  • 1. Data: 2008-05-24 20:14:44
    Temat: BGP..
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    tak się właściwie zastanawiam. Czy w protokole BGP mogę zestawić dwie
    naprawdę odległe maszyny (jedna w PL, druga zagranicą) i.. w tej
    konfederacji BGP (wew ASN) rozgłaszać 1/2 puli łączem w PL a drugą
    połowę puli IP drugim łączem zagranicą ?

    Nie wiem czy takie coś jest "logicznie" możliwe (z pkt. widzenia
    protokołu BGP).

    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-05-24 21:40:57
    Temat: Re: BGP..
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 24.05.2008 dzimi <k...@d...com.pl> napisał/a:
> [...]
    > połowę puli IP drugim łączem zagranicą ?
    >
    > Nie wiem czy takie coś jest "logicznie" możliwe (z pkt. widzenia
    hm.. technicznie nie ma żadnego problemu - dzielisz swoją pulę na pół
    (dbając by żaden z kawałków nie był mniejszy niż /24), dla każdego z
    nich zakładasz osobny obiekt route i.. traktujesz jak dwie osobne sieci.
    Ale - po co do tego celu konfederacja? Jedno co musisz "uaktywnić", to
    neighbor XXX allowas-in
    by od swoich upstreamów akceptować ścieżkę z drugiej maszyny która jest
    widoczna pod tym samym as-em.

    A - nie jest to zbyt mile widziane, z uwagi na sztuczne zwiększanie
    ilości prefiksów, ale.. jak się nie ma co się lubi...
    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 3. Data: 2008-05-25 07:29:54
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 24 Maj, 23:40, Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undef...@pld-
    linux.org> wrote:
> [...]
    > neighbor XXX allowas-in
    > by od swoich upstreamów akceptować ścieżkę z drugiej maszyny która jest

    Okey - to się wydaje sensowne i proste. Teraz zabiję pytaniem... czy
    klasę otrzymaną z RIPE (np /18 (zakładając, że jest się LIREM))
    dzieląc ją na mniejszy kawałek można rozgłosić w strefie ARIN
    (American Registry for Internet Numbers) ? Mam zamiar zakupić całą
    szafę w Kanadzie wraz z łączem oraz kolować tam część zasobów. Podział
    na strefy (ARIN, RIPE, APNIC, itp) raczej nie powinien mieć tutaj
    znaczenia ? Globalizacja..... :)

  • 4. Data: 2008-05-25 07:34:57
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    linux.org> wrote:
> [...]
    > neighbor XXX allowas-in
    > by od swoich upstreamów akceptować ścieżkę z drugiej maszyny która jest

    okey. to się wydaje sensowne i proste. dziękuję. A teraz... zabiję
    pytaniem. Zakładam, że klasę /18 dzielę na kilka kawałków. Część z
    nich umieszczam w datacenter w Europie (strefa RIPE). Pewien fragment /
    22 mam zamiar umieścić i rozgłaszać poza Europą w strefie ARIN
    (American Registry for Internet Numbers).
    Jest to możliwe ? Czy może polityka RIPE/ARIN na to nie pozwala ? Jak
    dla Mnie nie powinno być znaczenia z którego miejsca na świecie dana
    klasa jest rozgłaszana.. globalizacja :]

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2008-05-25 15:42:58
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 25.05.2008 dzimi <k...@d...com.pl> napisał/a:
> [...]
    > dla Mnie nie powinno być znaczenia z którego miejsca na świecie dana
    > klasa jest rozgłaszana.. globalizacja :]
    Jak na moje to powinno działać.
    Aczkolwiek na warstwie 8 ani 9 się aż tak bardzo nie wyznaję ;)

    A - RIPE/ARIN to raczej organizacje wydające adresy ip. Gdzie i skąd one
    latają - to już raczej inna bajka. Najprościej imho skontkatuj się z
    providerem w stanach czy może on rozgłaszać adresy uzyskane przez RIPE.

  • 6. Data: 2008-05-25 17:40:51
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@J...nie-chce-spamu.pl>

    dzimi pisze:
    > okey. to się wydaje sensowne i proste. dziękuję. A teraz... zabiję
    > pytaniem. Zakładam, że klasę /18 dzielę na kilka kawałków. Część z

    Nie ma klas, są prefiksy.

> [...]
    > dla Mnie nie powinno być znaczenia z którego miejsca na świecie dana
    > klasa jest rozgłaszana.. globalizacja :]

    Sugerujesz, że komputery w Hameryce mają zakaz wysyłania pakietów do
    komputerów w EU? :)

    Nie ma żadnych ograniczeń, możesz zestawiać sobie BGP nawet z
    Antarktydą. Inna sprawa, że jak RIPE zobaczy, że używasz adresy
    niezgodnie z ich przeznaczeniem (niezgodnie z wypełnianymi wnioskami),
    to może rozpocząć procedurę wyjaśniającą i będziesz się musiał tłumaczyć.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 7. Data: 2008-05-25 18:44:43
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 25 Maj, 19:40, Grzegorz Janoszka <G...@J...nie-chce-
    spamu.pl> wrote:

> [...]
    > niezgodnie z ich przeznaczeniem (niezgodnie z wypełnianymi wnioskami),
    > to może rozpocząć procedurę wyjaśniającą i będziesz się musiał tłumaczyć.

    cenna informacja. Raczej mam zamiar używać zgodnie z ich
    przeznaczeniem.

    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2008-05-26 14:26:42
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Grzegorz Janoszka <G...@j...nie-chce-spamu.pl> wrote:
> [...]
    > niezgodnie z ich przeznaczeniem (niezgodnie z wypełnianymi wnioskami),
    > to może rozpocząć procedurę wyjaśniającą i będziesz się musiał tłumaczyć.

    Gdzie we wniosku miałbyś wpisywać sposób rozgłaszania adresów IP? Jedynie
    we wniosku o ASa jest pytanie o peering bgp.

    --
    ŁT

  • 9. Data: 2008-05-26 20:23:11
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@J...nie-chce-spamu.pl>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Gdzie we wniosku miałbyś wpisywać sposób rozgłaszania adresów IP? Jedynie
    > we wniosku o ASa jest pytanie o peering bgp.

    A ja coś wpisałem o rozgłaszaniu? Nigdy nie słyszałeś, żeby RIPE po
    jakimś czasie odpytywał o przydzielone przez siebie adresy?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 10. Data: 2008-05-26 20:45:59
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    > A ja coś wpisałem o rozgłaszaniu? Nigdy nie słyszałeś, żeby RIPE po
    > jakimś czasie odpytywał o przydzielone przez siebie adresy?

    Po za audytem przy staraniu się o nowe PA i weryfikowaniu wniosków klienckich,
    to niespecjalnie, ale może dlatego, że tam gdzie pracowałem mieliśmy
    stosunkowy porządek. Mieliśmy w zasobach też pare nieużywanych nigdy
    ASów i też się o nie nie pytali, dziękowali natomiast okazale przy ich
    zwracaniu. Inna sprawa, że to monitorują i zbierają statystyki z wykorzystania
    przydzielonych zasobów.

    --
    ŁT