewnie
    zamocować na kasku ;) ale znowu w jakiej pozycji?
    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2018-12-30 13:48:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 12:55, Mirek pisze:

> [...]
    > np. w lasach, gdzie sygnał potrafi się zgubić. Najlepiej byłoby pewnie
    > zamocować na kasku ;) ale znowu w jakiej pozycji?

    Trzymaj w tej kieszeni z tyłu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-12-31 13:23:22
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 29.12.2018 o 23:27, Mirek pisze:
> [...]
    > wspomagania się siecią GSM czy Wi-fi). Być może jest to skutkiem
    > ubocznym miniaturyzacji i zabierania przestrzeni przez ekran i baterię.

    Przede wszystkim antena musi mieć charakterystykę praktycznie dookólną,
    wiec dużych różnic nie powinno być.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 6. Data: 2019-01-02 09:22:45
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 30.12.2018 o 12:55, Mirek pisze:

> [...]
    > np. w lasach, gdzie sygnał potrafi się zgubić. Najlepiej byłoby pewnie
    > zamocować na kasku ;) ale znowu w jakiej pozycji?

    A podłączyć jakiś moduł GPS z zewnętrzną antenką przez bluetooth i nie
    martwić się smartfonem.