  • 1. Data: 2014-09-11 00:38:18
    Temat: Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Obsługa jedną ręką ciągle rosnących ekranów urządzeń mobilnych była od lat
    coraz większym problemem. Jak dotąd nie doczekał się on rozwiązania...

    Zabrał się do roboty zespół Apple i zaproponował genialne w swej prostocie
    rozwiązanie w iPhone6 wywoływanie deukrotnym dotknięciem guzika Home:
    http://youtu.be/_rHtILGFg98

    Innowacyjność nigdy nie była mocną stroną Koreańczyków.

  • 2. Data: 2014-09-11 08:37:31
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-11 00:38, Pszemol pisze:
> [...]
    > http://youtu.be/_rHtILGFg98
    >
    > Innowacyjność nigdy nie była mocną stroną Koreańczyków.

    A można na iPhonie mieć dwie apki w tym samym czasie na ekranie ..
    Samsung może i jak widać Applowi jeszcze daleko skoro dopiero duży ekran
    wprowadzają gdzie inni mają to od lat.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-09-11 08:41:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.09.2014 00:38, Pszemol pisze:
> [...]
    > http://youtu.be/_rHtILGFg98
    >
    > Innowacyjność nigdy nie była mocną stroną Koreańczyków.

    niestety nie masz racji. samsung już w omni 1 wprowadził "myszkę
    optyczną" w klawiszu "home" dzięki niej mogłeś posuwac kursorem po
    ekranie, kursorem nieczułym na drania ręki, pojazdu w którym się
    znajdujesz...
    Rozwiązanie dlamnie geniale. na tyle że uwiązało mnie do tej serii
    samsunga na wiele lat. Google skopiowało ten pomysł w ich pierwszym
    androidzie ale zastępując go kuleczką - o ile dobrze pamiętam. jednak to
    ludzie zweryfikowali takie pomysły i stwierdzili ze jest to
    niepotrzebne. w seri note, w s3 i innych telefonach, można zmniejszyć
    dial pad i przesunąć w prawo lub w lewo - tak aby sięgnąć kciukiem.
    Dlaczego tylko dial pad? No bo co mi da uruchomienie przeglądarki
    internetowej, automapy, słownika kciukiem jak dalej będę potrzebował 2 rąk?

    ToMasz

    PS jak się tak zastanowić, to trzeba firmie aple pogratulować tego że
    kontynuują idee Jobsa. Otórz na przedstawionym filmie, po dwukrotnym
    wciśnięciu home, następuje redukcja ekranu do 50% w taki sposób że to co
    było wyświetlane u góry, przesuwa się o pół ekranu w dół.
    W androidzie można to "menue z programami" zamiast na kilku ekranach
    zmienianych prawo - lewo ustawić jakko jeden ekran góra-dół. tak samo
    jak wszystkie strony www. czyli aby uzyskać ten sam efekt, wystarczy
    postawić ptaszka w menue i zamiast klikać dwukrotnie home przesunąć
    kciukiem w dół! Inaczej można to uzyskać przesuwając rękę, albo telefon
    w ręce.
    Dlaczego wspominam o kontynuacji idei Jobsa. Bo Jobs właśnie był
    mistrzem w przekonywaniu ludzi że to co on im oferuje, jest genialne,
    odkrywcze i bez tego nieda się żyć.

  • 4. Data: 2014-09-11 08:55:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > http://youtu.be/_rHtILGFg98
    >
    > Innowacyjność nigdy nie była mocną stroną Koreańczyków.

    Taka mała uwaga na marginesie - świat telefonów bardzo przypomina świat
    polityki - ludzie daja sobie wmówić że naprawdę istnieją tylko dwie
    opcje - demokraci i republikanie, PO i PiS w polityce, Apple i Samsung
    na rynku telefonów. Ktoś ten motłoch świadomie urabia czy to już taka
    natura ludzka?

  • 5. Data: 2014-09-11 09:02:46
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-09-11 00:38, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    >
    > Zabrał się do roboty zespół Apple i zaproponował genialne w swej prostocie
    > rozwiązanie w iPhone6 wywoływanie deukrotnym dotknięciem guzika Home:

    To nie jest żaden problem, to jedynie próba wyjścia z twarzą po
    deklaracjach, że telefon musi dać się obsłużyć jedną ręką, a większe
    ekrany sprzedają się jak świeże bułeczki. To taki wytrych dla
    fanbojstwa, jak widać działa :)

    PZDR
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 6. Data: 2014-09-11 09:45:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

> [...]
    >
    > Zabrał się do roboty zespół Apple i zaproponował genialne w swej prostocie
    > rozwiązanie w iPhone6 wywoływanie deukrotnym dotknięciem guzika Home:

    jak zwykle wymyślają protezy :)
    http://thenextweb.com/shareables/2014/09/09/iphone-5
    -ad-apple-will-want-forget-later-today/

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-09-11 10:56:52
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

> [...]
    > http://youtu.be/_rHtILGFg98
    >
    > Innowacyjność nigdy nie była mocną stroną Koreańczyków.

