  • 1. Data: 2009-01-04 20:35:37
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: "t...@w...pl" <t...@p...onet.pl>

    > Już chyba nikomu nie chce się podejmować tematu megazoomów . Mnie
    > natomiast zastanawia, czy kiedyś będzie koniec tego wyścigu, czy może
    > doczekamy się zoomów 100x :D

    ja mam optyczny zum 30x i nie robię z tego wiadomości dnia :-P
    .
    .
    .
    .
    inna sprawa, że w 3 obiektywach :-D

  • 2. Data: 2009-01-05 13:45:21
    Temat: Uh....! Ale megazoom!
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Już chyba nikomu nie chce się podejmować tematu megazoomów . Mnie
    natomiast zastanawia, czy kiedyś będzie koniec tego wyścigu, czy może
    doczekamy się zoomów 100x :D
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8266
    Kodak Z980 12Mpx i 24x zoom!!!

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-05 13:58:53
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    > Już chyba nikomu nie chce się podejmować tematu megazoomów . Mnie
    > natomiast zastanawia, czy kiedyś będzie koniec tego wyścigu, czy może
    > doczekamy się zoomów 100x :D

    Cóż, rodzina i znajomi często widzą mnie jak robię zdjęcia i pytają ile mam
    zooma...
    A ja, biedny, muszę ich zawsze rozczarować, bo nie mam zooma :D
    Kolejne pokolenia marketingowców pracują nad tym, żeby klientom zapadły w
    pamięć zoomy i megapiksele, więc tak łatwo od tego nie uciekniemy...

  • 4. Data: 2009-01-05 14:15:10
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Już chyba nikomu nie chce się podejmować tematu megazoomów . Mnie
    > natomiast zastanawia, czy kiedyś będzie koniec tego wyścigu, czy może
> [...]

    Kodak! I wszystko jasne :)
    Kompakty to oni zawsze produkowali wlasnie takie ;)

  • 5. Data: 2009-01-05 14:16:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Kodak! I wszystko jasne :)
    > Kompakty to oni zawsze produkowali wlasnie takie ;)

    No właśnie, a gdzie te ich matryce RGBW, którymi się chwalili i
    zapowiadali, że wprowadzą do kompaktów ??? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-01-05 14:31:15
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Już chyba nikomu nie chce się podejmować tematu megazoomów . Mnie
    > natomiast zastanawia, czy kiedyś będzie koniec tego wyścigu, czy może
    > doczekamy się zoomów 100x :D

    Ja tam się już od pewnego czasu dziwię, że żaden fotomarketoid nie zmałpował
    jeszcze pomysłu od lat już znanego producentom amatorskich mikroskopów, w
    których krotność powiększenia liczona jest nie liniowo, a z pola powierzchni
    obserwowanej, dzięki czemu mikroskop z powiększeniem "SUPERMEGAHIPER x1200"
    można teraz w sklepie z zabawkami kupić :-)
    Gdyby tak krotność zuma policzyć nie ze stosunku ogniskowych, a jakoś
    podobnie do w/w to może to x100 byłoby tylko kwestią zmiany napisu na
    pudełku?

    J.

  • 7. Data: 2009-01-05 15:06:52
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 5 Jan 2009 15:31:15 +0100, Jarek P. napisał(a):

> [...]
    > Gdyby tak krotność zuma policzyć nie ze stosunku ogniskowych, a jakoś
    > podobnie do w/w to może to x100 byłoby tylko kwestią zmiany napisu na

    przypominam iż są zumy cyfrowe :)

    --
    www.warszawski.info

  • 8. Data: 2009-01-05 15:22:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    ...::QRT::... pisze:

    > przypominam iż są zumy cyfrowe :)

    Przypominam, że każdy użyszkodnik już wie, że zoom cyfrowy jest BE. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 9. Data: 2009-01-05 15:33:35
    Od: m...@a...net.pl

    >czy kiedyś będzie koniec tego wyścigu,

    Bedzie.
    Aparaty amatorskie od zawsze sluzyly do tego aby
    robic zdjecia o formacie 15 cm, wspolczesnie takze
    do tego aby robic zdjecia na monitor rozmiaru HD.

    W momencie kiedy szklo bedzie juz na tyle slabe
    ze kazdy przecietny zjadacz pizzy bedzie widzial
    iz jest kiepsko, na odbitce 15 cm lub telewizorze HD,
    to zumy wyhamuja.

    Ponadto wyhamowaloby juz na "dlugim" koncu, gdyby nie
    wynalazek stabilizacji.

    >http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8266
    >Kodak Z980 12Mpx i 24x zoom!!!

    Zaczyna sie od ekwiwalentu 26 milimetrów dla malego
    obrazka, a konczy na 624 milimetrach.
    Plus zapewne, zum cyfrowy razy dwa.

    Mysle ze mimo staabilizacji, to juz widzimy koniec
    "wydluzania", poniewaz zaczelo sie poszerzanie.
    Jeszcze pare lat temu megazumy zaczynaly sie od 35mm,
    i rosly wyraznie w gore, teraz dlugi koniec wyhamowal
    w zakresie okolo 600mm, i zaczyna sie poszerzanie,
    tj. 28mm, 26mm...

    Michal Kukula

  • 10. Data: 2009-01-05 15:43:48
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ze kazdy przecietny zjadacz pizzy bedzie widzial
    > iz jest kiepsko, na odbitce 15 cm lub telewizorze HD,

    Tak to nigdy nie bedzie. Nawet jak kompakt bedzie mial zuuuum
    123x to po przepuszczeniu przez procesor USM obraz na HD bedzie ok.