  • 1. Data: 2018-12-29 00:52:34
    Temat: Logika na neonówkach
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ja uwielbiam dziwności, ale to już jest wydestylowana perwersja:

    http://www.pa3fwm.nl/projects/neonclock/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-12-29 01:04:40
    Temat: Re: Logika na neonówkach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2018 00:52:34 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Ja uwielbiam dziwności, ale to już jest wydestylowana perwersja:
    > http://www.pa3fwm.nl/projects/neonclock/

    hm,
    -przeciez nixie to neonowka - po co jakies dodatkowe ?
    -jak on te nixie podlaczyl ?

    -a przeciez byly lampy liczace (dekatrony ?)

    -hm, nie da sie jakiegos bardziej stabilnego przerzutnika zrobic ?

    J.

  • 3. Data: 2018-12-29 01:54:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > -przeciez nixie to neonowka - po co jakies dodatkowe ?

    No a sterowanie tymi nixie to skąd?

    > -jak on te nixie podlaczyl ?

    Przez fotorezystory oświetlane neonówkami z liczników pierścieniowych. :-D

    > -a przeciez byly lampy liczace (dekatrony ?)

    Może nie potrafił kupić.

    > -hm, nie da sie jakiegos bardziej stabilnego przerzutnika zrobic ?

    Na neonie? Do dziś nie wiedziałem, że się w ogóle da.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-12-29 09:29:57
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_zliczająca

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 5. Data: 2018-12-29 11:33:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2018 01:54:44 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > No a sterowanie tymi nixie to skąd?

    Tak jak tu - ze wspolnej anody.

    Ale okazuje sie, ze tak to nie dziala :-(
    http://www.dos4ever.com/ring/ring.html

    A moze i dziala, bo dekatron jakis podobny
    http://www.dos4ever.com/Z550M/Z550M.html

    > Przez fotorezystory oświetlane neonówkami z liczników pierścieniowych. :-D

    A faktycznie.

    > Może nie potrafił kupić.

    > Na neonie? Do dziś nie wiedziałem, że się w ogóle da.

    Neonowka ma dwa stany ... ale dawniej ludzie jacys bardziej kreatywni
    byli :-)

    https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1279395
    http://www.piclist.com/techref/mem/neonlamp.htm

    A potem wynalezlismy tranzystory i IC i sie skonczylo :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-12-29 19:04:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ja uwielbiam dziwności, ale to już jest wydestylowana perwersja:
    >
    > http://www.pa3fwm.nl/projects/neonclock/

    Ale trzeba przyznać że ciekawie zrobiony i fajnie wygląda.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2019-01-01 22:51:52
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Ja uwielbiam dziwności, ale to już jest wydestylowana perwersja:
    >
    > http://www.pa3fwm.nl/projects/neonclock/

    Inne rzeczy na jego stronie też ciekawe. Np. bit-banged Ethernet na AVR:
    http://www.pa3fwm.nl/projects/avreth/