  • 1. Data: 2009-01-05 19:31:12
    Temat: Attiny2313 problem
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    Gdzie moze lezec problem z niewzbudzaniem sie generatora na kwarcu 10MHz w
    Attiny2313? Kwarc dobry. Czy moze lezec wina po stronie FUSE Bitow?? Uklad
    chodzi ale wzbudza sie samoistnie gdzie w okolicach 1MHz i za nic nie moge
    go ruszyc na 10MHz.

  • 2. Data: 2009-01-05 20:05:49
    Temat: Re: Attiny2313 problem
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Grupki wrote:

    > Attiny2313? Kwarc dobry. Czy moze lezec wina po stronie FUSE Bitow??

    Domyślnie jest wewnętrzny 8MHz podzielone przez 8
    Musisz przestawić fusebity - ja ustawiam wg tego:
    http://palmavr.sourceforge.net/cgi-bin/fc.cgi?P_PREV
    =&P=ATtiny2313

    Mirek.

  • 3. Data: 2009-01-05 20:09:10
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    > Domyślnie jest wewnętrzny 8MHz podzielone przez 8
    > Musisz przestawić fusebity - ja ustawiam wg tego:
    > http://palmavr.sourceforge.net/cgi-bin/fc.cgi?P_PREV
    =&P=ATtiny2313

    Ja programuje przez COMBO3 ale cos jest chyba zwalone. Nie moge odczytac
    pamieci ani Fuse Bitow i nie wiem czy wogole je ustawia. Program chodzi ale
    pzry wolnym zegarze nie tak jak trzeba. Kombinowaie z Fuse bitamie przy
    programatorze nic nie zmienia wiec chyba cos jest padniete.

  • 4. Data: 2009-01-05 20:41:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Grupki wrote:

    > Ja programuje przez COMBO3 ale cos jest chyba zwalone. Nie moge odczytac
    > pamieci ani Fuse Bitow

    A pamięć programu możesz?
    Jak cokolwiek odczytujesz z układu, choćby sygnaturę, to programator
    jest elektrycznie w porządku. Reszta to program.

    Mirek.

  • 5. Data: 2009-01-05 21:20:42
    Od: Paweł Hadam <h...@g...spam.com>

    Grupki pisze:
> [...]
    > chodzi ale wzbudza sie samoistnie gdzie w okolicach 1MHz i za nic nie moge

    A te ok. 1MHz stwierdziłeś na kwarcu? Czy według zachowania programu?
    Może jest to 10MHz/8 , zgodnie z ustawieniem jednego z fusebitów (dzieli
    clock przez 8, domyślnie właśnie jest tak ustawiony, żeby dzielił).

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2009-01-05 21:27:23
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    > A pamięć programu możesz?
    > Jak cokolwiek odczytujesz z układu, choćby sygnaturę, to programator jest
    > elektrycznie w porządku. Reszta to program.

    Programator zapisał kod. Nic więcej nie moge. Odczytywanie nie działa.
    Wyglada na to ze ustawianie Fuse bitow tez nie boco bym nie ustawil uklad
    zachowuje sie identycznie.

  • 7. Data: 2009-01-05 21:28:38
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    > A te ok. 1MHz stwierdziłeś na kwarcu? Czy według zachowania programu? Może
    > jest to 10MHz/8 , zgodnie z ustawieniem jednego z fusebitów (dzieli clock
    > przez 8, domyślnie właśnie jest tak ustawiony, żeby dzielił).

    Sygnal taki jest na nozkach 4 i 5. Jak odepne kwarc uklad chodzi dokladnie
    tak samo a ewidentnie nie na 10MHz przy podpietym kwarcu.

  • 8. Data: 2009-01-05 22:04:30
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Grupki" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chodzi ale wzbudza sie samoistnie gdzie w okolicach 1MHz i za nic nie moge

    Przypuszczalnie jedna z przyczyn:
    a) układ chodzi na wewnętrznym oscylatorze RC (ustawienie fabryczne)
    b) fusy ustawione na taktowanie z zewnętrznego generatora (kwarc się nie
    wzbudzi, może wpada w oscylacje pasożytnicze?)
    Po pierwsze jeszcze raz sprawdź ustawienie fusebitów przez ich odczyt.
    Jeśli nie ma komunikacji z programatorem, trzeba podać jakiś zegar z
    zewnątrz.

    Michał

  • 9. Data: 2009-01-05 22:10:52
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    Sprawa wyjasniona i wszytsko juz dziala.
    Dostalem odpowiedz z dzialu technicznego producenta programatora. Trzeba
    bylo jeden rezystor wymienic i wszystko juz funkcjonuje.

  • 10. Data: 2009-01-08 11:24:48
    Od: "Michal Lankosz" <m...@t...pl>

    > Sprawa wyjasniona i wszytsko juz dziala.
    > Dostalem odpowiedz z dzialu technicznego producenta programatora. Trzeba
    > bylo jeden rezystor wymienic i wszystko juz funkcjonuje.

    Jaki to programator?

    Michał