  • 11. Data: 2017-08-16 22:16:47
    Temat: Re: Automatic Reference Counting
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Ja mam inne pytanie, czy warto tego używać i dlaczego?

    ZDECYDOWANIE TAK ! (ba! warto nawet _wylacznie_ tego uzywac).

    PS: Pytanie tak z 20 lat spoznione. Juz wtedy bylo warto (vide:
    boost::smart_pointers).
    PS1: Jak zwykle w "standaryzacji" C++ czegos zapomniano/niedorobiono. Jest nim
    copy_pointer.

    AK

  • 12. Data: 2017-08-16 22:17:48
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał:

    > Warto, kompilator się sam martwi o zwolnienie pamięci. Pytanie - jak to jest od
    środka robione.

    .. a co Cie to obchodzi?

    AK

  • 13. Data: 2017-08-16 23:31:50
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, August 16, 2017 at 10:18:39 PM UTC+2, AK wrote:

    > .. a co Cie to obchodzi?

    Zgaduję, że On się zastanawia jaki będzie narzut pamięciowy i
    czasowy.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-08-17 18:01:51
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 23:31:52 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Zgaduję, że On się zastanawia jaki będzie narzut pamięciowy i
    > czasowy.

    moim zdaniem jest to typowy przyklad oszlomstwa broneq (ktorego ja nie ukrywam nie
    lubie i uwazam za oszolomskiego matola - z wielu wzgledow np ze wzgledu na glupote
    jego niektorych 'twierdzen', to ze nie jest w stanie sformulowac poprawnie pytania
    podjac dyskusji wyciagnac glebszych wnioskow itd itd) ktore kaze mu zadawac pytania
    na temat wszystkiego co wleci biedakowi w
    wyszukiwarke

    sam swoja drogą przechodzilem podobna faze
    interesowania 'wszystkim' ale ta faza u mnie sie skonczyla pare lat temu - jakie
    latwe swoja drogą bylo wtedy zycie o_O (choc czas uciekal).. - teraz jestem w innej
    fazie tj takiej od ktorej oczekiwaloby sie interesowania tylko waznymi i knokretnymi
    tematami prowadzacymi do okreslonego rezultatu (np zrobienie konkretnej gry,
    zrobienie konkretnej biblioteki) ta 'faza'
    zjakichs powodow jest dla mnie strasznie trudna...:C

  • 15. Data: 2017-08-17 23:56:54
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    > .. a co Cie to obchodzi?

    Bo standard wymusza określone cechy - np. std::shared_ptr jest
    bezpieczny wątkowo. A to znaczy, że może okazać się za wolny. :)

    w.

  • 16. Data: 2017-08-18 07:09:08
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 17.08.2017 o 23:56, Wojciech Muła pisze:
    > Bo standard wymusza określone cechy - np. std::shared_ptr jest
    > bezpieczny wątkowo. A to znaczy, że może okazać się za wolny. :)
    >
    > w.

    używa:
    long volatile a = 5;
    _InterlockedIncrement(&a);
    _InterlockedDecrement(&a);

    a te dwie funkcje kompilowane są tylko do przedrostka lock przed inc/dec
    w kodzie assemblerowym.

  • 17. Data: 2017-08-18 07:50:45
    Od: "AK" <n...@n...net>

    > .. a co Cie to obchodzi?

    > Zgaduję, że On się zastanawia jaki będzie narzut pamięciowy i
    > czasowy.

    Taaa. Klasycznie jak to u Krzyżowca.
    Jeszcze zanim uzyje, już optymalizuje....
    PS: Krzyżowcu! W shared_ptr masz _za darmo_ (atomowo, bez lockow) thread-safe
    Naprawde warto :)
    PS1: "Optymalizuj" wtedy gdy to _naprawde_ jest potrzebne

    AK

  • 18. Data: 2017-08-18 07:54:34
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Wojciech Muła" <w...@g...com> napisał:

    > .. a co Cie to obchodzi?

    > Bo standard wymusza określone cechy - np. std::shared_ptr jest
    > bezpieczny wątkowo. A to znaczy, że może okazać się za wolny. :)

    Zgadza sie :), ale.
    1. jego (shared_ptr-a) thread-safe jest naprawde tani, bo atomowy (zwykle rozkaz
    assemblera).
    2. Martwic sie o to nalezy dopiero, gdy problem wydajnoisciowy sie pojawi a nie
    jeszcze "przez
    obudzeniem".

    AK

  • 19. Data: 2017-08-18 07:58:05
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]
    > _InterlockedDecrement(&a);
    >
    > a te dwie funkcje kompilowane są tylko do przedrostka lock przed inc/dec w kodzie

    No widzisz :)!!!? A tak sie martwiles Krzyzowcze o wydajnosc:)
    PS: No dooobra... Nie ma tak miodzio. Na Win to klasyczny mutex
    (tak bylo w boost:shared_ptr. teraz (w standardzie, czy VC++2015) nie wiem
    Rozstalem sie bez zalu na stare lata z ++żykami na dobre...

    AK

  • 20. Data: 2017-08-18 08:01:37
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:

    > moim zdaniem jest to typowy przyklad oszlomstwa broneq (ktorego ja nie ukrywam nie
    lubie i uwazam
    > za oszolomskiego matola -
    [...]
    > zjakichs powodow jest dla mnie strasznie trudna...:C

    No to spie^H^H^H sio z powrotem do kibla (ś)fir-niety buraku!