  • 1. Data: 2018-12-28 16:11:59
    Temat: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Tornad <w...@a...com>

    Od kilku lat szukam fachowca, ktoryby był w stanie skuckac cos w rodzaju zegara
    świetlnego. Jak dotad bezskutecznie.
    W tym roku swoje (niecne) zamiary ograniczyłem do mozliwosci wydłubania z
    istniejaceego dowolnego modelu odleglosciomierza laserowego, dwóch podzespolow.
    Nadajnika, czyli generatora w miare krótkich impulsow swietlnych i podzespolu
    odbiornika tych impulsow. Tyle, ze niestety aktualna technologia tych urzadzen
    jest wykonana w skali bliskiej mikro-.
    I moze latwiej byłoby dwa takie podzespoly skonstruować na piachote.

    Te dwa układy będą potem zapętlone tak, aby impuls
    swietlny powracający, wyzwolil natepny co utworzyloby cos w rodzaju zegara
    chodzacego w tempie zależnym od odleglosci od lusterka odbijającego te impulsy
    swietlne. Do zliczania impulsow mam licznik impusow prod. chińskiej.

    Czy Ktos z szanownych i ambitnych elektronikow (tu pozostawiam miejsce na
    odrobine wazeliny:)) bylby tym problemem zainteresowany? Czy może zna kogos,
    kto w miare swych wolnych mocy przerobowych moglby cus takiego probowac
    skuckac? Docelowo potrzebowałbym kilka sztuk takich urzadzen.

    Pozdr
    (Spec od) Tornad

  • 2. Data: 2018-12-28 16:16:34
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 09:12:00 UTC-6 użytkownik Tornad napisał:
> [...]
    > kto w miare swych wolnych mocy przerobowych moglby cus takiego probowac
    > skuckac? Docelowo potrzebowałbym kilka sztuk takich urzadzen.

    Moze to ci sie przyda?
    https://youtu.be/MUdro-6u2Zg

  • 3. Data: 2018-12-28 16:19:14
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.12.2018 o 16:11, Tornad pisze:
> [...]
    > odbiornika tych impulsow. Tyle, ze niestety aktualna technologia tych urzadzen

    Poważniejszym problemem jest fakt, że typowy odległościomierz laserowy
    nie działa w ten sposób.

    > I moze latwiej byłoby dwa takie podzespoly skonstruować na piachote.

    Na kostkach AHC zrobiłem generator do zabawy w TDR. Działa sympatycznie :-)

    P.P.

  • 4. Data: 2018-12-28 19:03:14
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 16:19:15 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > nie działa w ten sposób.

    > Na kostkach AHC zrobiłem generator do zabawy w TDR. Działa sympatycznie :-)

    Dzieki za odzew. Moglbys cos wiecj dodac aby mnie oswiecic co to sa kostki AHD
    i z czym to się je?
    Może Twój pomysl bylby cenny? Z tym, ze sam już w stanie skuckac nic podobnego
    w stanie nie jestem bo oczy odmawiają służby. Okulary 5 dioptrii na plusie sa
    za male a i reka za krotka by cos na odleglosc nia majstrować:)

    Mam troche elementow np scalak MC 10198, umozliwiajacy wykonanie GPI
    (generator pojedynczych impulsow) o dlugosci kilku nano-sekund.
    Gorzej z szybkim detektorem, np fotodioda, ktora ten krotki impuls swietlny
    odbity od lusterka ustawionego w odleglosci powiedzmy 1.5 m, moglaby odebrać
    i w miare szybko go odpowiednio uformować aby on podany na trygger GIP-a
    wyzwolil następny?

    Takie drobne problemiki się pojawiają. Czy Twoje kostki potrafią takie szybkie
    cuda wyczyniać?
    Dziekuje za już i proszę o więcej.

    Pozdr
    Tornad

  • 5. Data: 2018-12-28 19:22:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tornad <w...@a...com> wrote:

    > Od kilku lat szukam fachowca, ktoryby był w stanie skuckac cos w rodzaju zegara
    > świetlnego. Jak dotad bezskutecznie.

