  • 1. Data: 2013-12-07 08:32:46
    Temat: BTP 10/25
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Witam

    Nie mogę się dokopać danych tego tyrystora. Chodzi mi głównie o dopuszczalny
    prąd bramki. Ma ktos może namiar na datasheet> Ewentualnie poda ten prąd?

    Pzdr

  • 2. Data: 2013-12-07 12:21:40
    Temat: Re: BTP 10/25
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Kamil" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Nie mogę się dokopać danych tego tyrystora. Chodzi mi głównie o
    > dopuszczalny prąd bramki. Ma ktos może namiar na datasheet> Ewentualnie
    > poda ten prąd?

    Jeżeli to taki sam tyrystor jak w 1989 roku, to IGT=50mA, UGT=3V, IL=100mA,
    IH=40mA (oczywiście litery po I i U są w indeksie dolnym).
    R.

  • 3. Data: 2013-12-08 07:10:53
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "R" napisał:

    > Jeżeli to taki sam tyrystor jak w 1989 roku, to IGT=50mA, UGT=3V, IL=100mA,
    > IH=40mA (oczywiście litery po I i U są w indeksie dolnym).

    Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że Igt to prąd bramki. Pozostałych oznaczeń
    poszukam w sieci.

    Pzdr

  • 4. Data: 2013-12-08 11:50:34
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Kamil" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że Igt to prąd bramki. Pozostałych oznaczeń
    > poszukam w sieci.

    Tak. Dokładnie nazwano to "prąd przełączający bramki". Pozostałe oznaczenia
    nie są jednoznacznie opisane, a nie chcę wprowadzać w błąd.
    R.

  • 5. Data: 2013-12-08 13:04:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-08 07:10, Kamil pisze:

    > Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że Igt to prąd bramki. Pozostałych oznaczeń
    > poszukam w sieci.
    A jesteś zmuszony użyć tego konkretnie tyrystora? Nie bez powodu 20 lat
    temu było jego oznaczenie zdekodowane jako Bezpiecznik Termiczno
    Pirotechniczny...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-12-12 11:52:11
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał:

    > A jesteś zmuszony użyć tego konkretnie tyrystora?

    Zmuszony nie jestem, ale to najbardziej w moim przypadku racjonalne.
    Tyrystor ten siedzi w prostowniku Lelek. Starsi pewnie pamietają ten
    wynalazek. Kilka razy w nim padał tranzystor BC313 sterujący tyrystorem. Po
    założeniu mocniejszego padło złącze bramkowe tyrystora. Okazało się, że w
    szeregu zamiast żarówki 12V/50mA była 12V/100 mA, A że znalazłem w
    starociach kilka sztuk BTP 10/300 to taki dam. Chciałem sie tylko upewnić co
    do parametrów złącza bramki.

    Pzdr

  • 7. Data: 2013-12-12 12:17:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości
> [...]
    >Tyrystor ten siedzi w prostowniku Lelek. Starsi pewnie pamietają ten
    >wynalazek. Kilka razy w nim padał tranzystor BC313 sterujący

    Bo to bardzo slaby tranzystor jest. Wymienic na inny typ.

    >założeniu mocniejszego padło złącze bramkowe tyrystora. Okazało się,
    >że w szeregu zamiast żarówki 12V/50mA była 12V/100 mA, A że znalazłem

    Hm, koledzy podawali 50mA, ale wydaje mi sie ze bramki w tyrystorach
    sa dosc odporne.

    A zarowka jako ogranicznik to kiepski pomysl - jak zimna to
    rezystancja 10x mniejsza.

    J.