  • 1. Data: 2010-03-16 12:44:22
    Temat: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czesc, siostra zakupuje auto. Budżet to około 20kPLN, założenie - 3-5 letni
    Japończyk klasy B, czyli Micra, Mazda 2 lub Yaris, ewentualnie, ale raczej nie
    VW Polo (to juz ustalone i tego wyboru proszę nie komentować, szczególnie fani
    Twingo i innych aut na F proszę nie przekonujcie do swojego, z góry dzięki ;)
    ). Będzie tym autem jeździć do pracy (3miasto), no i czasem może jakaś trasa
    na wyjazd wakacyjny (czyli rocznie będzie pewnie robić ze 20 000 km).

    Dziewczyna nie ma "sportowego zacięcia" więc silnik 70-80KM w zupełności jej
    wystarczy. Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to jest
    bez sensu: niby spalanie wg raportów dla tej grupy aut przy tej samej mocy
    silnika daje średnio 1,5-2l/100km przewagę ropniakom, ale podobno większa
    awaryjność, podobno większe koszty przeglądów, no i boję się, że skoro to
    używka to przy dieslu dużo większa szansa, że licznik będzie kręcony.

    Proszę o jakieś opinie. Nie znam nikogo kto miałby auto tej klasy z
    wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to oszczędność?

  • 2. Data: 2010-03-16 12:57:02
    Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
    Od: Hautameki <h...@g...com>

    On 16 Mar, 12:44, " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > Dziewczyna nie ma "sportowego zacięcia" więc silnik 70-80KM w zupełności jej
    > wystarczy. Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, [...]

    Skoro chce diesla to czemu jej tego zabraniać? Już dawno zauważyłem,
    że poglądu ludzi namiętnie wierzących w super ekonomicznośc diesli nie
    da się zminić racjonalną argumentacją. Skoro nie czuję się pewna czy
    będzie ją stać na utrzymanie małolitrażowej benzyny niech najlepiej
    odpuści sobie zakup auta i pogodzi się z prytatnymi przewoźnikami.

  • 3. Data: 2010-03-16 12:58:13
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    b...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    > wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to oszczędność?

    1. Używając diesla z turbiną trzeba mieć świadomość tego, jak taki
    silnik traktować, o czym często nie tylko kobiety zapominają
    2. diesel bez turbiny będzie spalał tyle samo co z turbiną a czasami
    trochę więcej (zależy od stylu jazdy)
    3. diesel bez turbiny to bardzo prosta i co za tym idzie trwała
    konstrukcja.
    4. Kupując auto ocenia się stan techniczny a nie przebieg.
    5. Niestety także nie znam nikogo kto ma diesla wolnossącego w
    samochodzie w tym zakresie cenowym. Warto pomyśleć o golfie 4 1.9SDI?

    Ja ze swojej strony polecam fiata szczególnie z silnikiem JTD, bardzo
    trwałe jednostki, w tym zakresie cenowym może być przykładowo stilo.
    Niedocenione auto przez co tanie w porównaniu z rocznikiem.
    Części typu wtryski i pompa zdecydowanie w bardziej przystępnych cenach
    niż w silnikach HDI, CDI itd.

    Ostatnia kwestia to czy jest sens brać diesla, spore przebiegi będą?
    Bo jak tylko po mieście to ja bym się dwa razy zastanowił.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-03-16 12:58:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o jakieś opinie.

    pomijajac kwestie kupienia dizle z autentycznym przebiegem, w rozsadnej
    cenie itd, to najwazniejsze pytanie jest takiej, jakie ona robi przebiegi
    miesieczne/roczne, oraz, co wazne, jednorazowe, jesli sie okaze jesli
    zarowno jedne jak i drugie sa duze, to zastanawianie sie nad dizlem ma sens,
    w przeciwnym wypadku nie ma co gdybac

  • 5. Data: 2010-03-16 13:08:43
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    >
    > Proszę o jakieś opinie. Nie znam nikogo kto miałby auto tej klasy z
    > wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to

    Pewnie że jest, zwłaszcza że sporo małych diesli nie ma koła dwumasowego,
    filtra DPF a niektóre nawet turbosprężarkę bez zmiennej geometrii czyli
    praktycznie nie ma się co psuć a przynajmniej to co jest drogie.

  • 6. Data: 2010-03-16 13:09:46
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    Hautameki <h...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > będzie ją stać na utrzymanie małolitrażowej benzyny niech najlepiej
    > odpuści sobie zakup auta i pogodzi się z prytatnymi przewoźnikami.

    Stać ją na utrzymanie benzyniaka, ale skoro może mieć za 2000zł więcej diesla,
    który pali 1,5l-2l/100km mniej, to czemu nie? Pytam użytkowników takich aut o
    "koszta ukryte".

  • 7. Data: 2010-03-16 13:10:47
    Od: "m" <...@n...pq>

> [...]
    > na wyjazd wakacyjny (czyli rocznie będzie pewnie robić ze 20 000 km).
    > wystarczy. Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to

    Masz rację, to nie jest ekonomicznie uzasadnione
    Przekonaj ja do swojego punktu widzenia.

  • 8. Data: 2010-03-16 13:13:42
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    krzysiek82 <s...@u...pl> napisał(a):

    > 1. Używając diesla z turbiną trzeba mieć świadomość tego, jak taki
    > silnik traktować, o czym często nie tylko kobiety zapominają

    Wiem, ale ma być wolnossący.

    > 2. diesel bez turbiny będzie spalał tyle samo co z turbiną a czasami
    > trochę więcej (zależy od stylu jazdy)

    Ma być wolnossący.

    > 4. Kupując auto ocenia się stan techniczny a nie przebieg.

    Ale jeśli weźmiemy 2 auta, których "stan techniczny wygląda na podobny", i
    jedno będzie miało na liczniku 50kkm a drugie 200kkm i będą kosztowac podobnie
    to ja biorę to pierwsze.

    > 5. Niestety także nie znam nikogo kto ma diesla wolnossącego w
    > samochodzie w tym zakresie cenowym. Warto pomyśleć o golfie 4 1.9SDI?

    To jest kompakt, nie potrzebny jej taki duży samochód.

    > Ja ze swojej strony polecam fiata szczególnie z silnikiem JTD

    Nie jest to Japończyk więc odpada.

    > Ostatnia kwestia to czy jest sens brać diesla, spore przebiegi będą?
    > Bo jak tylko po mieście to ja bym się dwa razy zastanowił.

    Dojazdy do pracy Reda - Wrzeszcz, czyli 30km w jedną stronę, z czego +/-
    połowa w korku.

  • 9. Data: 2010-03-16 13:16:29
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > zarowno jedne jak i drugie sa duze, to zastanawianie sie nad dizlem ma sens,

    Do pracy 30km z tego połowa w korku, jeżdzęnie głównie po mieście, ale to
    3miasto więc korki nie są masakryczne, okazjonalnie trasa. Roczny przebieg
    szacuję na 20 000km.

  • 10. Data: 2010-03-16 13:17:11
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    b...@W...gazeta.pl pisze:
    > Stać ją na utrzymanie benzyniaka, ale skoro może mieć za 2000zł więcej diesla,
    > który pali 1,5l-2l/100km mniej, to czemu nie? Pytam użytkowników takich aut o
    > "koszta ukryte".

    dwumasa, wtryski, pompa wtryskowa, ale to przy znacznych przebiegach coś
    zaczyna się dziać, najszybciej leci dwumasa, ale jak się umie ruszać i
    zmieniać odpowiednio biegi jest to także bardzo trwały element.

    --
    krzysiek82