  • 1. Data: 2010-02-21 09:37:30
    Temat: BTM-222 / BTM-112
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    Mam kilka pytań do znawców:

    Czym szczególnym różni się moduł 122 od 222 ? Czy można przeprogramować
    prędkość przez BT? Chciałbym podłączyć go do urządzenia które
    wykorzystywałoby go w dwojaki sposób. Przy prędkości 4800 miałby odbierać
    dane z GPSa a po zmianie prędkości na 115200 ma służyć do komunikacji z
    komputerem. Jak wygląda parowanie tego modułu z GPSem po BT ? Czy wystarczy
    zrobić to raz a potem będzie się łączył automatycznie czy za każdym razem
    będę musiał go parować ?

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 2. Data: 2010-02-21 15:20:30
    Temat: Re: BTM-222 / BTM-112
    Od: ColdFire <r...@n...gov>

    VSS pisze:
> [...]
    > zrobić to raz a potem będzie się łączył automatycznie czy za każdym razem

    Bawiłem się BTM-222 i GPSem i wygląda to tak:
    - prędkość możesz zmienić programowo
    BTW, nie zmieniałem prędkości transmisji, na terminalu miałem ustawioną
    prędkość domyślną z dokumentacji, która jest znacznie wyższa niż GPSu a
    dane i tak leciały bez problemu na terminal.

    - żeby się połączyć z GPSem, wystarczyło ustawić PIN i automatyczne
    łączenie się z danym urządzeniem. Teraz przy pojawieniu się zasilania
    moduł sam się łączy z GPSem i lecą dane, nie trzeba podawać żadnych
    dodatkowych komend.
    Co do różnicy to chyba BTM-122 ma zasięg 10m. BTM-222 ma 100m.

    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2010-02-21 21:02:29
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    ColdFire wrote:

> [...]
    > ustawioną prędkość domyślną z dokumentacji, która jest znacznie
    > wyższa niż GPSu a dane i tak leciały bez problemu na terminal.

    czyli rozumiem, że jak zostawiłbym 115200 to jakoś się GPS dogada z BTM i
    dane na 4800 polecą ?
    to byłoby extra. nie musiałbym zmieniać prędkości choć GPS będzie uzywany w
    99% czasu antenowego. Połaczenie z kompem byłoby dość rzadkie.

> [...]
    > łączenie się z danym urządzeniem. Teraz przy pojawieniu się zasilania
    > moduł sam się łączy z GPSem i lecą dane, nie trzeba podawać żadnych

    Ok, to mi się podoba

    > Co do różnicy to chyba BTM-122 ma zasięg 10m. BTM-222 ma 100m.

    to mi wystarczy 122, nie zamierzam sie oddalać od radiotelefonu dalej niz
    10m.

    pozdrawiam i dziekuje za informacje

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 4. Data: 2010-02-22 16:56:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VSS" <n...@v...pl> napisał w wiadomości

    > czyli rozumiem, że jak zostawiłbym 115200 to jakoś się GPS dogada
    > z BTM i dane na 4800 polecą ? to byłoby extra.

    Ma wrazenie ze w komunikacji na linii interfejs BT - urzadzenie z
    wbudowanym BT, ta predkosc jest calkowicie ignorowana.

    Np pecet z interfejsem USB-BT laczy z GPS, ktory na jednym scalaku
    ma cale swoje przetwarzanie i BT, to po co im jakas predkosc ?
    Urzadzenia tylko udaja port szeregowy, po USB ida dane z predkoscia
    USB, miedzy BT z predkoscia protokolu BT, a w GPS zapewne czyms w
    rodzaju DMA prosto z BT do pamieci i to rownolegle. I po co im
    jakies predkosci bodowe ?

    Sytuacja moze sie zmienic jesli w drugim urzadzeniu jest faktycznie
    kostka BT-serial-procesorek.
    To Cie moze spotkac przy laczeniu z peceta do twojego urzadzenia -
    tu byc moze ustawienia pecetowego portu/terminala wplywaja na
    predkosc transmisji uarta w module BTM. A moze jest inteligentny i
    sam sie dopasuje do predkosci po ktorej wydano komendy AT

    J.

  • 5. Data: 2010-02-22 19:27:11
    Od: ColdFire <r...@n...gov>

    VSS pisze:

    > czyli rozumiem, że jak zostawiłbym 115200 to jakoś się GPS dogada z BTM i
    > dane na 4800 polecą ?

    Tak sądzę. Jak pisałem - terminal połączony z BT z prędkością 115200,
    BTM po połączeniu z GPSem zaczął wywalać ładne ramki na konsolę. Z tego
    co pamiętam, to mój GPS śmiga normalnie na 9600. Tak więc mimo wszystko
    jakoś to działało :)

    73!