  • 1. Data: 2016-08-30 17:39:04
    Temat: Bezpiecznik zwłoczny czy szybki ?
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Witajcie,
    W starej telewizorni Daewoo DTB-21S6/21S7 (CHASSIS :CP-102S) siedzi
    sobie bezpiecznik miniaturowy (5FWPS4022L). W instrukcji serwisowej w
    wykazie elementów jest takie oznaczenie "WIDE TL 250V 4A CASE", a na
    schemacie F4AH 250V AC. W pierwszym przypadku litera T sugeruje
    bezpiecznik zwłoczny w drugim szybki. Googlownica i pochodne pokazują
    tylko linki do instrukcji serwisowych Daewoo, więc do końca nie jestem
    pewien jaką charakterystykę ma mieć ten bezpiecznik :-(

    Ktoś pomoże ?

    Pozdrówka
    G.B.

  • 2. Data: 2016-08-30 18:19:30
    Temat: Re: Bezpiecznik zwłoczny czy szybki ?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 30.08.2016 o 17:39, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:
    > Daewoo DTB-21S6/21S7
    Wybacz proszę lekki oftop, ale co za różnica? Daj taki jak masz. jak nie
    masz, i musiałbyś kupić nowy bezpiecznik, to lepiej na olx-sa wejść i
    poszukać kto oddaje TV za darmo

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-08-30 19:15:12
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 30.08.2016 o 18:19, ToMasz pisze:
    > Wybacz proszę lekki oftop, ale co za różnica? Daj taki jak masz. jak nie
    > masz, i musiałbyś kupić nowy bezpiecznik, to lepiej na olx-sa wejść i
    > poszukać kto oddaje TV za darmo
    >
    > ToMasz

    Jaka różnica ?
    Zasadnicza !
    G.B.

  • 4. Data: 2016-08-30 21:54:35
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-08-30 o 18:19, ToMasz pisze:
    > Wybacz proszę lekki oftop, ale co za różnica? Daj taki jak masz. jak nie
    > masz, i musiałbyś kupić nowy bezpiecznik, to lepiej na olx-sa wejść i
    > poszukać kto oddaje TV za darmo
    O ja Cie kręcę :)
    Mam targać stary TV dla bezpiecznika? :)

  • 5. Data: 2016-08-30 22:00:08
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 30.08.2016 o 19:15, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:

    > Jaka różnica ?
    > Zasadnicza !

    Daj szybki, a jak będzie się często palił to daj zwłoczny. Jak coś
    padnie zanim spali się zwłoczny (a szanse na to bardzo małe) to przejdź
    do wątku obok zatytułowanego: Jaki telewizor - proszę o radę

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2016-08-31 10:51:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.08.2016 o 21:54, Jawi pisze:
    > O ja Cie kręcę :)
    > Mam targać stary TV dla bezpiecznika? :)

    nie. jeśli tv jest sprawny, to bezpiecznik mu jest niepotrzebny. znaczy
    bezpiecznik nic nie zmienia w oglądaniu. bezpiecznik ratuje bebechy
    telewizora przed skutkami przepływu za dużego prądu. tak wiec jeśli tam
    wsadzisz odpowiedni drucik - też będzie działać.
    ja jednak zasugerowałem nabycie, przyjęcie nowego telewizora, jako
    metodę poradzenia sobie z dziwnym problemem. gdyby ten problem dotyczył
    czegoś co kosztuje wymierną kasę - byłby uzasadniony. jeśli jednak
    problem dotyczy czegoś, co można rozwiązać za darmo? No może nie za
    darmo, ale za cenę transportu?
    Zrób tak jak powiedział kolega - daj szybki. nie wiem czy terzeba
    rozbierać ten TV aby wymienić bezpiecznik, ale raczej trzeba go kupić.
    (może zrobić z drucika?) I to może nie jedną sztukę.

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-08-31 11:46:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-31 o 10:51, ToMasz pisze:
    [...]
    > bezpiecznik ratuje bebechy
    > telewizora przed skutkami przepływu za dużego prądu. [...]

    Tak trochę na zasadzie czepianie się: funkcją bezpiecznika jest
    zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikowi, na przykład zabezpieczenie
    przed pożarem. Bebechami telewizora nikt się nie przejmuje.

    P.P.

  • 8. Data: 2016-08-31 20:09:37
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Daj szybki, a jak będzie się często palił to daj zwłoczny. Jak coś
    > padnie zanim spali się zwłoczny (a szanse na to bardzo małe) to przejdź
    > do wątku obok zatytułowanego: Jaki telewizor - proszę o radę

    Poprzednio dałem szybki (to nie pierwsza usterka tego typu sugerując
    się zbitką "F4A". "F": jako fast a nie jako fuse . Po około roku upalił
    się. Dlatego zadałem pytanie na grupie ponieważ zwątpiłem, czy
    oryginalnie faktycznie był szybki.
    Kondensatory w zasilaczu niespuchnięte, sterownik przetwornicy cały.
    Ponownie dałem szybki bezpiecznik (telewizor po wymianie działa), ale
    ponieważ trzeba rozebrać pół telewizora, aby ten bezpiecznik wymienić,
    chciałem uniknąć ponownej rozbiórki w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam
    G.B.

  • 9. Data: 2016-08-31 20:22:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>