  • 1. Data: 2005-12-15 13:29:04
    Temat: Oferta dostępu do kanalizacji kablowej w sieci TP
    Od: "spit" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam

    "Warszawa, 15 grudnia 2005 r.Komunikat prasowy

    Otwarcie dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej w zakresie kanalizacji
    kablowej w sieci TP.

    Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty zatwierdził 14 grudnia 2005
    r. do stosowania przez Telekomunikację Polską S.A. &#8222;Ramową Ofertę TP o
    dostępie telekomunikacyjnym w części infrastruktura telekomunikacyjna w
    zakresie kanalizacji kablowej&#8221;. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej
    wykonalności...
    "

    Gdzie mozna w tpsa porozmawiac na ten temat z osoba kompetentna i wszystko
    szybko zalatwic?

  • 2. Data: 2005-12-15 13:52:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik spit napisał:

    > Gdzie mozna w tpsa porozmawiac na ten temat z osoba kompetentna i wszystko
    > szybko zalatwic?

    http://www.bip.urtip.gov.pl/bipurtip/_gAllery/20/90/
    2090.pdf

    str. 8 i 28. A rozmawiać tradycyjnie nie ma z kim ;-(

    M.

  • 3. Data: 2005-12-15 22:32:15
    Od: Adam Paluch <a...@-...org.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > http://www.bip.urtip.gov.pl/bipurtip/_gAllery/20/90/
    2090.pdf

    > str. 8 i 28. A rozmawiać tradycyjnie nie ma z kim ;-(

    pozatym jak juz do czegos dojdzie to ustala cany zaporowe tak zeby sie
    przypadkiem nie oplacalo ...
    pozatym tez zawsze moga sie zaslania ze "nie ma juz miejsca" itd. a nikt
    tego nie udowodni

    --
    Adam Paluch
    Ex.T.. Sosnowiec

  • 4. Data: 2005-12-16 00:21:27
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Thu, 15 Dec 2005 13:29:04 +0000 (UTC), "spit"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >zakresie kanalizacji kablowej&#8221;. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej

    Musztarda po obiedzie... Na etapie wydzielania z PPTiT Telekomunikacji
    Polskiej nalezalo infrastrukture przestrzenna (kanalizacje kablowa,
    pasy terenu pod liniami napowietrznymi oraz slupy) przekazac wladzom
    lokalnym - gminom, wojewodztwom - a Tepsie dac prawo korzystania z
    konkretnych sekcji kanalizacji i konkretnych pieter poprzeczek na
    slupach.
    Jesli kanalizacja kablowa i slupy nalezalyby do podmiotu nie
    prowadzacego dzialalnosci w zakresie telekomunikacji to takiemu
    podmiotowi byloby za rybke czy kable sa Tepsy, Netii czy Franusia
    Malinowskiego - wazne zeby placili. I wowczas konkurencja na calego -
    kto wiecej za miejsce w kanalizacji/na slupie zaplaci mniej od
    abonenta biorac...

    A tak mamy co mamy - URTiP se moze ustalac a i tak Tepsa konkurencji
    da albo najnizszy rzadek w bloku kablowym (tam gdzie zwykle woda stoi)
    albo najwyzszy (ten po ktorym zawsze sie depcze i ktory ZAWSZE na boki
    rozgarniac trzeba jak do nizszych dostep potrzebny...). Czyli te
    najgorsze kanaly z bloku da konkurencji, lepsze zostawi sobie.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2005-12-16 10:52:50
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <dnsqpl$spc$1@opal.futuro.pl> Adam Paluch napisał(a):

    > pozatym jak juz do czegos dojdzie to ustala cany zaporowe tak zeby sie
    > przypadkiem nie oplacalo ...
    > pozatym tez zawsze moga sie zaslania ze "nie ma juz miejsca" itd. a nikt
    > tego nie udowodni

    ceny już są ustalone, przyczytaj tą oferte.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 6. Data: 2005-12-16 17:31:19
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dariusz K. Ladziak napisał:

