  • 1. Data: 2016-08-30 17:17:28
    Temat: smps a wolność europejska
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    pytanie do znających się na przetwornicach, poza chamem i przygłupem...

    gdy na wyjściu przetwornicy nie ma obciążenia,
    na jego uzwojeniu pierwotnym jest elegancki prostokąt\

    gdy natomiast obciążymy, przebieg na wejśćiu zmienia się na taki:
    http://zsyp.eu/smieci/smps-babol-sinus.jpg

    Ktoś spoza zasłużonych pomoże?

  • 2. Data: 2016-08-30 17:22:26
    Temat: Re: smps a wolność europejska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał w wiadomości
> [...]
    >na jego uzwojeniu pierwotnym jest elegancki prostokąt\

    >gdy natomiast obciążymy, przebieg na wejśćiu zmienia się na taki:

    Zadne smieci, tak ma byc. No prawie tak.

    Dziwi mnie tylko, ze bez obciazenia nie ma podobnie.

    J.

  • 3. Data: 2016-08-30 17:32:02
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    podśmiewujki sobie Szanowny Kolega urządza?

    to jest trefna przetwornica, mam taką drugą sprawną i na niej niestety
    są same prostokąty...

    to jest taka dziwna przetwornica, że jeden koniec trafa na pierwotnm
    jest pomiędzy dwoma dużymi kondziorami, a drugi taktujemy prostokątem +/-...

  • 4. Data: 2016-08-30 17:32:15
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jeśli czegoś nie pomyliłem...

  • 5. Data: 2016-08-30 18:04:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał w wiadomości
    >podśmiewujki sobie Szanowny Kolega urządza?

    Jak sie nie podoba, to pros ministra z PIS o pomoc :-P

> [...]
    >to jest taka dziwna przetwornica, że jeden koniec trafa na pierwotnm
    >jest pomiędzy dwoma dużymi kondziorami, a drugi taktujemy prostokątem

    od schematu trzeba bylo zaczac.
    Spalony jeden tranzystor ?

    Bo z jednym tranzystorem takie oscylacje sa
    http://schmidt-walter-schaltnetzteile.de/smps_e/spw_
    hilfe_e.html
    Tylko tu malutkie narysowali.

    W polmostku tez co prawda rysuja
    http://schmidt-walter-schaltnetzteile.de/smps_e/hgw_
    hilfe_e.html

    J.

  • 6. Data: 2016-08-30 18:24:01
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dzięki,
    czyli co ten zasilacz jest sprawny?

    skąd te oscylacje, co to rezonuje?

  • 7. Data: 2016-08-31 19:34:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał
    >dzięki,
    >czyli co ten zasilacz jest sprawny?

    A tego to ja nie wiem. Masz dwa, to chyba wiesz.

    wykres sugeruje prace polowkowa, a ponoc polmostek tam masz.

    >skąd te oscylacje, co to rezonuje?

    Cewka. Z pojemnosciami niejawnymi, a czasem i jawnymi ...

    J.