  • 1. Data: 2011-05-04 17:31:44
    Temat: Atmega FAT karta SD
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

    Potrzebuje zapisywac dane na karcie SD przy uzyciu Atmega32. Jest to
    pojedynczy plik tekstowy do ktorego beda dopisywane informacje w pewnych
    odstepach czasu. Czy mozecie polecic jakies dobre a zarazem proste
    biblioteki w C (AVR) ktore obsluza karte SD i FAT-a.
    znalazlem poki co dwie ale jedna bardzo rozbudowana i duzo zasobow zajmuje,
    druga tylko czyta pliki i nie zapisuje.

  • 2. Data: 2011-05-04 19:35:52
    Temat: Re: Atmega FAT karta SD
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 04.05.2011 19:31, Tarde wrote:
> [...]
    > biblioteki w C (AVR) ktore obsluza karte SD i FAT-a.
    > znalazlem poki co dwie ale jedna bardzo rozbudowana i duzo zasobow zajmuje,

    Oglądałeś już to?
    http://elm-chan.org/fsw/ff/00index_p.html
    http://elm-chan.org/fsw/ff/00index_e.html

    Sprawdź czy w tej bibliotece można wyłączyć obsługę długich nazw i np.
    katalogów, może uda ci się trochę ją odchudzić.

  • 3. Data: 2011-05-04 19:43:23
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

> [...]
    >
    > Sprawdź czy w tej bibliotece można wyłączyć obsługę długich nazw i np.
    > katalogów, może uda ci się trochę ją odchudzić.

    No wlasnie o niej mowilem. Troche duzo zajmuje. Jak nie znajde nic
    "chudszego" to sprobuje z ta podzialac.

  • 4. Data: 2011-05-04 19:48:02
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 04.05.2011 21:43, Tarde wrote:

    > No wlasnie o niej mowilem. Troche duzo zajmuje. Jak nie znajde nic
    > "chudszego" to sprobuje z ta podzialac.

    2...4kB to dużo?

  • 5. Data: 2011-05-05 07:22:19
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

    > 2...4kB to dużo?

    Wersja "p" nie ma potrzebnej mi funkcjonalnosci.

    Poki co biore sie za testowanie pelnej wersji.

  • 6. Data: 2011-05-05 08:14:41
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Maj, 19:31, "Tarde" <j...@r...com> wrote:
> [...]
    > biblioteki w C (AVR) ktore obsluza karte SD i FAT-a.
    > znalazlem poki co dwie ale jedna bardzo rozbudowana i duzo zasobow zajmuje,

    Mozesz sprobowac recznie stworzyc plik o okreslonym rozmiarze (byle
    ciagly) i zapisac sobie gdzie sie zaczyna, gdzie konczy (numery
    sektorow) i gdzie aktualnie piszesz.
    Troche to sztywne ale na pewno duzo mniej pochlonie pamieci.

  • 7. Data: 2011-05-05 10:26:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 2...4kB to dużo?

    Ile mial pierwszy ms-dos ? Chyba ponad 10kB, a przeciez byl
    odchudzony i nie obslugiwal katalogow :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-05-05 10:40:39
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    ptoki wrote:

> [...]
    > sektorow) i gdzie aktualnie piszesz.
    > Troche to sztywne ale na pewno duzo mniej pochlonie pamieci.

    No właśnie. Po chusteczkę obsługa FATa, jak się tylko jeden plik obsługuje.
    Zapisywać sektory i już. A "zawczasu" zrobić swój sztywny system na SD.

    Waldek

  • 9. Data: 2011-05-05 15:00:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-05 12:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zbych" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ile mial pierwszy ms-dos ? Chyba ponad 10kB, a przeciez byl odchudzony i
    > nie obslugiwal katalogow :-)

    Ale on chyba nie obsługiwał FAT12, FAT16, FAT32, długich nazw, co?
    Zresztą wystarczy spojrzeć na wielkość kodu na ARM - jest mniejszy, więc
    pewnie obliczenia na długich liczbach dokładają swoje.

  • 10. Data: 2011-05-06 22:18:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-05 17:00, Zbych pisze:

    > Ale on chyba nie obsługiwał FAT12,