  • 1. Data: 2013-03-19 14:06:19
    Temat: Apropos dbalosci o nasze dane
    Od: atm <...@v...pl>

    jak to wyglada w praktyce dal dwoch najwiekszych platform:
    http://www.pcworld.pl/news/388938/Aplikacje.dla.iOS.
    maja.za.nic.nasza.prywatnosc.Sa.gorsze.od.aplikacji.
    dla.Androida.html

  • 2. Data: 2013-03-19 15:18:20
    Temat: Re: Apropos dbalosci o nasze dane
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 19.03.2013 atm <...@v...pl> napisał/a:
> [...]
    > http://www.pcworld.pl/news/388938/Aplikacje.dla.iOS.
    maja.za.nic.
    > nasza.prywatnosc.Sa.gorsze.od.aplikacji.dla.Androida

    Ale nic w tym dziwnego? W androidzie masz przed instalacją jasno
    napisane czego dana apka chce, nie podoba się szukasz innej.
    W iOS dopiero po instalacji pokaże się kiedyś tam komunikat, albo
    i nie.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 3. Data: 2013-03-19 16:44:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-03-19 15:18, kakmar wrote:
> [...]
    > napisane czego dana apka chce, nie podoba się szukasz innej.
    > W iOS dopiero po instalacji pokaże się kiedyś tam komunikat, albo

    Inaczej, jesli zostawiasz samochod mechanikowi wraz z kluczykiem nie
    bierzesz pod uwage tego, ze szwagier mechanika w tym czasie przewiezie
    Twoim samochodem tone ziemniakow, jego zona wyskoczy na zakupy
    pozostawiajac samochod otwarty itd. Czesto nie da sie znalezc aplikacji
    o satysfakcjonujacym zakresie uprawnien i trzeba zaufac deweloperowi, ze
    chociaz w minimalnym stopniu zadba o ochrone naszych danych podczas
    korzystania z jego programu.

  • 4. Data: 2013-03-19 17:04:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com>

    maja.za.nic.
    .html

    > Ale nic w tym dziwnego? W androidzie masz przed instalacją jasno
    > napisane czego dana apka chce, nie podoba się szukasz innej.

    To prowadzi do gołego systemu.

  • 5. Data: 2013-03-19 19:01:12
    Od: K <...@...c>

    W dniu 19-03-2013 14:06, atm pisze:
    > jak to wyglada w praktyce dal dwoch najwiekszych platform:
    > http://www.pcworld.pl/news/388938/Aplikacje.dla.iOS.
    maja.za.nic.nasza.prywatnosc.Sa.gorsze.od.aplikacji.
    dla.Androida.html

    wez, bo zaraz nazelowany przemek ze swoim chlopakiem sie nakreci.

  • 6. Data: 2013-03-19 19:31:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Mar 2013 14:18:20 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
    maja.za.nic.
    .html

    > Ale nic w tym dziwnego? W androidzie masz przed instalacją jasno
    > napisane czego dana apka chce, nie podoba się szukasz innej.

    Taaa, a inne tez chca duzo uprawnien.
    Jakbym nie mogl juz tu wyrazic zgody lub nie ..

    > W iOS dopiero po instalacji pokaże się kiedyś tam komunikat, albo
    > i nie.

    A mozliwosci sprawdzenia nie ma ?

    J.

  • 7. Data: 2013-03-19 19:52:31
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-03-19 19:01, K wrote:
    maja.za.nic.nasza.prywatnosc.Sa.gorsze.od.aplikacji.
    dla.Androida.html

    > wez, bo zaraz nazelowany przemek ze swoim chlopakiem sie nakreci.

    Nie ma co sie nakreciac, iOS w tym zestawieniu wypadl nieco gorzej.
    To raczej pokazuje absurdalnosc sytuacji, gdzie przy takim zalewie
    uzytecznych urzadzen i programow oraz zachet do zamieszczania tam
    informacji nasze dane sa coraz mniej bezpieczne.

  • 8. Data: 2013-03-20 13:34:38
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 19.03.2013 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Taaa, a inne tez chca duzo uprawnien.
    > Jakbym nie mogl juz tu wyrazic zgody lub nie ..

    Można znaleźć dobry kalkulator i latarkę, które nie wymagają żadnych
    uprawnień i wiele innych. Mając root'a można skutecznie obciąć
    dostęp do netu, tym dla których nie ma zamienników.

    > A mozliwosci sprawdzenia nie ma ?

    Takiej listy uprawnień jak w androidzie nie ma, są tylko rozbudowane
    ustawienia dla powiadomień, z aplikacji.

    Pooglądaj sobie ios, to taki uproszczony/okrojony PalmOS. Podobnie
    też jak w oryginale, nic się przez lata funkcjonalnie w nim nie
    zmienia.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2013-03-20 13:49:38
    Od: kakmar <k...@g...com>

> [...]
    > bierzesz pod uwage tego, ze szwagier mechanika w tym czasie przewiezie
    > Twoim samochodem tone ziemniakow, jego zona wyskoczy na zakupy

    Jakoś nie ogarniam tej analogii.

    > Czesto nie da sie znalezc aplikacji
    > o satysfakcjonujacym zakresie uprawnien i trzeba zaufac deweloperowi, ze
    > chociaz w minimalnym stopniu zadba o ochrone naszych danych podczas
    > korzystania z jego programu.

    Jak wybieram/kupuję/instaluję kalkulator/latarkę/itp i widzę że chce
    uprawnień to szukam innego, da się znaleźć. Jak kalendarz/itp to oceniam
    sensowność uprawień i wiarygodność producenta. Nie mam gier/apek za reklamy
    na telefonie, do rozrywki dla dzieci mam tablet z osobnym kontem, bez GPS
    i ograniczonym dostępem do netu.

    Ale problem jest, mam teraz 26 apek, które trzymam w starej wersji, bo nowe
    miały nowe uprawnienia. Pisanie do developerów o płatną wersję bez zbierania
    danych nic nie daje, często płatne też mają nadmierne uprawnienia.
    Ale przynajmniej zostaje jakiś wybór, można głosować portfelem, zrobić
    root'a itp. To dużo więcej niż w iOS.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2013-03-20 14:14:45
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > danych nic nie daje, często płatne też mają nadmierne uprawnienia.
    > Ale przynajmniej zostaje jakiś wybór, można głosować portfelem, zrobić

    Zgadza sie mozna tak, tyle ze zaczyna to zabierac czas i energie ktore
    wolalbym przeznaczyc na cos innego. Dojdzie w koncu do tego, ze odswieze
    znajomosc z Palmem TX i SE 68i... ;|