> [...]
    > lokalnym - gminom, wojewodztwom - a Tepsie dac prawo korzystania z
    > konkretnych sekcji kanalizacji i konkretnych pieter poprzeczek na

    Proste pytanie: co dobrze działa w Polsce po skomercjalizowaniu i
    zostawieniu w rękach kapitału nieprywatnego?
    Ja to widzę tak
    po wywaleniu się słupa (np. samochód uderzył) osiedle by nie miało
    łączności, wykonawca wyłoniony w drodze przetargu, który opiekuje się
    tym rejonem, olewał by sprawę bo mu się tam np. nie opłaca albo popadł w
    długi itp. a procedura wyłonienia nowego wykonawcy i wywalenia obecnego
    potrwała by wiele miesięcy.
    Biorąc pod uwagę odwołania do sądu czarno widzę utrzymywanie tej
    infrastruktury przez gminy.

    Złamany słup można zastąpić dowolną podobną awarią.
    --
    Olek

  • 7. Data: 2005-12-17 08:30:10
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

    Wodociągi, gospodarka ściekowa, ciepłownictwo, sprzątanie miasta, to świetne
    przykłady działalności samorządu terytorialnego.
    Nie słyszałem o awariach z tych dziedzin i opisanych przez Ciebie problemach
    z ich usuwaniem.
    Jednocześnie trzeba przypomnieć, że samorząd terytorialny nie może być sam w
    sobie operatorem telekomunikacyjnym (ewentualnie jednostki samorządowe
    posiadające osobowość prawną), nie ma więc zagrożenia działalnością
    utrudniającą konkurencję i rozwój, co w przypadku TPSA jest standardową
    postawą.

  • 8. Data: 2005-12-17 09:24:25
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gen12 napisał:
> [...]
    > przykłady działalności samorządu terytorialnego.
    > Nie słyszałem o awariach z tych dziedzin i opisanych przez Ciebie problemach

    Bo woda zawsze dopłynie. Sieć jest oczkowana i dostajesz "inną" wodę nie
    zauważając tego. Ciepło? We Wrocławiu właśnie sprzedali.
    Sprzątanie? Niedobry przykład bo oni nie bazują na infrastrukturze
    uzbrojenia terenu. Dlatego tutaj mamy konkurencę firm prywatnych na
    całego i można to wprowadzić praktycznie z dnia na dzień.

> [...]
    > posiadające osobowość prawną), nie ma więc zagrożenia działalnością
    > utrudniającą konkurencję i rozwój, co w przypadku TPSA jest standardową

    Chciałem pokazać, że wcale z automatu nie będzie idealinie. Być może
    jest szansa, ale nie ma gwarancji.
    --
    Olek

  • 9. Data: 2005-12-17 17:30:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gen12 napisał(a):
    > Wodociągi, gospodarka ściekowa, ciepłownictwo, sprzątanie miasta, to świetne
    > przykłady działalności samorządu terytorialnego.

    I równie świetne przykłady braku gospodarności i windowania cen z powodu
    braku jakiejkolwiek konkurencji. Coraz częściej wspólnoty czy
    spółdzielnie mieszkaniowe myślą o własnych ciepłowniach, bo te
    gminno-miejskie stanowczo przesadzają z cenami.

> [...]
    > posiadające osobowość prawną), nie ma więc zagrożenia działalnością
    > utrudniającą konkurencję i rozwój, co w przypadku TPSA jest standardową

    Poczytaj sobie o spółdzielniach telefonicznych ;-) Więc co do tej
    konkurencji, to ...

    M.

  • 10. Data: 2005-12-17 18:11:19
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

> [...]
    > mówić więc o ich windowaniu.
    >

    > Poczytaj sobie o spółdzielniach telefonicznych ;-) Więc co do tej

    Poczytałem, nadal uważam, że infrastruktura telekomunikacyjna powinna być w
    rękach samorządu terytorialnego.