  • 1. Data: 2013-03-19 14:58:52
    Temat: 1000mA a 1000mAh
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    http://allegro.pl/hopcell-premium-banan-micro-usb-sa
    msung-1000ma-
    i3090554243.html

    http://allegro.pl/i3090554243.html

    Czy ta ładowarka ładuje 1000mAh czy moze 1000mA oznacza coś innego?

    Pytam, czy to niedopatrzenie sprzedawcy czy raczej próba manipulowania
    opisem tak, aby sugerował on coś innego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 2. Data: 2013-03-19 15:12:53
    Temat: Re: 1000mA a 1000mAh
    Od: "news.atman.pl" <s...@s...pl>

    Poczytaj co to jest mA i mAh. Po prost podaje 1000 mA (1A) teoretycznie prąd
    pewnie o napięciu 5V

  • 3. Data: 2013-03-19 15:49:49
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 19 Mar 2013 13:58:52 +0000 (UTC), Budzik wrote:
    > http://allegro.pl/i3090554243.html
    >
    > Czy ta ładowarka ładuje 1000mAh czy moze 1000mA oznacza coś innego?

    Maksymalny prąd 1A. A ile faktycznie da, to diabli wiedzą ;-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 4. Data: 2013-03-19 19:16:41
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 19.03.2013 14:58, Budzik pisze:
> [...]
    >

    > Pytam, czy to niedopatrzenie sprzedawcy czy raczej próba manipulowania
    > opisem tak, aby sugerował on coś innego?

    teoretycznie powinna "dać" 1000mA przy napięciu 5V, ale te zapewnienia
    możesz między bajki włożyć. poza tym, ładowanie baterii takim dużym
    prądem nie jest dla niej zdrowe. JEśli myślisz że bateria dostanei 500mA
    a telefon (naiwgacja, odtwarzacz filmów ) drugie 500mA to możesz się
    zdziwić. ja kiedyś testowałem zasilacz do psp za 9.99zł i zamiast 2500mA
    dawal 330....

  • 5. Data: 2013-03-20 00:58:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...neostrada.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > a telefon (naiwgacja, odtwarzacz filmów ) drugie 500mA to możesz się
    > zdziwić. ja kiedyś testowałem zasilacz do psp za 9.99zł i zamiast 2500mA

    czy mam rozumieć, ze dobra łądowarką dająca 500mAh wystarczy na to aby
    telefon działał w samochodzie z włączoną navi i nie rozładowywał baterii a
    wrećz ja doładowywał?
    (pisałem o tym w innym wątku)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 6. Data: 2013-03-20 01:15:38
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Budzik" napisał:

    > czy mam rozumieć, ze dobra łądowarką dająca 500mAh

    Ja tam się na elektryce nie znam i może dlatego pierwsze słyszę, aby
    ładowarka "dawała" 500 mAh. 500 mA i owszem. Ale to raczej słaba ładowarka
    (jak na dzisiejsze standardy), tyle to daje w porywach port USB.

    > wystarczy na to aby telefon działał w samochodzie z włączoną navi
    > i nie rozładowywał baterii a wrećz ja doładowywał?
    > (pisałem o tym w innym wątku)

    Telefon tak, smartfon niekoniecznie
    (pisano o tym w innym wątku)

    JoteR

  • 7. Data: 2013-03-20 06:48:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 19 Mar 2013 23:58:48 +0000 (UTC), Budzik wrote:
    > czy mam rozumieć, ze dobra łądowarką dająca 500mAh

    mA! ampery to prąd, amperogodziny to ładunek.

    > wystarczy na to aby
    > telefon działał w samochodzie z włączoną navi i nie rozładowywał baterii a
    > wrećz ja doładowywał?

    Jesli to jakis cięższy sprzet pod androidem, to 0.5A bedzie malo w
    aucie, IMO.

  • 8. Data: 2013-03-20 07:12:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2013 01:15:38 +0100, JoteR napisał(a):
    > Ja tam się na elektryce nie znam i może dlatego pierwsze słyszę, aby
    > ładowarka "dawała" 500 mAh.

    Bo to taka teraz u Chinczykow moda - ladunek, ktory ladowarka dostarczy
    przed zepsuciem :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-03-20 09:58:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@b...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > mA! ampery to prąd, amperogodziny to ładunek.

    > Jesli to jakis cięższy sprzet pod androidem, to 0.5A bedzie malo w
    > aucie, IMO.

    Samsung galaxy s plus.

    Jakiej ładowarki szukać? 1A?
    A moze taka 2,1A: http://allegro.pl/i3038842341.html
    ?

  • 10. Data: 2013-03-20 10:19:54
    Od: Leszek <l...@w...peel>

    W dniu 2013-03-19 19:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > 500mA a telefon (naiwgacja, odtwarzacz filmów ) drugie 500mA to możesz
    > się zdziwić. ja kiedyś testowałem zasilacz do psp za 9.99zł i zamiast

    Ciekawe kiedy ludzie nauczą się, że wydajność prądowa ładowarki nie ma
    wpływu na prąd ładowania baterii (o ile oczywiście wystarcza
    tego prądu). Może podłączyć do telefonu ładowarkę 20A i będzie tak samo
    działała jak dedykowana np. 1A.

    Budzik : powinieneś zobaczyć jaką wydajność miała oryginalna ładowarka,
    jednak spodziewam się, że 1000mA wystarczy,
    natomiast 500mA może być za mało chociaż można pokusić się o małe
    obliczenia.

    Jeżeli bateria w telefonie ma około 1400 mAh a pełne ładowanie trwa np.
    2h to prąd ładowania wynosi około 700mA,
    i tyle powinien mieć minimum zasilacz, jeżeli doliczysz większe zużycie
    przez telefon to 1000mA powinien wystarczyć.
    W najgorszym przypadku nie będziesz ładował baterii tylko zasilał
    telefon do działania nawigacji.

    Wracając do ładowania baterii to kilka prawd jest następujących :
    wolniejsze ładowanie zwiększa żywotność baterii ale producentom
    bardziej zależy na zadowoleniu klienta, który nie musi czekać całą noc
    na naładowanie telefonu tylko po godzinie ma pełna baterię.
    i tak jest to dla nich ok. po do dwóch latach co niektórzy będą musieli
    kupić nową baterię (gwarancji już nie będzie).
    Druga sprawa to ładowanie : baterie Li-Ion nie lubią zarówno pełnego
    ładowania do 100% jak i głębokiego rozładowania,
    o wszystkim decyduje wbudowana ładowarka ale tutaj również producenci
    idą na max-a bo nie chcą być gorsi od innych.
    Gdyby bateria była ładowana do 90% jej nominalnej pojemności żywotność
    zwiększa się od kilkudziesięciu do kilkuset procent.
    Sami dbajcie o niedobijanie baterii przez pracę telefonu do ostatniej
    sekundy ale z drugiej strony ilość cykli ładowania też jest określona.
    Widać nie ma lekko. ;)