  • 1. Data: 2009-01-05 13:18:04
    Temat: Balans ciala
    Od: j...@a...at

    balans bieli w zasadzie jest mi obojetny .
    wolalbym miec mozliwosc balansu dowolnego koloru , nie tylko bieli .

    Coz z tego , ze np na paru zdjeciach biale elementy sa idealnie
    porownywalne pod wzgledem kolorystycznym , jesli na kazdym twarz
    bedzie miala nieco inny zafarb.

    Przydalaby sie pipeta do balansu dowolnego koloru - ot chocby koloru
    twarzy.
    Czy zna ktos program dajacy taka mozliwosc - gdyby jeszcze na rawie
    prosto od od canonca .

    XXX

  • 2. Data: 2009-01-05 13:22:04
    Temat: Re: Balans ciala
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

> [...]
    >
    > Coz z tego , ze np na paru zdjeciach biale elementy sa idealnie
    > porownywalne pod wzgledem kolorystycznym , jesli na kazdym twarz

    biel jest zawsze ta sama - biaa, a twarz czy skóra jest rózna, niektózy sa
    rózowi inni zólci inni bladzi itp

  • 3. Data: 2009-01-05 13:47:59
    Od: j...@a...at

    > biel jest zawsze ta sama - biaa, a twarz czy skóra jest rózna, niektózy sa
    > rózowi inni zólci inni bladzi itp

    nie o to chodzi .

    czasem jest tak , ze fotografuje sie osobe w tym samym wnetrzu albo i
    roznych wnetrzach w odstepie czasu , zmienia sie nieco pozycja ,
    oswietlenie , kolor swiatla padajacego .
    jesli wyrownam biel na wszystkich zdjeciach to kolor twarzy tej samej
    osoby jednak bywa nieco rozny.

    moznaby sonda pobrac parametry koloru w dowolnym punkcie zdjecia np na
    twarzy i przeniesc pipeta na dowolny punkt np ta sama czesc twarzy na
    drugim zdjeciu i uzyskac te same parametry czyli kolor , luminacje
    itd..

    to ze np biel framugi drzwi w tle nie bedzie identyczna nikomu nie
    przeszkadza , bardziej przeszkadza w odbiorze nieco inny kolor
    twarzy .
    Wlasciwie jak sie zastanawiam to nigdy bialy przedmiot nie jest
    tematem mojego fotografowania , dlaczego wiec tylko balans bieli - a
    nie dowolnego , dowolnie definiowalnego koloru ?
    Moznaby przeciez zdefiniowac dowolny kolor jaki ma byc przedmiotem
    balansu.

    chodzi mi o program , ktory pozwala na balans dowolnego koloru.

    XXX

  • 4. Data: 2009-01-05 14:15:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > oswietlenie , kolor swiatla padajacego .
    > jesli wyrownam biel na wszystkich zdjeciach to kolor twarzy tej samej

    Skóra też potrafi zmieniać swój kolor - anemia, sinica, opalenizna,
    mróz, żółtaczka.
    Poza tym problem, o którym mówisz może występować przy świetle
    mieszanym. Wtedy ustawiasz balans bieli na rodzaj światła, które
    oświetla twarz. Przy jednorodnym świetle, po ustaleniu balansu bieli,
    kolory powinny być takie same (poza skrajnymi przypadkami, ale to
    naprawdę skrajnymi).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-01-05 14:35:41
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Paweł W. napisał(a):

> [...]
    > oświetla twarz. Przy jednorodnym świetle, po ustaleniu balansu bieli,
    > kolory powinny być takie same (poza skrajnymi przypadkami, ale to

    W zasadzie białą kartkę powinno się ustawić przy twarzy do balansu bieli, w innym
    miejscu może już
    być inne światło. Poza tym biel, bieli nie równa :)

    wer

  • 6. Data: 2009-01-05 14:46:45
    Od: j...@a...at

> [...]
    > oświetla twarz. Przy jednorodnym świetle, po ustaleniu balansu bieli,
    > kolory powinny być takie same (poza skrajnymi przypadkami, ale to

    problem bierze sie stad , ze rozne powierzchnie absorbuja rozny kolor
    swiatla w roznym stopniu.
    tak wiec wzajemne proporcje w skladzie widmowym swiatla odbitego od
    przedmiotow np bialego i rozowego oswietlanych np swiatlem neonowym
    beda inne niz w przypadku oswietlania np swiatlem zarowym
    oznacza to , ze sprowadzajac jeden z kolorow do barwy oryginalnej
    drugi bedzie jednak sie nieco roznil od oryginalu.
    o ile zbalansujymy w obu przypadkach biel , kolor rozowy bedzie sie
    miedzy soba nieznacznie roznil.

    balans bieli to nic innego jak zadaníe takich samych proporcji w
    skladnikach RGB niech to bedzie np 50 , 50 , 50.
    balansowac mozna w ten sposob kazdy odcien szarosci czyli np 30 ,
    30 , 30 itp.

    a ja szukam programu , w ktorym moplbym zdefiniowac dowolnie wzajemne
    proporcje w skladnikach RGB pipety - niech to bedzie no 50 , 40 , 36 -
    jak dla skory ludzkiej ( liczby przylkladowe w przyblizeniu).
    Pozwoliloby to na uzyskanie serii zdjec o identycznym zabarwieniu
    wybranego elementu - niekoniecznie bieli.
    Pomijam fakt , ze nie na kazdym zdjeciu znajduje sie bialy elemnet ,
    na ktorym mozna wygodnie przeprowadzic balans.

  • 7. Data: 2009-01-05 15:09:52
    Od: "Paweł Przeździak" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > Pomijam fakt , ze nie na kazdym zdjeciu znajduje sie bialy elemnet ,
    > na ktorym mozna wygodnie przeprowadzic balans.

    W książce "korekcja i separcja" gdzieś na początku były wartości koloru skóry
    w rozbiciu dla poszczególnych ras :)

    PP

  • 8. Data: 2009-01-05 15:21:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > drugi bedzie jednak sie nieco roznil od oryginalu.
    > o ile zbalansujymy w obu przypadkach biel , kolor rozowy bedzie sie

    A to się niezrozumieliśmy, bo myślałem, że chodzi ci o zwykłą
    fotografię, a tobie chodzi o dokumentacyjną, albo nawet medyczną. W tej
    sytuacji zostaje ci jedynie fotografowanie w kontrolowanych warunkach,
    gdzie płaszczyzny odbijające są jednorodne i najlepiej białe.

    Można też spróbować w niezbyt dobrze oświetlonym pomieszczeniu i lampą
    pierścieniową jako praktycznie jedynym źródłem światła.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 9. Data: 2009-01-05 15:51:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > bedzie miala nieco inny zafarb.
    > Przydalaby sie pipeta do balansu dowolnego koloru - ot chocby koloru

    To się da zrobić w szopie tylko nie ma sensu - automagicznie nie
    ustawisz balansu ciała, od tego są oczy. Bo kolor skóry jest zależny
    także od kolorów pozostałych elementów - tła itd.
    Zresztą i ''zwykły'' balans bieli sprawdza się w praktyce niezbyt
    często, to co człowiek potrafi ustawić ''z oka'' zwykle jest lepsze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2009-01-05 16:56:55
    Od: j...@a...at

> [...]
    >
    > Można też spróbować w niezbyt dobrze oświetlonym pomieszczeniu i lampą
    > pierścieniową jako praktycznie jedynym źródłem światła.

    oczywiscue , ze chodzi o zwykla fotografie.