  • 1. Data: 2009-10-19 18:32:57
    Temat: Awaria zasilania w LIM w Warszawie
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Witam,

    Trochę dziś się nadziało w kwestii awarii zasilania w LIM. Problemy miał
    między innymi ATM, na grupie było już też o problemach PLIXa... A może
    ktoś ma informacje z pierwszej ręki na temat tego, co tak naprawdę się
    wydarzyło i było powodem problemów z zasilaniem?

    --
    Sławek Lipowski

  • 2. Data: 2009-10-19 19:15:59
    Temat: Re: Awaria zasilania w LIM w Warszawie
    Od: K <...@...c>

    Sławek Lipowski pisze:
> [...]
    > ktoś ma informacje z pierwszej ręki na temat tego, co tak naprawdę się
    > wydarzyło i było powodem problemów z zasilaniem?

    przeciez jest napisane ze nie wiadomo co bylo przyczyna, tymbardziej ze
    stalo sie to o 4 nad ranem?

  • 3. Data: 2009-10-19 19:17:25
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 19 Oct 2009 20:32:57 +0200, Sławek Lipowski
    <s...@l...org> wrote:

> [...]
    >ktoś ma informacje z pierwszej ręki na temat tego, co tak naprawdę się
    >wydarzyło i było powodem problemów z zasilaniem?

    Oj chyba nie tylko LIM poleciał bo rano przez kilka godzin problemy
    mial tez np. wezel GTS w Intraco na Stawki.

    Zdrowko

  • 4. Data: 2009-10-19 20:54:45
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    K pisze:

    > przeciez jest napisane ze nie wiadomo co bylo przyczyna,

    Gdzie jest napisane?

    > tymbardziej ze
    > stalo sie to o 4 nad ranem?

    Ale ATM w LIM wrócił na zasilanie podstawowe już, więc jak rozumiem
    problem został (przynajmniej częściowo) zlokalizowany i naprawiony.
    Skoro wiadomo co się popsuło (zakładam, że wiadomo, skoro naprawiono),
    to już tylko krok do ustalenia dlaczego. Pytam oczywiście wyłącznie z
    powodu wrodzonej ciekawości...

    --
    Sławek Lipowski

  • 5. Data: 2009-10-19 21:18:24
    Od: K <...@...c>

    Sławek Lipowski pisze:

    > Gdzie jest napisane?

    w tvn24

> [...]
    > Skoro wiadomo co się popsuło (zakładam, że wiadomo, skoro naprawiono),
    > to już tylko krok do ustalenia dlaczego. Pytam oczywiście wyłącznie z

    nie dowiesz sie, chyba ze masz znajomego elektryka ktory to naprawial.
    moze eSka w kolko wypadala, moze eSka wypadla i nikt nie mial klucza do
    tablicy.

  • 6. Data: 2009-10-20 00:09:14
    Od: obeer <s...@g...com>

    On 19 Paź, 20:32, Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:
    > Witam,
    >
    > Trochę dziś się nadziało w kwestii awarii zasilania w LIM. Problemy miał
    > między innymi ATM, na grupie było już też o problemach PLIXa...

    nie mieliśmy w PLIXie ŻADNYCH problemów - mamy swój agregat i
    podtrzymanie
    bateryjne na 40min dla całości naszej serwerowni, ale i tak nie musiał
    być używany ;-)

    Ale staraliśmy się pomóc tym co mieli problemy, jak tylko mogliśmy.

    > A może
    > ktoś ma informacje z pierwszej ręki na temat tego, co tak naprawdę się
    > wydarzyło i było powodem problemów z zasilaniem?

    Problemem było zwarcie na szynotorach na piętrze 13-tym, dotyczyło
    tylko kilku
    operatorów, o wszystkich na liście pisaliście, każdy z nich ma jednak
    na 13-tym trochę
    pozapinanych lambd dla innych operatorów stąd takie a nie inne
    zamieszanie.

    Cała awaria się przedłużyła z powodu jednej z faz - wszyscy posiadają
    UPSy trójfazowe,
    które na dwóch fazach działać za dobrze nie chcą.... i wymagało to
    odrobiny tzw,
    rekonfiguracji.

    To tyle z tego co widziałem.

    Powiem tak: zdarza się najlepszym, a TVN szukał chyba sensacji, której
    jednak nie było...

    pozdrawiam,
    --S.

  • 7. Data: 2009-10-20 20:48:07
    Od: NETLOG Daniel Kulesza <k...@t...pl>

    Sławek Lipowski pisze:
> [...]
    > ktoś ma informacje z pierwszej ręki na temat tego, co tak naprawdę się
    > wydarzyło i było powodem problemów z zasilaniem?

    abstrahując od tej awarii, to nie dziwi was lokalizacja takich węzłów.
    W środku miasta, w wysokim budynku...
    jakiś wypadek, spadający samolot i bach.. pół polski internetu nie ma..
    do tego koszty pomieszczeń itp

  • 8. Data: 2009-10-20 20:59:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    NETLOG Daniel Kulesza wrote:

    > abstrahując od tej awarii, to nie dziwi was lokalizacja takich węzłów.
    > W środku miasta, w wysokim budynku...
    > jakiś wypadek, spadający samolot i bach.. pół polski internetu nie ma..
    > do tego koszty pomieszczeń itp

    Sądzisz, że lepszą lokalizacją będzie coś na zadupiu, gdzie wszystkie
    trakty światłowodowe będą szły w jednej kanalizacji? ;-)

    LIM wyrastał w sposób naturalny: część operatorów potrzebowała wysokiego
    budynku do łączności radiowej, budynek był od początku zaprojektowany z
    rozsądnymi trasami kablowymi, klimatyzacją, awaryjnym zasilaniem itp. o
    co w tamtych czasach łatwo nie bylo.

    OIDP pierwszy taki węzeł był na CA Piękna, ale miejsca tam zawsze było
    za mało.

    M.

  • 9. Data: 2009-10-20 21:35:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 Oct 2009 22:48:07 +0200, osobnik zwany NETLOG Daniel
    Kulesza wystukał:

    nie :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2009-10-21 06:39:25
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 20 Oct 2009 22:59:18 +0200, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Sądzisz, że lepszą lokalizacją będzie coś na zadupiu, gdzie wszystkie
    > trakty światłowodowe będą szły w jednej kanalizacji? ;-)

    a telehouse poland ?

    wiem wiem wiem, powstało niedawno

    > OIDP pierwszy taki węzeł był na CA Piękna, ale miejsca tam zawsze było
    > za mało.

    a jak tam teraz wygląda ?

    --
    Tomek Kruk CZARNET