  • 1. Data: 2008-05-22 17:29:21
    Temat: Szukam Routera dla Netii
    Od: C...@g...com

    Szukam Routera dla Netii

    Mam ogromny problem ze znalezieniem właściwego dobrego routera. Będę
    miał internet w Netii 6MB. I jestem w nie wielkiej 15-sto osobowej
    seci LAN.

    Szukam routera który ma takie możliwości:
    - wbudowany modem ( i mogę od razu podłączyć z Netii, czyli NET24)
    - ADSL
    - możliwość rozdzielenia które komputery w sieci mają mieć internet a
    które nie (chyba tylko z funkcją "Qos" ??? czy są inne?)
    - złącza RJ45 bo mam już okablowanie
    - Annex-A (bo mam analogowe kable)

    Ciężko cokolwiek takiego znaleźć. Najważniejsze aby nie trzeba było
    nic do niego wgrywać tzw FIRMWARE bo się za bardzo nie znam a
    słyszałem, że można uszkodzić fizycznie urządzenie (nie wiem ile w tym
    prawdy)

    Jeśli nie znajdę nic takiego to pozostanie mi zrobienia serwera.. Lecz
    mi to nie na rękę bo serwer jak to serwer ciągnie prąd i moja sieć
    internetowa ma być tylko dla 4 osób. Ale jestem także w sieci i nie
    chcę by inni sobie bez problemu podłączali i korzystale z mojego
    łącza.

    Może mi ktoś pomóc kto się zna na tych sprawach?

  • 2. Data: 2008-05-23 03:35:53
    Temat: Re: Szukam Routera dla Netii
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    C...@g...com pisze:
    > Szukam Routera dla Netii
    po pierwsze NTG

    > Mam ogromny problem ze znalezieniem właściwego dobrego routera. Będę
    > miał internet w Netii 6MB. I jestem w nie wielkiej 15-sto osobowej
    > seci LAN.
    masz tez problem ze znalezieniem wlasciwej grupy (pomijajac bankowo brak
    zapytania google)

> [...]
    > - możliwość rozdzielenia które komputery w sieci mają mieć internet a
    > które nie (chyba tylko z funkcją "Qos" ??? czy są inne?)
    KAZDY router na rynku to ma zaczynajac od planeta, d-linka przez
    Linksysy po Cisco. QoS to inaczej jakosc uslug (to juz nie kazdy router).

> [...]
    > nic do niego wgrywać tzw FIRMWARE bo się za bardzo nie znam a
    > słyszałem, że można uszkodzić fizycznie urządzenie (nie wiem ile w tym
    do kazdego mozesz wgrac firmware czesto nawet trzeba bo np sa poprawki
    albo dorzuca producent nowa funkcjonalnosc;)

> [...]
    > internetowa ma być tylko dla 4 osób. Ale jestem także w sieci i nie
    > chcę by inni sobie bez problemu podłączali i korzystale z mojego
    poszukaj dokladnie. na rynku jest tego sprzetu od za....trzesienia

    > Może mi ktoś pomóc kto się zna na tych sprawach?

    na taj grupie nie szukaj takich informacji. tu dyskutuje sie na temat
    problemow polskiego i-netu takich jak spam, awarie sieci operatorow,
    rozwiazan z zakresu prawa tel-com i inne tympodobne.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 3. Data: 2008-05-24 02:35:44
    Od: Pink <P...@W...op.pl>

    Dnia 2008-05-22, o godzinie 19:29:21, użytkownik *C...@g...com*
    napisał(a) w wiadomości:
    sf.googlegroups.com>

> [...]
    > - możliwość rozdzielenia które komputery w sieci mają mieć internet a
    > które nie (chyba tylko z funkcją "Qos" ??? czy są inne?)

    Linksys WAG200G

    > Ciężko cokolwiek takiego znaleźć.

    Słabo szukałeś.

    > Najważniejsze aby nie trzeba było nic do niego wgrywać tzw FIRMWARE

    Nie trzeba, choć nowy firmware to często dodatkowa funkcjonalność, poprawa
    starych błędów, no i... dodanie nowych.
    Najlepiej samemu zdecydować o zmianie softu po przeczytaniu listy zmian.

    > bo się za bardzo nie znam a słyszałem, że można uszkodzić fizycznie
    > urządzenie (nie wiem ile w tym prawdy)

    W tym modelu jest to proste jak budowa cepa, poza tym router ma gwarancję.

    Pink