  • 11. Data: 2010-03-16 13:18:36
    Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Hautameki napisał(a):
    > Już dawno zauważyłem,
    > że poglądu ludzi namiętnie wierzących w super ekonomicznośc diesli nie
    > da się zminić racjonalną argumentacją.
    Widocznie ta racjonalna argumentacją nie jest racjonalną
    argumentacją.
    --
    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-03-16 13:21:56
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Będzie tym autem jeździć do pracy (3miasto), no i czasem
    > może jakaś trasa
    > na wyjazd wakacyjny (czyli rocznie będzie pewnie robić ze
    > 20 000 km).

    20.000 to mało? Moja żona jeździ do pracy, na zakupy itp.
    damskie wypady, a roczny przebieg nie przekracza 7.000 km
    ;-))). Auto ma 3,5 roku, a przebieg niewiele ponad 20.000...
    Nikt nie uwierzy gdybym chciał sprzedawać ;-)))

  • 13. Data: 2010-03-16 13:22:10
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    m <...@n...pq> napisał(a):

    > Masz rację, to nie jest ekonomicznie uzasadnione
    > Przekonaj ja do swojego punktu widzenia.

    Auto klasy B za 20kPLN z wolnossącym dieslem jest około 2kPLN droższe od
    takiego samego z silnikiem benzynowym o podobnej mocy. Pali taki diesel
    1,5-2l/100km mniej, wychodzi więc, że po zrobieniu 20-25kkm koszt zakupu
    diesla się zwraca. Czemu uważasz inaczej?

    PS Tak wiem, ze to spore uogólnienia/uśrednienia. Wziąłem do obliczeń Micrę z
    rocznika 2005.

  • 14. Data: 2010-03-16 13:29:45
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    Robert_J <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ;-))). Auto ma 3,5 roku, a przebieg niewiele ponad 20.000...
    > Nikt nie uwierzy gdybym chciał sprzedawać ;-)))

    Nie twierdze, ze malo. Zastanawiam sie po prostu czy diesel ma sens.

  • 15. Data: 2010-03-16 13:34:46
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    b...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
    > Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to jest
    > bez sensu: niby spalanie wg raportów dla tej grupy aut przy tej samej mocy
    > silnika daje średnio 1,5-2l/100km przewagę ropniakom, ale podobno większa
    > awaryjność, podobno większe koszty przeglądów, no i boję się, że skoro to
    > używka to przy dieslu dużo większa szansa, że licznik będzie kręcony.
    Chce diesla, niech ma.
    Rzadziej będzie odwiedzać stacje paliw, dłuższe dystanse na
    zbiorniku, ropka trochę tańsza, mniej pali, na tanku jest
    teraz około 35 zł do przodu, awaryjność jest taka sama jak
    benzyniaków a niejednokrotnie mniejsza, wszystko zależy czy
    ma dryg do samochodów czy nie.
    Same superlatywy.
    --
    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-03-16 13:35:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 11:44:22 +0000 (UTC), b...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > Czesc, siostra zakupuje auto. Budżet to około 20kPLN, założenie - 3-5 letni
    > Japończyk klasy B, czyli Micra, Mazda 2 lub Yaris, ewentualnie, ale raczej nie
    > VW Polo (to juz ustalone i tego wyboru proszę nie komentować, szczególnie fani
    > Twingo i innych aut na F proszę nie przekonujcie do swojego, z góry dzięki ;)

    Nie, skądże śmiałbym przekonywać, skoro chcesz kupić _F_orda _F_iestę z
    _F_rancuskim silnikiem od Peugeota/Citroena i rdzennie japońskim znaczkiem
    Mazdy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2010-03-16 13:39:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 12:13:42 +0000 (UTC), b...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > Ma być wolnossący.

    Żaden z wymienionych przez ciebie samochodów nie ma wolnossącego diesla..
    Żaden z nich, poza Yarisem, nie ma diesla nie na F
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2010-03-16 13:56:41
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Agent pisze:
    > Pewnie że jest, zwłaszcza że sporo małych diesli nie ma koła
    > dwumasowego,

    podasz jakiś przykład? bo nie przypominam sobie, żadnego turbo diesla
    współczesnego bez dwumasy.

    --
    krzysiek82

  • 19. Data: 2010-03-16 13:57:03
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 16 Mar, 13:34, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
    > Same superlatywy.

    A jak wygląda kwestia wydajności ogrzewania przy mocno ujemnych
    temperaturach w takim małym dieslu?

    --
    Gom

  • 20. Data: 2010-03-16 14:00:19
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Żaden z wymienionych przez ciebie samochodów nie ma wolnossącego diesla..

    Micra 1,5dci nie jest wolnossący?