  • 1. Data: 2013-09-08 09:43:04
    Temat: Aparat zamiast kamery?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Zacząłem się rozglądać za kamerą w cenie rzędu 900-1200 zł.
    Odwiedziłem Mediamarkt, aby zobaczyć co teraz w ogóle jest.
    Sprzedawcy zaczęli mnie przekonywać, że kamery w tej klasie cenowej nie mają
    sensu - bo aparaty o podobnej cenie oferują zbliżoną jakość filmów, a tzw.
    bezlusterkowce (choć nieco droższe) nawet lepszą.

    Rzucicie nieco światła na sprawę?

    Na co dzień filmuję kompaktem Sony, takim sprzed 3 lat. Ma fullHD i w dobrym
    świetle jakość filmów mnie zadowala. Gorzej jest w słabym świetle. Także jakość
    dźwieku jest kiepska (szumy).

    latet

  • 2. Data: 2013-09-09 00:13:30
    Temat: Re: Aparat zamiast kamery?
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrym świetle jakość filmów mnie zadowala. Gorzej jest w słabym świetle.
    > Także jakość dźwieku jest kiepska (szumy).

    Zalezy co to za kompakt. te z wyzszej polki, hx9v i pozniej hx20, 50 czy
    wieksze serii 100 jako kamera spawdzaja sie wysmienicie. Po ciemku tez daja
    rade, ale nex robi to jescze lepiej.

    Kamery w cenie tych aparatow tak jak mowili sa porazka pod wzglecem tego co
    rejestruja.

    Tmek

  • 3. Data: 2013-09-09 00:24:32
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 08-09-2013 09:43, Latet pisze:
    > Na co dzień filmuję...

    A możesz doprecyzować - co?
    Zarówno w kamerę, jak i aparat, trzeba niestety zainwestować, jeśli
    nagrywa się coś więcej niż "rodzinkę przy grillu".
    Ale z tego co się kiedyś orientowałem - kamerą nie zrobisz dobrego
    zdjęcia, a aparatem nie nagrasz dobrego filmu.
    Jeśli masz max. 1200, to zostań przy tym Sonym, a dokup sobie jakieś
    zewnętrzne, niezależne oświetlenie. ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2013-09-09 08:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Sep 2013 09:43:04 +0200, Latet napisał(a):
> [...]
    > sensu - bo aparaty o podobnej cenie oferują zbliżoną jakość filmów, a tzw.
    > bezlusterkowce (choć nieco droższe) nawet lepszą.

    Poprosic o zademonstrowanie, zwrocic uwage czy mozna zoomowac w czasie
    krecenia i jak sobie radzi autofocus :-)

    J.

  • 5. Data: 2013-09-09 16:50:02
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Poprosic o zademonstrowanie, zwrocic uwage czy mozna zoomowac w czasie
    > krecenia i jak sobie radzi autofocus :-)
    >
    > J.

    apropos autofocusa to pamietam jak kiedys mialem minolte z1, zoom dzialal w
    trybie filmu, ale autofocus tak 'terkotal', ze o czystym dzwieku mozna bylo
    zapomniec

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2013-09-09 17:18:57
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    > Ale z tego co się kiedyś orientowałem - kamerą nie zrobisz dobrego
    > zdjęcia, a aparatem nie nagrasz dobrego filmu.

    Któryś odcinek House'a został nagrany Canonem 5d MarkII. Jak ktoś nie
    wiedział, to raczej się nie zorientował :)

    Marcin

  • 7. Data: 2013-09-09 17:39:31
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-09-2013 17:18, Chocobo pisze:
    > Któryś odcinek House'a został nagrany Canonem 5d MarkII.

    OK, ale samo body kosztuje 10kPLN. :] No i nad montażem nie pracował
    Edzio z Jutuba, tylko specjaliści. :) Poza tym wspominałem, że
    dowiadywałem się kiedyś (z 10 lat temu). A jak ostatnio zobaczyłem, że
    aparaty po 2 tys. zł mają już wyjścia na zewnętrzne mikrofony, to
    zmieniłem zdanie, bo wiadomo, że z dobrej lustrzanki obraz będzie dobry,
    a jak się podłączy równie dobry mikrofon, to i dźwięk nie będzie zły. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 8. Data: 2013-09-09 18:50:14
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Zakonspirowany napisał:

> [...]
    > zmieniłem zdanie, bo wiadomo, że z dobrej lustrzanki obraz będzie dobry,
    > a jak się podłączy równie dobry mikrofon, to i dźwięk nie będzie zły. :)

    ...i od razu podwajasz/potrajasz/zwielokrotniasz wartosc lustrzanki ;P

  • 9. Data: 2013-09-09 22:36:54
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-09-09 18:50, Mr. Misio pisze:

    > ....i od razu podwajasz/potrajasz/zwielokrotniasz wartosc lustrzanki ;P

    To może korzystając z okazji poleci ktoś jakiś budżetowy mikrofon do
    D7000?:)

    Wymagań wielkich nie mam, byle nie było słychać silnika autofokusa oraz
    ręcznego ustawiania ostrości i ogniskowej :)
    Marcin

  • 10. Data: 2013-09-10 00:07:45
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Chocobo napisał:

    > To może korzystając z okazji poleci ktoś jakiś budżetowy mikrofon do
    > D7000?:)

    stereo? mono? kierunkowy czy nie? z tłumemiem -20db czy bez?