  • 11. Data: 2017-04-24 15:24:52
    Temat: Re: Bank
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A po co Ci to? Może da się to w jakiś inny sposób rozwiązać?

    Przepraszam, napisałeś po co.

  • 12. Data: 2017-04-24 16:18:52
    Od: ks <k...@g...com>

> [...]
    > Urządzenie jest na tyle sprytne że jesli już pliki ma to ich nie kopiuje.
    >
    > Tanie. Szacuje że koszt elementów do takie zabawki nie przekracza $10 wiec
    > powiedzmy że mogę wydać $30.
    >
    > Było by dobrze gdyby było *bez* dysku, bo tych mam w domu zatrzęsienie.
    >
    > Zasilanie może być z gniazdka. Cel: wyjazd i chęc zabrania w miarę małej ilości
    > elektroniki. Dostepu do chmury nie będzie, więc wrzucanie w google drive odpada.
    >
    > Przejrzałem internet i widze że albo kosztują majątek (>500zł) albo przygłupy z
    > allegro pod nazwą bank mają na myśli pendrive :/

    Jak się już uparłeś żeby mieć pod górkę (i nie brać małego/lekkiego laptopa), to
    jak masz już dysk w obudowie przenośnej usb to możesz kupić hub do telefonu z
    hostem usb. U mnie w domu losowo dobrana grupa reprezentacyjna urządzeń z
    androidem i każde ma hosta i mogę oglądać/kopiować pliki z dysku o ile mam
    zasilacz w huba wpięty. Z doświadczenia powiem, ze z samsungiem i9300 bez
    zasilacza działa czytnik kart, pendrive i kalibrator x-rite. Nie wiem czy można
    podpiąć równocześnie kartę i pendrive i kopiować między nimi, bo nie mam akurat
    takiego huba żeby to wszystko razem wtyknąć. Jest szansa że będzie działać, a
    jak nie nie to można do pamięci telefonu skopiować, a potem na hdd.
    Ewentualnie może takie coś
    http://www.dhgate.com/product/sata-hdd-docking-stati
    on-3-5-quot-2-5-quot/142612494.html#s1-2-1;disc|1041
    683691
    by dało rade? nie wiem czy to samo kopiuje, ale ma jakis magiczny 'One touch
    backup', może to to robi co chcesz?

    ---
    Avast.

  • 13. Data: 2017-04-24 20:25:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/24/2017 4:18 PM, ks wrote:
    > Jak się już uparłeś żeby mieć pod górkę (i nie brać małego/lekkiego
    > laptopa), to jak masz już dysk w obudowie przenośnej usb to możesz kupić
    > hub do telefonu z hostem usb.

    Ja to wiem i używam. Zastanawiam się jednak czy można lepiej. To jednak
    sporo kabli i musisz mieć miejsce na ich rozłożenie, do plecaka nie
    wrzucisz, itd.

  • 14. Data: 2017-04-25 00:14:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Może prościej kilka kart kupić i po zapełnieniu jednej drugiej używać.
    lekkie to.

  • 15. Data: 2017-04-25 10:10:30
    Od: ks <k...@g...com>

    > Ja to wiem i używam. Zastanawiam się jednak czy można lepiej. To jednak sporo
    > kabli i musisz mieć miejsce na ich rozłożenie, do plecaka nie wrzucisz, itd.

    niestety... kiedyś żeby tego uniknąć kupiłem databanka z dyskiem 2,5'' i
    zdarzyło mi się zrzucać kilka razy, ale potem bateria w databanku siadła i
    generalnie poza domem nie nadawał się do użytku. Kupiłem potem toshibe r500 i od
    kilku lat teraz ona działa jako databank :) waży 70dkg z baterią na 5h pracy i
    dodatkowo można podejrzeć zdjęcia i ma ekran który działa w pełnym słońcu i
    mieści się do plecaczka z aparatem jeśli koniecznie potrzeba :) mam canona 350d,
    więc karty cf - wsadziłem czytnik pcmcia i jest bez kabli. Dodatkowo bateria z
    tośki służy jako awaryjny powerbank. Jak dla mnie idealne rozwiązanie.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 16. Data: 2017-04-25 19:58:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/25/2017 12:14 AM, Robert Tomasik wrote:
    > Może prościej kilka kart kupić i po zapełnieniu jednej drugiej używać.
    > lekkie to.

    Mam tak obecnie, jakaś jest w zapasie. Ale prawdę mówiąc jadąc na
    wakacje i nagrywając fullhd/4K kilkanascie godzin materiału zaczyna to
    być już droga rozrywka, karty U3 tanie nie są.

  • 17. Data: 2017-04-25 20:25:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    arTii <t...@m...adres.email> writes:

    > W sumie za te 30USD da się to poskładać, ale czy będzie to wydajne?
    > Nie sądzę.
    > Pi zero za 5$, do tego hub USB, czytnik kart na USB, +dysk na USB.

    Do ok. 15 MB/s przy kopiowaniu, jak ktoś kopiuje pliki z kamery to
    zaśnie.

    > Pozostaje oprogramować dowolne GPIO, żeby po zwarciu do do GND
    > wykonał się skrypt kopiujący z karty na dysk

    A jeśli np. któryś z systemów plików będzie zawierał błędy, to co należy
    zrobić?
    A jeśli np. dysk się wysypie?
    Nie twierdzę, że użyteczność kopiarki w ogóle jest żadna, ale w takiej
    konfiguracji, niestety jest.
    --
    Krzysztof Hałasa