    Ja też mam rozwiązanie tego problemu. Trzeba sobie dokleić plastelinę do
    palca i będzie można sięgnąć dalej :)

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 8. Data: 2014-09-11 13:38:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
> [...]
    >dwie opcje - demokraci i republikanie, PO i PiS w polityce, Apple i
    >Samsung na rynku telefonów. Ktoś ten motłoch świadomie urabia czy to

    Z polityka to akurat kwestia ordynacji. Jesli masz jednomandatowe
    okregi,
    to slabe partie nie maja szans. Nigdy nie dojda do wladzy a nawet do
    foteli w Sejmie.

    Tak wiec slabe partie zanikaja, ich dzialacze odchodza do innych
    zajec, albo przylaczaja do silniejszych partii, i wyrastaja dwie
    podobnie silne partie.
    Ktore sie staraja przypodobac wyborcy, wiec zdobywaja po ok 50%.

    W telefonach, a takze innych towarach, jest troche podobnie.
    Co z tego ze smartfon dobry, skoro malo popularny ? Programisci inni
    wybieraja sobie popularne platformy, niepopularne pozostaja
    niepopularne.
    Maly zbyt to tez wysoki koszt R&D po podzieleniu itp.

    Zreszta to sie rozbudowalo - trzeba naprawde olbrzymie pieniadze
    zainwestowac, zeby nowy system powstal.

    J.

  • 9. Data: 2014-09-11 17:03:34
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-11 08:41, ToMasz wrote:
    > Rozwiązanie dlamnie geniale. na tyle że uwiązało mnie do tej serii
    > samsunga na wiele lat. Google skopiowało ten pomysł w ich pierwszym
    > androidzie ale zastępując go kuleczką - o ile dobrze pamiętam.

    dokladnie. W G2 u nas znanym jako Desire Z byl padzik do glaskania z
    opcja przycisku. Dzialalo to jeszcze lepiej niz kuleczka/trackball w G1.

    > jednak to
    > ludzie zweryfikowali takie pomysły i stwierdzili ze jest to

    dokladnie - i tego nie potrafie zrozumiec, ze majac do dyspozycji na
    rynku cala palete roznych modeli smartfonow jednoczesnie - nie ma ani
    jednego z rozwiazaniem opisanym powyzej czy z fizyczna klawiatura qwerty.

    Chetnie bym kupil ponownie nastepce DesireZ - ale odswiezonego pod
    wzgledem bebechow ale musialby miec w/w rzeczy: padzik + qwerty.

  • 10. Data: 2014-09-11 18:57:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message

    > niestety nie masz racji. samsung już w omni 1 wprowadził "myszkę optyczną"
    > w klawiszu "home" dzięki niej mogłeś posuwac kursorem po ekranie, kursorem
    > nieczułym na drania ręki, pojazdu w którym się znajdujesz...

    Ale co mi z kursora myszki na ekranie dotykowym?
    O czym Ty mówisz?

> [...]
    > ptaszka w menue i zamiast klikać dwukrotnie home przesunąć kciukiem w dół!

    Chyba nie rozumiesz o co tu chodzi... Chodzi o przybliżenie górnej
    krawędzi ekranu i jej funkcjonalności nieco niżej aby sięgnąć kciukiem.

    Załóżmy że masz jakiś formularz na www i pierwsze pole/guzik masz
    na samej górze strony - jak to zrobisz jednym palcem w Androidzie?

    > Inaczej można to uzyskać przesuwając rękę, albo telefon w ręce.

    A tak, ale wtedy mówimy o czymś innym.

    > Dlaczego wspominam o kontynuacji idei Jobsa. Bo Jobs właśnie był mistrzem
    > w przekonywaniu ludzi że to co on im oferuje, jest genialne, odkrywcze i
    > bez tego nieda się żyć.

    Daleki byłbym od twierdzenia że bez tego nie-da (osobno) się żyć.