    Czy koniecznie musi być świetlny? Nie może być ultradźwiękowy? Jeśli może,
    to są gotowe moduły -- może się przydadzą.

  • 6. Data: 2018-12-28 19:52:49
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 19:22:13 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:

    > Czy koniecznie musi być świetlny? Nie może być ultradźwiękowy? Jeśli może,
    > to są gotowe moduły -- może się przydadzą.

    > https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

    Musi być swietlny. No od bidy mikrofalowy. I dzialac w próżni. Wczesniej
    zrobiłem ultradzwiekowy oparty na gotowych modulach, dzialajacy w powietrzu.
    I dzialal ale tylko do predkosci wiatru poniżej 20 m/sec. Potem wpadal w
    masturbacje powietrzne bardzo podobne do tych, w ktore wpadają samoloty
    rejsowe przelatujące przez niewielka chmurke. Lub inny jet stream.

    Kolor laserka może być dowolny byleby w zakresie widzialnym. I slaby aby reki
    czy innego organu nie przypalil. Zasady BHP obowiazuje. Jeden taki co nie
    uwazal to się potem zenic musial:)

    Pozdr
    Tornad

  • 7. Data: 2018-12-29 11:40:03
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.12.2018 o 19:03, Tornad pisze:

    > Dzieki za odzew. Moglbys cos wiecj dodac aby mnie oswiecic co to sa kostki AHD
    > i z czym to się je?

    AHC. To samo, co HC, tylko szybsze.

> [...]
    > w stanie nie jestem bo oczy odmawiają służby. Okulary 5 dioptrii na plusie sa
    > za male a i reka za krotka by cos na odleglosc nia majstrować:)

    Stereomikroskop.

> [...]
    > wyzwolil następny?
    >
    > Takie drobne problemiki się pojawiają. Czy Twoje kostki potrafią takie szybkie

    Spójrz na to:

    https://elportal.pl/pdf/k04/70_013.pdf

    P.P.

  • 8. Data: 2018-12-29 18:55:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jako zleceniodawca zaproponuj cene jaka jestes sklonny zaplacic. Nikt sie nie zglosi
    podniesiesz. Zglosi sie wielu zrobisz licytacje.

  • 9. Data: 2018-12-29 21:22:51
    Od: w...@a...com

    W dniu sobota, 29 grudnia 2018 18:55:03 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jako zleceniodawca zaproponuj cene jaka jestes sklonny zaplacic. Nikt sie nie
    zglosi podniesiesz. Zglosi sie wielu zrobisz licytacje.

    Dzieki za zainteresowanie i cenna rade, która wygląda zachecajaco. Krotko
    pisząc, mam na ten cel przeznaczone tysiąc dwiescie dolarów. I na tym moje
    możliwości na dziś, się koncza. To jest 4500 zl. I nie robie z tego zadnej
    tajemnicy. Z tym, ze oprócz elektroniki widzialbym w ustrojstwie wydłubane
    z jakiegoś dalmierza, elementy optyczne (szkiełka z obudowami), bo to również
    wymaga wysokiej precyzji, z ktora już sam sobie nie poradze.

    Zapraszam do pracy czy współpracy. Swoje propozycje czy uwagi można kierowac
    na mój priv adres: w...@a...com

    Te szybkie kostki zaproponowane przez P.P. wydaja sie rownie nadziejne.
    Ustrojstwo buduje w celu wykonania cyklu pomiarow doswiaczalnych i ich
    opublikowania w redakcji, która na to czeka. Jeśli wyniki okaza się nadziejne,
    istnieje możliwość poszerzenia zlecenia na wykonanie kilku sztuk kopii
    urządzenia.

    Pozdr
    Tornad

  • 10. Data: 2018-12-30 21:45:06
    Temat: [OT] Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: coś tam 'POPiS/EU <N...@g...pl>

    patrzyłeś tą książkę?

    Półprzewodnikowe generatory impulsów nanosekundowych
    A. Rusek

    czy naprawdę nie ma w niej żadnych informacji na ten temat?