  • 1. Data: 2005-12-27 18:18:30
    Temat: BGP w tp a inny operatorzy
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam takie pytanie,
    czy ktos z tutaj bywających ma/miał jakieś problemy z BGP u tp?
    mam taką jazde..
    dostep z GTS/tktelekom i innych jest do mnie przez telie..
    mozliwe ze ktos (w tp) czegos nie zrobił? czy tez czekać na aktualizacje
    wpisów w ripe? (dzisiaj dopisali mnie do as-world-transit)

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2005-12-27 18:35:43
    Temat: Re: BGP w tp a inny operatorzy
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 27 Dec 2005 19:18:30 +0100 I had a dream that icek <i...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >mozliwe ze ktos (w tp) czegos nie zrobił? czy tez czekać na aktualizacje
    >wpisów w ripe? (dzisiaj dopisali mnie do as-world-transit)

    Niestety u nich wszystkie updaty filtrów zajmują sporo czasu. Być może
    problem też leży w GTS czy innej firmie, która ruch śle zagranicą.
    Jeśli upewnisz się, że jesteś w odpowiednim makrze, a dalej nie działa,
    to interweniuj w konkretnych firmach.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 3. Data: 2005-12-27 20:14:09
    Od: Steven Jurczyk <s...@p...pl>

> [...]
    > mozliwe ze ktos (w tp) czegos nie zrobił? czy tez czekać na aktualizacje
    > wpisów w ripe? (dzisiaj dopisali mnie do as-world-transit)

    Wielu operatorow ma zasade nie akceptowania z 5617 innych AS'ow niz sam
    5617. Lub akceptowania specyficznych przypadkow, po recznej akceptacji.
    Wynika to z cen lacz do TPNET'u - nie oplaca sie placic za ruch do
    innych operatorow po stawkach TPNET'u...

    Nie chcesz miec problemow - kup sobie lacze BGP do kogokolwiek innego
    niz 5617. Zreszta jezeli mowisz o BGP, to musisz miec AS'a, a jezeli
    chcesz miec AS'a (lub juz go masz) to musisz myslec o multihomingu
    (podstawowy warunek wydania AS'a przez RIPE)...

    --
    steve

  • 4. Data: 2005-12-27 20:18:39
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Steven Jurczyk napisał(a):

> [...]
    > chcesz miec AS'a (lub juz go masz) to musisz myslec o multihomingu
    > (podstawowy warunek wydania AS'a przez RIPE)...
    mam ASa
    BGP dzisiaj odpaliłem..
    mam drugiego ISP innego niz tpnet..
    tylko, ze jesli ktos ma styk z AS5617
    to nie idzie przez niego do mnie, tylko przez telie..
    dzisiaj tp dopiero dodała mnie do as-world-transit
    czekam na aktualizacje filtrów u innych
    i jutro zaczne działać jesli nadal bede miał dostep przez telie do siebie..

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2005-12-28 09:15:11
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    jak masz as-world-transit - to chyba kupiles zla usluge w tpsa

  • 6. Data: 2005-12-29 19:06:32
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@u...tvk.wroc.pl.invalid>

    Olszewski Konrad [Etop] napisał(a):
    >[..]
    > jak masz as-world-transit - to chyba kupiles zla usluge w tpsa

    1. top-posting
    2. Dlaczego ?? wpisują tam ASy które tranzytują dalej w świat. Zakupując
    FR + pełnym feedem BGP tam lądujesz, gdyż AS-TPNET składa się tylko
    z as-world-transit (chyba ze jest inne makro, którego TPSA nie
    ujawnia w RIPE)

    as-set: AS-TPNET
    descr: Autonomous Systems routed by TPNET
    members: AS5617
    members: AS5617:as-world-transit
    members: AS29535:as-world-transit
    remarks: Group of ASs routed by TPNET