  • 11. Data: 2010-07-19 00:29:08
    Temat: Re: Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Bydlę pisze:
    > "Formula One tyres are normally filled with a special, nitrogen-rich air
    > mixture, designed to minimise variations in tyre pressure with
    > temperature. The mixture also retains the pressure longer than normal
    > air would."
    >
    > http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_
    sport/5283.html

    Ja tam jestem zdania że bzdura napisana przez portal zajmujący się F1
    nie zmienia tego że to jest bzdura :)

    AFAIK azot stosuje się z tego powodu, że jest to tani gaz który nie
    podtrzymuje palenia, a więc przy wystrzale opony w pożarze nie rozdmucha
    pożaru tak bardzo jak powietrze.

    Właściwości fizyczne powietrza i azotu w zakresie warunków spotykanych w
    takiej formule 1 są identyczne i stawiam że nikt nawet nie wymyśli
    sposobu na stwierdzenie czy w oponie znajduje się azot czy powietrze,
    bez zaglądania do środka opony.

  • 12. Data: 2010-07-19 17:39:22
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    >Nie, napisałeś nieprawdę.

    No to rozumiesz, ale nie dajesz po sobie poznać.

    w hecy z azotem chodzi o:
    - wilgoć: (wytrącanie się pary wodnej w oponie i ponowne parowanie =zmiany
    ciśnienia)
    - reagowanie tlenu z felgą/oponą = zmiana ciśnienia - w skrajnym wypadku
    zapalenie.

    w lotnictwie azot stosuje się w innych systemach samolotu i latwiej nim
    pompować niż specjalnie sprężać i osuszać powietrze (nie dostyczy samolotów
    radzieckich).

  • 13. Data: 2010-07-19 17:53:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 19 Jul 2010 17:39:22 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
    wystukał:

    > - reagowanie tlenu z felg?/opon? = zmiana ci?nienia - w skrajnym wypadku
    > zapalenie.

    wow! to pokaż choć jeden przykład samozapłonu opony :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2010-07-19 18:18:24
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Tomasz Pyra wrote:

    sport/5283.html

    > Ja tam jestem zdania że bzdura napisana przez portal zajmujący się F1
    > nie zmienia tego że to jest bzdura :)

    Ale skoro stosują, to nie jest to bzdura - zostawiam zapaleńcom
    dyskutowanie o korzyściach w cywilnej osobówce - mi chodziło o coś
    innego i to się potwierdzilo - że są korzyści z takiego rozwiązania .

    > stawiam że nikt nawet nie wymyśli
    > sposobu na stwierdzenie czy w oponie znajduje się azot czy powietrze,
    > bez zaglądania do środka opony.

    A cholera wie tych naukowców.
    Ciągle wymyślają coś nowego, co wydawałloo się niemożliwe do zrobienia.
    I czasem ich pomysły są zaskakująco proste.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2010-07-19 18:19:25
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    news.mm.pl wrote:

    > w hecy z azotem chodzi o:
    > - wilgoć: (wytrącanie się pary wodnej w oponie i ponowne parowanie
    =zmiany
    > ciśnienia)

    Podobno ciśnienie się nie zmienia.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2010-07-19 18:31:55
    Temat: Re: Azot, ten nieszczesny azot w ko3ach...
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > wow! to pokaż choć jeden przykład samozapłonu opony :)

    jak chciabyś zobaczyć takie ogniste jebuduuuuuu
    a potem palące się szczątki opony to nie pokażę.

    ale jeżeli coś może się palić w powietrzu to w sprężonym powietrzu tym
    bardziej.

  • 17. Data: 2010-07-19 18:35:59
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    >Podobno ciśnienie się nie zmienia.
    > ;->

    widzisz znowu nic nie kapujsz.

    powinieneś napisać: "podobno ciśnienie 100% N2 zmienia się tak samo jak
    powietrza"

  • 18. Data: 2010-07-19 18:53:32
    Temat: Re: Azot, ten ?.
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Mon, 19 Jul 2010 17:39:22 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
    > wystukał:

    > wow! to pokaż choć jeden przykład samozapłonu opony :)

    Ja widziałem w ciężarówce - paliła się opona z powietrzem z zewnątrz.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2010-07-19 19:00:42
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    news.mm.pl wrote:

    > powinieneś napisać: "podobno ciśnienie 100% N2 zmienia się tak samo jak
    > powietrza"

    Tak, ale użyłem skrótu myślowego.
    Myślałem, że złapiesz.

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2010-07-19 20:35:08
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > powinieneś napisać: "podobno ciśnienie 100% N2 zmienia się tak samo jak
    > powietrza"

    >Tak, ale użyłem skrótu myślowego.
    >Myślałem, że złapiesz.

    mogeś sobie tą uwagę darować
    Skoro zaproponowalem poprawne wyrażenie to znaczy, że zalapalem intencję.

    - ale prosze przekomarzaj się dalej.- w tym masz niejaką wprawę, choć
    mistrzem nie będziesz ;-)