  • 1. Data: 2009-03-15 23:29:17
    Temat: Backup dysku niezaleznie od systemu plikow
    Od: "MrCant" <m...@m...com>

    Czy istnieje program który wykona kopię dysku
    na drugi o tejże wielkości niezależnie od systemu
    plików ?? nie chodzi tu o RAIDy, jeno
    o program typu Powerquest Drive Image, Paragon Drive
    backup lub norton ghost - który odpalony z płyty CD
    lub dyskietki wykona pełną kopię dysku na drugi, lub
    choćy odtwarzalny obraz partycji ?? ważne - bez względu
    na system, po prostu kopia dowolnie utworzonej partycji
    w systemie bądź to ntfs, netware, fat, ext.... .

    --
    MrCant

  • 2. Data: 2009-03-15 23:41:34
    Temat: Re: Backup dysku niezaleznie od systemu plikow
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    MrCant pisze:
> [...]
    > na system, po prostu kopia dowolnie utworzonej partycji
    > w systemie bądź to ntfs, netware, fat, ext.... .

    DD w dowolnej dystrybucji Linuksa.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 3. Data: 2009-03-16 01:23:02
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Kamikazee in news:gpk3nf$1u1$1@inews.gazeta.pl
    [.......................]
    > DD w dowolnej dystrybucji Linuksa.

    oczywiscie przy w2k na dysku/partycji moze to byc wykonane z zabootowanej
    _jakiejkolwiek_ lin. live dystrybucji?
    I jak to jest? dd da obraz partycji do pliku jakiegos - czy to znaczy, ze
    także przy pomocy tej samej dystrybucji mozna "położyć" ten obraz na inny
    dysk/partycje? Jak?
    Znasz moze www, gdzie to jasno i wiarygodnie opisano?

  • 4. Data: 2009-03-16 07:36:05
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 16 Mar 2009 02:23:02 +0100,
    1634Racine <1...@R...pl> screamed:
> [...]
    > dysk/partycje? Jak?
    > Znasz moze www, gdzie to jasno i wiarygodnie opisano?

    Źródłem i przaznaczeniem dla dd może być cały dysk (np. /dev/hda),
    partycja (np. /dev/hda1) bądź plik (np. /backup/myhdd.dump).

    # dd if=/dev/hda of=/backup/myhdd.dump
    Skopiuje Ci zawartość całego dysku (if: input-file)
    do pliku (of: output-file).

    Więcej informacji znajdziesz wpisując man dd.

    W sumie do tego samego można użyć polecenia cp.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 08:31:08 user up 12013 days, 20:26, 1 user, load average: 0.97, 0.61, 0.59 ]

    Whenever I'm caught between two evils, I take the one I've never tried.

  • 5. Data: 2009-03-16 11:04:31
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    1634Racine pisze:
    > oczywiscie przy w2k na dysku/partycji moze to byc wykonane z zabootowanej
    > _jakiejkolwiek_ lin. live dystrybucji?

    Tak o ile wykryje dobrze dyski i ma DD.

> [...]
    > dysk/partycje? Jak?
    > Znasz moze www, gdzie to jasno i wiarygodnie opisano?

    http://www.cyberciti.biz/tips/how-do-i-make-linux-fi
    lesystem-backup-with-dd.html

    DD bardziej nadaje się do backup całych dysków niż partycji.
    Jeśli nie masz doświadczenia z DD to do backup partycji z systemami plików
    NTFS, FAT, EXT2 polecam PartImage.

  • 6. Data: 2009-03-16 18:00:01
    Od: "Filon" <a...@p...fm>

    Użytkownik "MrCant" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > na system, po prostu kopia dowolnie utworzonej partycji
    > w systemie bądź to ntfs, netware, fat, ext.... .

    Soft Acronis z HirenBootCD załatwia sprawę na 100%.

    Filon by A-men
    Yet another AmigaPPC user

  • 7. Data: 2009-03-16 18:08:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    MrCant pisze:
> [...]
    > backup lub norton ghost - który odpalony z płyty CD
    > lub dyskietki wykona pełną kopię dysku na drugi,
    Jak koledzy napisali - linuksowy dd, skopiuje zawartość dysku
    (sektorów?) 1do1 na drugi. Tzn bajt po bajcie, bez wnikania czy dany
    bajt jest kawałkiem MBR, czy fatem, partycją plikiem, pustym miejscem
    itd. Jedyny minus takiego rozwiązania - docelowy dysk musi być taki sam
    rozmiarem, a tymbardziej nie mniejszy - a nawet 2 dyski tego samego
    producenta tego samego modelu mogą mieć rozmiar różniący się o jakieś
    ułamki wielkości...
    Testowane - kopiowałem tym dyski w maszynach przemysłowych, w których
    nie bardzo było wiadomo nawet czy tam w ogóle jest jakiś system plików ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-03-16 18:33:28
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Filon pisze:
    > Soft Acronis z HirenBootCD załatwia sprawę na 100%.

    A masz licencje na Acronis oraz inny soft z tej płyty?

  • 9. Data: 2009-03-16 21:37:35
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 00:29:17 +0100, MrCant napisał(a):

> [...]
    > na system, po prostu kopia dowolnie utworzonej partycji
    > w systemie bądź to ntfs, netware, fat, ext.... .

    CopyWipe http://www.terabyteunlimited.com/support-copywipe.ht
    Małe, darmowe, proste w obsłudze, rozpoznające dyski SATA/USB
    2.0/FireWire bez żadnych sterowników, i bardzo sprytne.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 10. Data: 2009-03-17 10:32:33
    Od: "Filon" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > A masz licencje na Acronis oraz inny soft z tej płyty?

    Ja akurat mam na soft Acronisa, natomiast pytający - nie mam pojęcia,
    generalnie powinien zdawać sobie sprawę, że takową musi posiadać.
    Pytanie było konkretne i na takie udzieliłem odpowiedź.
    Filon by A-men
    Yet another AmigaPPC user