  • 1. Data: 2016-08-28 21:51:40
    Temat: Moc taśm LED
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Czy ktoś wie jaką mniej więcej moc na metr bieżący mają typowe taśmy
    ledowe z rolki, sprzedawane np. w Castoramie? Chodzi mi raczej o moc
    wydzieloną na diodach, choć nie pogardzę mocą łącznie z opornikami
    szeregowymi :)
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 2. Data: 2016-08-29 10:32:44
    Temat: Re: Moc taśm LED
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ledowe z rolki, sprzedawane np. w Castoramie? Chodzi mi raczej o moc
    > wydzieloną na diodach, choć nie pogardzę mocą łącznie z opornikami

    Kilka lat temu kupiłem 4m taśmy (600 LEDów/5m) jakiejś "bardziej firmowej",
    ale już nie pomnę, a nawet sklep zniknął.
    Z tego co pamiętam to te 4m brały mi prawie dokładnie 2A z zasilacza
    laboratoryjnego ustawionego na 12V.
    Było to mniej niż gdzieś podana moc jaką taśma powinna pobierać, ale o ile
    to nie pamiętam. Zasilacz impulsowy, który do tego mi sprzedali dawał chyba
    nieco wyższe napięcie niż 12V więc i moc była większa.
    To chyba wszystko, co wiem w tym temacie.
    P.G.

  • 3. Data: 2016-08-29 14:18:31
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > ledowe z rolki, sprzedawane np. w Castoramie? Chodzi mi raczej o moc
    > wydzieloną na diodach, choć nie pogardzę mocą łącznie z opornikami

    rodzajow tych tasm jest sporo, rozne diody, rozna ilosc na metr wiec trudno
    okreslic co to typowa tasma led
    z danych podawanych przez sprzedajacych spotkalem sie z tasmami od 4,8W/m do
    18W/m

    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2016-08-29 16:27:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > z danych podawanych przez sprzedajacych spotkalem sie z tasmami od
    > 4,8W/m do 18W/m

    dokładnie tak jest. i jeśli masz taśmę 3528 to możesz z niej zrobić
    podświetlenie ramy obrazka. jeśli tą samą mocą zasilisz taśmę 2835 to
    możesz oświetlić pokój.
    ToMasz

  • 5. Data: 2016-08-29 16:45:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2016 16:27:32 +0200, ToMasz napisał(a):

    > taśmę 3528

    A co to są za tajemnicze oznaczenia? Czy tylko licentia poetica?

  • 6. Data: 2016-08-29 18:16:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości
    >A co to są za tajemnicze oznaczenia? Czy tylko licentia poetica?

    Tak to producenci oznaczaja ... przy czym mam glupie wrazenie, ze to o
    rozmiar obudow led chodzi, i wielkiej roznicy miedzy 3528 i 2835 nie
    widze.

    Za to pod jednym kodem moze sie kryc masa poduktow.

    Ot, kolejny etap chinskiego marketingu - poprosze 2 kg LED 3528,
    sypiemy i klient odchodzi zadowolony :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-08-29 20:58:13
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-08-29 o 18:16, J.F. pisze:

    > Tak to producenci oznaczaja ... przy czym mam glupie wrazenie, ze to o
    > rozmiar obudow led chodzi, i wielkiej roznicy miedzy 3528 i 2835 nie widze.

    Dokładnie tak.

    > Za to pod jednym kodem moze sie kryc masa poduktow.

    Tak, chociaż występuje zaskakująca zbieżność poboru prądu i typu obudowy
    LED dla określonej gęstości taśmy. Występuje również pewna zbieżność w
    ilości światła, ale jest ona znacznie mniejsza, orzy czym nie należy
    patrzeć na podawane parametry, ale sprawdzić własnymi oczami. I zwracać
    uwagę na ustawienie taśmy - zwykle w sklepach ustawia się je tak, żeby
    oślepiały, co nie ma prawie żadnego przełożenia na potencjalne
    zastosowania (no bo może ktoś jednak tak ich będzie używał - nie wiem).
    Dobre taśmy z 2835 są rewelacyjne. Nie wiem, może już się pojawiły
    jakieś nowsze/lepsze.

    > Ot, kolejny etap chinskiego marketingu - poprosze 2 kg LED 3528, sypiemy
    > i klient odchodzi zadowolony :-)

    O tak, i piszemy że mają światła od groma i trochę.
    Ogólnie to widać po cenach taśm - generalnie są dwa przedziały. Różnica
    w cenie generalnie pokazuje czego mozna oczekiwać. Ja się bardzo szybko
    wyleczyłem z tych tanich.

    Pozdrawiam

    DD