  • 1. Data: 2011-04-26 16:44:30
    Temat: Bezposrednie styki Multimedii
    Od: Macka <m...@U...vip.server.pl>

    Witam,

    Szukam informacji odnosnie bezposrednich stykow Multimedii z innymi
    sieciemi. Orientuje sie ktos z Was w strukturze tej sieci, albo wie
    gdzie moge znalezc takie informacje (ich BOK raczej odpada, bo albo
    czeka sie tam wieki na odpowiedz, albo jest to odpowiedz zbywajaca)?

    Ruch do Multimedii, przez lacze od Crowley'a leci od nas przez Tepse
    (jeden z wezlow to AS29535 195.149.232.28 TPIX), a przez lacze Netii
    leci przez AS174 i AS3320 (pakiety zwiedzaja zachod Europy;).
    O ile przy Crowleyu opoznienie przy tescie do wybranego IP Multimedii
    jest rzedu 15ms, akceptowalne, ale raczej dodatkowo platne, to przy
    Netii ten sam cel jest osiagany dopiero po 40ms.

    Przez to pytanie staram sie ustalic, czy Netia i Crowley maja mozliwosc
    puszczenia w inny sposob ruchu miedzy nami a Multimedia.
    Dodam jeszcze, ze wszystkie strony Ja,Netia,Crowley,Multimedia sa w tej
    samej miescowosci, w Gdyni.

    --
    pozdrawiam
    macka

  • 2. Data: 2011-04-26 17:22:10
    Temat: Re: Bezposrednie styki Multimedii
    Od: Makson <e...@p...fm>

    On 2011-04-26 18:44, Macka wrote:
> [...]
    > gdzie moge znalezc takie informacje (ich BOK raczej odpada, bo albo
    > czeka sie tam wieki na odpowiedz, albo jest to odpowiedz zbywajaca)?

    proponuje
    1. baza RIPE - i informacje kontaktowe...
    2. noc@multimedia - choć jesli nie jesteś kontrahenem...
    3. obsługa biznesu - jest na stronie: firmy -> kontakt

    pozdro

  • 3. Data: 2011-04-26 17:23:46
    Od: Lukasz Czarnowski <r...@C...pl>

    On Tue, 26 Apr 2011 18:44:30 +0200
    Macka <m...@U...vip.server.pl> wrote:

    > Witam,

    Hej

> [...]
    > gdzie moge znalezc takie informacje (ich BOK raczej odpada, bo albo
    > czeka sie tam wieki na odpowiedz, albo jest to odpowiedz zbywajaca)?

    http://www.robtex.com/as/
    http://bgp.he.net/
    strony PLIX, WIX, TPIX

    > Ruch do Multimedii, przez lacze od Crowley'a leci od nas przez Tepse
    > (jeden z wezlow to AS29535 195.149.232.28 TPIX), a przez lacze Netii
    > leci przez AS174 i AS3320 (pakiety zwiedzaja zachod Europy;).

    TPIX to węzeł wymiany ruchu, gdzie Crowley i Multimedia uczestniczą w
    open peeringu, także w zasadzie gra gitara.

> [...]
    > mozliwosc puszczenia w inny sposob ruchu miedzy nami a Multimedia.
    > Dodam jeszcze, ze wszystkie strony Ja,Netia,Crowley,Multimedia sa w

    Możliwości potencjalnie mają, ale "którędy" to już kwestia polityki
    operatorów, zapytać możesz.

    Łukasz Czarnowski

  • 4. Data: 2011-04-26 17:36:37
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-04-26 18:44, Macka pisze:
> [...]
    > puszczenia w inny sposob ruchu miedzy nami a Multimedia.
    > Dodam jeszcze, ze wszystkie strony Ja,Netia,Crowley,Multimedia sa w tej

    a po co?

    A fizyczne styki ? Bo czasami firmy maja styki ale ruchu nie puszczają
    ew polityka routingu jest troszke bardziej zaawansowana.

    Analiza bazy ripe i narzędzia looking glass dają rade i możesz to ustalić

    Icek

  • 5. Data: 2011-04-27 16:23:12
    Od: Macka <m...@U...vip.server.pl>

    W dniu 26.04.2011 19:22, Makson pisze:

    > proponuje
    > 1. baza RIPE - i informacje kontaktowe...
    To wiem, zapomnialem wspomniec, ale chcialem informacji z innych zrodel

    > 2. noc@multimedia - choć jesli nie jesteś kontrahenem...
    Chyba nie maja. Nie pamietam.

    > 3. obsługa biznesu - jest na stronie: firmy -> kontakt
    Na te formularze na stronie to tylko automaty odpowiadaja i trzeba
    czekac na odpowiedz pare dni;)

  • 6. Data: 2011-04-27 16:30:17
    Od: Macka <m...@U...vip.server.pl>

    W dniu 26.04.2011 19:23, Lukasz Czarnowski pisze:

    > Hej

    > http://www.robtex.com/as/
    > http://bgp.he.net/

    Tego drugiego nie znalem.

> [...]
    > open peeringu, także w zasadzie gra gitara.

    > Możliwości potencjalnie mają, ale "którędy" to już kwestia polityki

    No wlasnie np. Netia polityka sie zaslania;/
    Trafilem tez na ciekawy watek na Trzepaku odnosnie Netii. Dobrze
    wiedziec, ze nie tylko mnie nie pasuje ich polityka, szkoda tylko ze
    majac srodki techniczne i odpowiednie peeringi utrudniaja ludziom, takim
    jak ja ;-), zycie.

  • 7. Data: 2011-04-28 10:35:09
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 27.04.2011 Macka <m...@U...vip.server.pl> napisał/a:
> [...]
    > wiedziec, ze nie tylko mnie nie pasuje ich polityka, szkoda tylko ze
    > majac srodki techniczne i odpowiednie peeringi utrudniaja ludziom, takim

    Bo Netia dalej myśli że jeżeli im jest potrzebny peering to dobrze, jeżeli
    komuś to niech kupi IP Tranzyt w cenie wyższej niż można to kupić od TIER-1.
    Prawie jak &TP ;)

    TP

  • 8. Data: 2011-04-28 17:25:09
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Macka napisał:

> [...]
    > wiedziec, ze nie tylko mnie nie pasuje ich polityka, szkoda tylko ze
    > majac srodki techniczne i odpowiednie peeringi utrudniaja ludziom, takim

    http://tinyurl.com/3h5bhba tu w komentarzach mozna przeczytac, co
    rzecznik Netii ma do powiedzenia na ten temat. Routing do Multimedii
    "poprawiaja" juz od kilku tygodni.