  • 1. Data: 2014-10-26 12:49:36
    Temat: Apple i prywatność
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

    Czy chcielibyście aby wszystko co wpisujecie w wyszukiwarkę
    systemową było przekazywane do producenta sprzętu lub jego konkurencji?
    Użytkownicy najnowszego systemu Apple - OS X Yosemite otrzymali taką opcję w
    standardzie.
    http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/najnowszy-os-x-y
    osemite-przekazuje-twoje-dane-do-apple-i-microsoftu/
    http://www.theregister.co.uk/2014/10/20/apple_spotli
    ght_privacy_qualms/
    http://thehackernews.com/2014/10/Aplle-Mac-OS-X-Yose
    mite-location-privacy.html

    --
    Paskuda03

  • 2. Data: 2014-10-26 13:12:20
    Temat: Re: Apple i prywatność
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "paskuda03" <p...@b...invalid.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > w standardzie.
    > http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/najnowszy-os-x-y
    osemite-przekazuje-twoje-dane-do-apple-i-microsoftu/

    Użytkownicy wyszukiwarki google.com czy google.pl
    od samego początku przekazują wszystko co wpisują
    do firmy Google a ta sprzedaje te informacje tym,
    którzy zapłacą. Też mi tam mecyje... nie hiteryzuj.

  • 3. Data: 2014-10-26 14:06:18
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > do firmy Google a ta sprzedaje te informacje tym,
    > którzy zapłacą. Też mi tam mecyje... nie hiteryzuj.

    Nie zrozumiałeś przekazu. :-)
    Problemem nie jest samo przekazywanie
    zapytań ale powiązanie tego z lokalizacją i identyfikatorem urządzenia.
    To, brak informacji czy ostrzezeń i domyślne ustawienia przekazuj,
    to właśnie typowe aroganckie zachowanie prawie każdej dużej firmy
    z branży. Normą powinno być zwykłe zapytanie o pozwolenie udostępniania
    danych i celu tegoż udostępniania. Lub też wskazanie użytkownikowi
    co i jak powinien przestawić, zanim zrobią to dzienniki internetowe.
    Faktem jest że zalogowany do googla czy innego serwisu użyszkodnik
    świadomie lub nie też udostępnia o sobie sporo, nie jest to jednak
    w żadnym stopniu usprawiedliwienie ( bo inni tak robią )

    --
    Paskuda03

  • 4. Data: 2014-10-26 14:12:48
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    Zwróćcie też uwagę, że dotyczy to także wyszukiwania na własnym
    urządzeniu a nie tylko w internecie.

  • 5. Data: 2014-10-26 15:46:46
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 26/10/14 14:06, paskuda03 wrote:
> [...]
    > To, brak informacji czy ostrzezeń i domyślne ustawienia przekazuj,
    > to właśnie typowe aroganckie zachowanie prawie każdej dużej firmy

    Ojej, nie ma to jak czytać "drobny druczek"
    Zapraszam na https://www.google.pl/intl/pl/policies/privacy/ (link np.
    na wyszukiwarce google w prawym dolnym rogu), a tam masakra:

    > Możemy gromadzić dane dotyczące urządzenia (takie jak model sprzętu, wersja systemu
    operacyjnego i unikalny identyfikator urządzenia, a także informacje o sieci
    komórkowej, w tym numer telefonu). Identyfikator urządzenia i numer telefonu mogą
    zostać powiązane z kontem Google.

    > Jeśli użytkownik korzysta z usługi Google, która uwzględnia jego lokalizację,
    możemy gromadzić i przetwarzać informacje na temat rzeczywistego miejsca pobytu
    użytkownika, takie jak sygnały GPS wysyłane przez jego komórkę. Możemy również
    stosować różne technologie, aby określić tę lokalizację, w tym dane z czujników
    urządzenia, np. dotyczące pobliskich punktów dostępu do sieci Wi-Fi czy stacji
    bazowych sieci komórkowej.

    i dużo innych :-p
    Nie byleś ostrzeżony, co nie? Bo google nie wysłało człowieka z czerwoną
    chorągwią?

    --
    Alf/red/

  • 6. Data: 2014-10-26 17:06:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-26 15:46, Użytkownik Alf/red/ napisał:

    > Ojej, nie ma to jak czytać "drobny druczek"
    > Zapraszam na https://www.google.pl/intl/pl/policies/privacy/ (link np.
    > na wyszukiwarce google w prawym dolnym rogu), a tam masakra:

    Google nie jest jedyną dostępną wyszukiwarką.
    Jak kupisz komputer Appla to raczej systemu na nim nie
    będziesz zmieniał. Ale teoretycznie można. :-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-10-26 18:16:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie zrozumiałeś przekazu. :-)
    > Problemem nie jest samo przekazywanie
    > zapytań ale powiązanie tego z lokalizacją i identyfikatorem urządzenia.

    Chyba Ty nie zrozumiałeś mojego przekazu.
    To samo robi Google, Yahoo czy Bing jak używasz ich
    wyszukiwarek.

> [...]
    > danych i celu tegoż udostępniania. Lub też wskazanie użytkownikowi
    > co i jak powinien przestawić, zanim zrobią to dzienniki internetowe.

    Czyli sam widzisz że robią to wszystkie inne firmy
    a jednak postanowiłeś piętnować Apple. Dlaczego?

    > Faktem jest że zalogowany do googla czy innego serwisu użyszkodnik
    > świadomie lub nie też udostępnia o sobie sporo, nie jest to jednak
    > w żadnym stopniu usprawiedliwienie ( bo inni tak robią )

    Zalogowany lub niezalogowany. Nie miej złudzeń.

  • 8. Data: 2014-10-26 18:19:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Google nie jest jedyną dostępną wyszukiwarką.
    > Jak kupisz komputer Appla to raczej systemu na nim nie
    > będziesz zmieniał. Ale teoretycznie można. :-)

    Czy z punktu widzenia użytkownika robi to jakąkolwiek różnicę
    czy dane o nim i jego wyszukiwaniach zbiera Google, Microsoft
    Yahoo czy Apple? Przecież nikt Ciebie osobiście nie śledzi ani
    się nie nabija z wynurzeń miłosnych jakie robisz do narzeczonej.
    Zbiera się i segreguje grupowe zapytania z danych punktów
    geograficznych a również serwuje się celowane reklamy...

  • 9. Data: 2014-10-26 20:47:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    To można wyłączyć: https://history.google.com/history/

    --
    marfi

  • 10. Data: 2014-10-26 20:54:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-26 18:19, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > Zbiera się i segreguje grupowe zapytania z danych punktów
    > geograficznych a również serwuje się celowane reklamy...

    Z punktu widzenia użytkownika różnica jest, z wyszukiwarki można
    zrezygnować i zastąpić ją inną. Z systemu Appla już nie bardzo
    i stąd podejście Applowskich fanboi że tak już musi być.