  • 1. Data: 2009-03-15 22:25:56
    Temat: inwestować w staruszka?
    Od: jureko <s...@p...fm>

    witam,
    zastanawiam się czy wsadzenie zamiast athlona 2GHz procesora 3GHz (duron) da
    zauważalny efekt? Chodzi o aplikacje które nie potrafią korzystać z wielu
    rdzeni, czy wtedy wydajność jest dyktowana tylko częstotliwością?
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 2. Data: 2009-03-15 22:27:11
    Temat: Re: inwestować w staruszka?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    jureko wrote:
> [...]
    > (duron) da zauważalny efekt? Chodzi o aplikacje które nie potrafią
    > korzystać z wielu rdzeni, czy wtedy wydajność jest dyktowana tylko

    Absolutnie nie - wystarczy porownac wydajnosc Pentium IV i Pentium M.
    Swoja droga co to za mocozerne aplikacje?

    k,

  • 3. Data: 2009-03-15 22:32:13
    Od: jureko <s...@p...fm>

    KILu wrote:

    > Absolutnie nie - wystarczy porownac wydajnosc Pentium IV i Pentium M.
    > Swoja droga co to za mocozerne aplikacje?

    a takie inzynierskie (modelowanie 3D) - wykorzystuje tylko cpu.

    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 4. Data: 2009-03-15 22:59:07
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Duron 3GHz? Gdzie go mozna kupic?

    W duzej mierze. Zalezy jeszcze od typu procesora, wielkosci cache, itp.

    --
    pozdr

  • 5. Data: 2009-03-16 08:09:04
    Od: j...@g...com

    On 15 Mar, 23:59, "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>
    wrote:

    > Duron 3GHz? Gdzie go mozna kupic?

    a przepraszam, chodzi o bartona, ceny ~150.
    --
    jureko

  • 6. Data: 2009-03-16 08:30:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 23:25:56 +0100, jureko napisał(a):

    > da
    > zauważalny efekt?

    Benchmark napewno drgnie, zwłaszcza że wraz z szybkością pracy rdzenia
    wzrośnie FSB z 133 (zapewne) na 200. Oczywiście, odpowiednie moduły RAM
    wskazane :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2009-03-16 08:40:32
    Od: j...@g...com

    On 16 Mar, 09:30, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Benchmark napewno drgnie, zwłaszcza że wraz z szybkością pracy rdzenia
    > wzrośnie FSB z 133 (zapewne) na 200. Oczywiście, odpowiednie  moduły RAM
    > wskazane :)
    ech nie, to już wiesz przez ten RAM rozwiązuje się worek z
    życzeniami.
    --
    jureko

  • 8. Data: 2009-03-16 09:20:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 01:40:32 -0700 (PDT), j...@g...com napisał(a):

    > ech nie, to już wiesz przez ten RAM rozwiązuje się worek z
    > życzeniami.

    No nie wiem. Moduły RAM nie są drogie. Fakt że już mam PC400 ale sam
    zamierzam wymienić Bartona 2800+ na 3200+. Może za rok. Tak dla zasady, bo
    skoro płyta pozwala a procek względnie tani... Przejdziesz na
    wielordzeniowy procek i po pierwsze aplikacji na takie nie ma a po drugie
    niektóre aplikacje napisane na jednordzeniowe procki kapryszą na wielu
    rdzeniach. A po trzecie, i tak te rdzenie oddzielnie patrząc nie są
    demonami szybkości :) A po czwarte, do niektórych inżynierskich obliczeń
    przydaje się dobre GPU, powinieneś sprawdzić czy w twoim przypadku taka
    możliwość nie zachodzi. (o ile masz płytę z grafą na PCI-E)
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2009-03-16 09:48:12
    Od: j...@g...com

    On 16 Mar, 10:20, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > No nie wiem. Moduły RAM nie są drogie. Fakt że już mam PC400
    no o ile płyta pozwala :)

> [...]
    > niektóre aplikacje napisane na jednordzeniowe procki kapryszą na wielu
    > rdzeniach. A po trzecie, i tak te rdzenie oddzielnie patrząc nie są

    O to własnie chodzi, podejrzewam że dla pojedynczego programu taki
    (~3GHz) procek da lepszy
    efekt w wydajności niż fafnascie rdzeni lezących odłogiem i o niższej
    częstotliwości.
    Zresztą już właśnie o podobną sprawę tu kiedyś pytałem (1 vs 4
    rdzenie)

    > A po czwarte, do niektórych inżynierskich obliczeń
    > przydaje się dobre GPU, powinieneś sprawdzić czy w twoim przypadku taka
    > możliwość nie zachodzi.
    no nie zachodzi.
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 10. Data: 2009-03-16 09:50:52
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 16-03-2009 09:09, j...@g...com pisze:

    > a przepraszam, chodzi o bartona, ceny ~150.

    Nie ma Bartonów 3GHz. Barton 3000+ ma taktowanie 2100MHz lub 2166MHz (w
    zależności od modelu - wyżej taktowany ma FSB 166MHz, niżej - 200MHz, co
    ma rekompensować różnicę w taktowaniu). Jeśli Twój Athlon to też nie
    2GHz, a 2000+, to w najlepszym wypadku zyskasz 500MHz (2166-1666). Czyli
    25-30% zysku z samego wzrostu taktowania i w zależności od aplikacji
    dodatkowo coś dzięki większemu cache L2. Jeśli rzeczywiście masz Athlona
    2GHz (czyli np. Athlon XP 2400+) to dla tych dodatkowych 100-166MHz nie
    warto wymieniać.