  • 1. Data: 2013-09-09 03:09:02
    Temat: Aparat do zdjęć reporterskich i sytuacyjnych, semi-profesjonalnych
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    Mam Sony DSC-HX1 (http://www.sony.pl/product/dsc-h-series/dsc-hx1),
    kupiłem go zaraz po premierze, więc będą już 4 lata, wciąż działa bez
    żadnego zarzutu, lecz zdaje się, że przy moich zastosowaniach, większą
    rolę gra obeznanie w fotografice niż fotografii, a on niestety nie
    posiada opcji zapisu RAW. W każdym razie generalnie jestem z niego
    bardzo zadowolony, ale jak śpiewała Anna Jantar - nic nie może wiecznie
    trwać, toteż byłbym bardzo wdzięczny za sugestie co do jego następcy, bo
    w rynku zupełnie nie mam rozeznania.
    Oprócz tego, o czym wspomniałem, bardzo istotne jest to, by aparat był
    wytrzymały, choć nie chodzi mi tu o jakiś model do ekstremalnych zastosowań.
    Dodam jeszcze, iż nie jestem osobą, której aparat służy do lansu. Zwykle
    nie mam też czasu, by zrobić 10-15 zdjęć jednej sceny. Szybki rozruch i
    dobry tryb "automatyczny" mile więc byłby widziany.
    Ach, no i cena. Na tę chwilę absolutnym maksimum jest kwota 3000 zł.
    Z góry dzięki za podpowiedzi.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 2. Data: 2013-09-09 03:13:59
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-09-2013 03:09, Zakonspirowany pisze:
    > Dodam jeszcze, iż nie jestem osobą, której aparat służy do lansu. Zwykle
    > nie mam też czasu, by zrobić 10-15 zdjęć jednej sceny.

    PS - Zastosowanie, jakie mnie interesuje, ujęte jednym obrazkiem:
    http://i.imgur.com/7f96Ial.jpg ;)

  • 3. Data: 2013-09-09 08:09:48
    Od: ziemo <no@email>

    W dniu 2013-09-09 03:13, Zakonspirowany pisze:

    > PS - Zastosowanie, jakie mnie interesuje, ujęte jednym obrazkiem:
    > http://i.imgur.com/7f96Ial.jpg ;)

    Znajdź ten kadr od przodu i kup cokolwiek z tego co używają ci panowie,
    będziesz zadowolony.

    --
    Ziemo

  • 4. Data: 2013-09-09 08:14:39
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-09-2013 08:09, ziemo pisze:

    > Znajdź ten kadr od przodu i kup cokolwiek z tego co używają ci panowie,
    > będziesz zadowolony.

    To stare zdjęcie jest, więc ich aparaty pewnie też są przestarzałe.
    <smuteczek>

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 5. Data: 2013-09-09 08:53:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Sep 2013 08:09:48 +0200, ziemo napisał(a):

    > Znajdź ten kadr od przodu i kup cokolwiek z tego co używają ci panowie,
    > będziesz zadowolony.

    To profesjonalisci. 3000 zl to u nich kosztuje dekielek na obiektyw
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-09-09 09:02:01
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-09-2013 08:53, J.F. pisze:

    > To profesjonalisci. 3000 zl to u nich kosztuje dekielek na obiektyw
    > :-)

    Ja się poważnie pytam, a Wy sobie jaja robicie. :]

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-09-09 10:06:55
    Od: ziemo <no@email>

    W dniu 2013-09-09 08:14, Zakonspirowany pisze:

    > To stare zdjęcie jest, więc ich aparaty pewnie też są przestarzałe.
    > <smuteczek>

    Ale jak widać dają radę i może w budżecie się zmieścisz.

    --
    Ziemo

  • 8. Data: 2013-09-09 12:23:18
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-09-2013 10:06, ziemo pisze:
    > Ale jak widać dają radę i może w budżecie się zmieścisz.

    Nie, panie pośle, panie pośle, naprawdę, żarty powinny być krótkie.

    Nie zamierzam fotografować wyłącznie dupeczek w obcisłych strojach.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 9. Data: 2013-09-09 12:32:14
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-09-09 09:02, Zakonspirowany pisze:

    > Ja się poważnie pytam, a Wy sobie jaja robicie. :]

    To raczej anegdota :)
    Poszukaj używanego nikona D7000, albo d300s. W 3tys może uda ci się
    znaleźć z kitowym obiektywem. Obiektyw kiedyś wymienisz na jakiś który
    bardziej dostosowany do tego co robisz :)

    Marcin

  • 10. Data: 2013-09-09 13:11:35
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-09-2013 12:32, Chocobo pisze:
    > Poszukaj używanego nikona D7000, albo d300s.

    Używane niestety raczej odpadają.
    Ech, chyba będzie tak, jak przypuszczałem, że na razie zostanę przy
    serii H, obierając na cel DSC-HX300 i się jeszcze podszkolę z
    fotografii, żeby się obyć bez zapisu RAW. ;)
    Bo choćbym miał i pięć różnych obiektywów, to nie chciałoby mi się ich
    nosić tak na co dzień. A obecnego huśtam ze sobą prawie wszędzie. :]

    --